دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

انتخابات بین المللی

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹ ق.ظ

به قول معروف «فقط دیکته نانوشته است که غلط ندارد» و این تحلیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بنابراین خوشحال می شوم و در انتظارم تا نظرات ارزشمند شما را پذیرا باشم.

1-«این مطلب در حال تکمیل است»

2-با نظر لطف دوستان و با طولانی شدن آن که نمی توانستم از این خلاصه تر کنم تا حق مطلب ادا شود، این مطلب را در چند پست ارائه خواهم کرد. تا که قبول آید و در نظر افتد. متشکرم

مقدمه

انتخابات ما به انتخاباتی بین المللی تبدیل شده است، چرا که نتیجه انتخابات در ایران و روی کار آمدن هر یک از جناح ها حامل پیام های خاص در داخل،سطح منطقه و جهان است، و از دیگر سو یکی از مباحث بسیار مهم در تبلیغات و موضع گیری های نامزد ها نیز مسایل سیاست خارجی است که در رای دادن و اقبال عمومی مردم به جریان های سیاسی موثر است.

شهر قم شهری مهاجر پذیر است و به دلیل وجود حوزه علمیه شهروندان بسیاری از کشورها در آن حضور دارند، اما عمده آنها که بعضا سابقه حضور آنها به 30 سال می رسد از دو همسایه شرقی و غربی ما هستند. و جالب اینکه در انتخابات 88، و در ستادهای کاندیداهای مطرح، بسیاری از ایشان حضور می یافتند و مباحث انتخاباتی را با حساسیتی بیشتر از هموطنان مان دنبال می کردند و بعضا در مباحث وارد شده و اظهار نظر می کردند.

عزیزان عرب ما رای آوردن آقای احمدی نژاد را به نفع شیعه در عراق می دانستند و عقیده داشتند که فشار های اشغالگران و سلفی ها با قدرت گرفتن تشیع بر آنها کاسته می شود و دیگر اینکه شجاعت آقای احمدی نژاد در مقابله با استکبار جهانی و طرح مسئله فلسطین برای آنها قابل ستایش بود.

در نقطه مقابل اما عزیزان افغانی دقیقا نظری برعکس داشتند و آرزو می کردند آقای احمدی نژاد رای نیاورد و پیروز انتخابات آقای موسوی باشد تا شاید فشار ها از روی شیعیان آنجا اندکی کاهش یابد.

و به یقین تا وقتی با آنها هم صحبت نشده بودم به عمق نفوذ جمهوری اسلامی در سطح منطقه پی نبرده بودم که چگونه انتخابات ما مستقیما در سرنوشت همسایگان و هم کیشان مان موثر است و هم در سرنوشت اسراییل و محورهای مقاومت و از این رو هم در اروپا و آمریکا. و بی دلیل نیست در آستانه هر انتخاباتی بوق های رسانه ای به کار می افتند و سردمداران کاخ سفید زحمت صدور بیانیه به خود می دهند و بدون واهمه از شخص یا جریان خاصی حمایت می کنند.

از آنجا که سیر تحولات ایران مستقل از تغییرات جهانی قابل بررسی نیست، به جاست چند سالی به عقب باز گردیم تا درک بهتری از شرایط انتخابات 92 پیدا کنیم. با روی کار آمدن دولت نو محافظه کار جرج بوش پسر که هدف خود را ایجاد نظم نوین جهانی تبلیغ می نمود اما هدف نهاییش ریشه کنی اسلام در خاورمیانه و جهان بود و پس از حادثه 20 شهریور 1380 (11 سپتامبر 2011) و اشغال دو کشور همسایه مسلمان شرقی و غربی مان به بهانه مبارزه با تروریزم، رییس جمهور وقت شیطان بزرگ آمریکا، کشور های «ایران، سوریه و کره شمالی» را به عنوان سه محور شرارت در جهان معرفی کرد و این در حالی بود که سیاست تنش زدایی دولت دوم خرداد در ادامه دولت سازندگی با جدیت دنبال می شد و آقای خاتمی نیز بحث گفت و گوی تمدن ها را مطرح کرده بود که در ابتدا و به ظاهر مورد اقبال طرف غربی نیز واقع شده بود و کشورمان بدون گرفتن امتیازی در جریان اشغال افغانستان با آمریکا همکاری داشت.در بحث هسته ای نیز تعلیق داوطلبانه و اجرای پروتکل الحاقی بدون تصویب مجلس خیال غرب را راحت کرده بود.

در چنین شرایطی و پس از برگزاری انتخاباتی پرشور، و از بین نامزد های طیف های مختلف و با شعارهای رنگارنگ، شخصیتی مورد اقبال مردم واقع شد که شعارهای اصلیش بازگشت به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (رضوان خدا بر او باد) بود.

شخصیتی که به قول خودش خارج از دایره (ممنوعه به زعم بعضی ها) بود و با ورودش به این دایره معادلات جریان های چپ و راست را در داخل به هم ریخت. دولتی که به فرموده رهبر معظم انقلاب بدون واهمه شعارهای انقلاب را بر سر دست گرفت و در دنیا فریاد زد. دولتی که باز به فرموده ایشان قطار انقلاب را به ریل بازگرداند.

دولت احمدی نژاد، سیاست تنش زدایی دولت های قبل را که عملا به حل شدن در نظم نوین جهانی و کوتاه آمدن از آرمان های انقلاب اسلامی می انجامید به سیاست استکبار ستیزی با رویکرد دیپلماسی فعال تغییر داده و معادلات یکجانبه غرب را به هم ریخت. چنانکه وقتی تهدید جنگ با سوریه که از محور های شرارت بود جدی شد، دولت ایران سوریه را خط قرمز نامید و باعث شد مسیر جنگ طلبی ها از سوریه به سمت گروه های کوچک تر چون حماس و حزب الله لبنان بچرخد.

به این ترتیب دوران شکست های مکرر غرب در خاور میانه و سایر نقاط دنیا آغاز گردید، دورانی که به راستی کابوسی برای غرب به شمار می رود، کابوسی که با روی کار آمدن دولت استکبار ستیز احمدی نژاد در ایران آغاز شد و با شکست اشغالگران در عراق و افغانستان، تشکیل حکومتی شیعی در عراق با روابط حسنه با ایران، شکست اسراییل در جنگ های 33 روزه لبنان، 22 و 8 روزه در غزه (با موشک های اهدایی ایران)، شکست کودتای مخملی سبز در سال 88 و بر باد رفتن سرمایه گذاری 20 ساله در ایران، روی کار آمدن دولت های ضد آمریکایی در حیات خلوت آمریکا،مقاومت در بحث هسته ای و تکمیل چرخه سوخت و دست یابی به تولید سوخت 20 درصد، جنبش 99 درصدی در آمریکا و اروپا و از همه مهم تر موج بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا که به سرنگونی دیکتاتور های دست نشانده آمریکا انجامید و با توجه به ماهیت اسلامی آشکار آن الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران و در ادامه بیداری ملت ایران در انقلاب سال 57 بود.

طبیعی است که غرب با تاثیر گذاری بر انتخابات ایران در فکر چاره جویی برآمده و تمام توان خود را با هماهنگی بازماندگان فتنه 88 به کار گرفت تا این کابوس در انتخابات ایران تکرار نگردد. و همسو با انتخابات ایران در سایر کشورهای اسلامی مخصوصا کشور تاثیر گذار و مهم «مصر» نیز سیاست ایجاد تفرقه و درگیری های داخلی را در پیش گرفت تا در کل جهان اسلام منطقه ای امن و بدون درگیری های داخلی وجود نداشته باشد. در پست دیگری ان شاء الله به نقشه استکبار برای سایر کشور های اسلامی خواهم پرداخت. البته به شرط حیات و توفیق.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۱
محسن روزبه

نظرات  (۱۴)

سلام ممنون که به وبلاگم سر زدی ..........
درباره اون عکس هایی که گفتی به نظر من اون ها اصلا مسلمون نیستن اگه واقعا این اسلام رو قبول داشتند حجاب رو رعایت میکردند.....
در هر صورت ممنون که اومدی اگه واقعا فکر میکنی که گذاشتن این عکس ها اشتباهه و بعضی ها ....میشن بیا بگو عوض کنم.....
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام. به همان خدایی که شما دوست می دارید هر کس که شهادتین بگوید و یا از والدین مسلمان زاده شده باشد مسلمان است و حرمتش واجب. خدا را چه دیدی شاید آنها باشند که روزی توفیق بازگشت بیابند اما من مدعی با کفر از دنیا بروم. البته کار امروزشان غیر قابل توجیه است اما کیست که به فردای خود مطمئن باشد؟
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۴۹ زائر باران
پست های مرداد ماه رو تا سر بحث انتخابات فرصت کردم بخونم.بسیار تا اینجا مفید بود.خوب کردید که تو چند بخش می نویسید اما دو تا نکته برادر از من حقیر:تند تند آپ میکنید و فرصت به مخاطب بدهید تا یک مطلب رو حداقل دو تا سه روز بخونن بعد مطلب بعد رو قرار بدید.
دوم حیف نیست با این مطالب پر محتوا و خوبی که مینویسید بازدید از وبتون کم هست!!!باید اطلاع رسانی بشه تا افراد بیشتری بخونن و در جریان باشن.به فکر باشید برای این موضوع.
ان شاالله باقی رو سر فرصت بعد بخونم.

پاسخ:
پاسخ: چه کار می شود کرد؟

خیلی خیلی مفصله.. کاش لا اقل تو چند پست می ذاشتین...
چند پراگراف خوندم اما هنوز تا آخر خیلی مونده در یک فرصت بهتر که تونستم همشو تموم کنم.. نظر میدم.

پاسخ:
پاسخ: چشم.
سلام بنظرم این کامنت شما از سر احساس بود.

ما حمله ای به روحانیون نکردیم که شما بخواید دفاعی از روحانیون بکنید منم خواهرم و شوهر خواهرم طلبه وروحانی اند برادر.
سلام
بنده هم به ضرس قاطع میگم هیچ قضاوتی نکردم فقط چند تا سوال واقعا پرسیدم و الان با کامنت خیلی از دوستان بزرگوار طلبه متوجه شدم جوابم چیه
انشالله خدا خانواده شما رو حفظ بکنه
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۴۹ سیدسجاد موسوی
سلام دوست عزیز اگر اصل ایجاز و اختصار رو در مطالبتون رعایت کنید بنظرم بهتر است
بنده با مطلب طی عنوان
"یک تابستان با نوجوانان آسمانی..."
بروز هستم....
یامهدی عج

پاسخ:
پاسخ: سلام. من هم به اختصار معتقدم اما این تحلیل مختصر شده را نمی توانستم کوتاه تر کنم چرا که به اصل مطلب ضربه می خورد. خوشحال می شوم اگر نظر خود را در مورد آن هم بفرمایید.
چرا فکر میکنید اینطور نیست؟ آیا شما در بین همین افراد بودید؟ پای حرفهاشون نشستید؟ من شخصی ام که توی دانشگاه در مقابل چند نفر که آخوندها رو میکوبیدن جبهه گرفتم و خدمتشون عرض کردم که افراد ملاک تشخیص حق نیستند ولی شما به من اجازه نمیدید شبهات ذهنی و دغدغه هام رو از طلبه ها هم بپرسم واثعا باعث تاسف من شد و این باعث شد ک...
جناب وقتی طرف هنوز توجیه نیست اگه قرار بود توجیه باشه دیگه اون آخوند رو برا چیش بود؟
وظیفه همین افراد هست که جامعه رو آگاه و آماده پذیرش بکنند.
۲۰ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۹ زائر باران
سلام .ممنون از حضورتون و ارائه نظر های ارزشمندتون.و همچنین ممنون بابت لینک وبلاگ بنده حقیر.و اما در باره این پست نیاز به این هست بار دیگه مطالعه کنم و البته سوالاتی هم در ذهن بنده شکل گرفته:از جمله اینکه فرمودید مواردی رو تا مردم بفهمند چه اشتباهاتی کردند:اسمی از خود دکتر احمدی نژاد و اطرافیانشون نبردید!!!خیلی جاها خود دولتی ها هم به این افکار مردم دامن زدن.البته به نظر بنده کاملا قبول دارم این حرفتون رو که نشون بده که رای مرد اشتباه بوده پس گفتمان ایشون که از اول احیای ارمان های انقلاب و عدالت بوده اشتباه بوده پس رهبر هم که حامی بودن اشتباه کردن!!!غیر مستقیم رهبری رو زیر سوال بردن!!!

پاسخ:
پاسخ: سلام. ممنون از لطف شما. هنوز بسیاری از مطالب هست که نگفته ام. سعی می کنم پاسخ بسیاری از سوالات را بتوانم بدهم.

سلام
نه کافی نیست اگه کافی بود غیبت امام زمان اینقدر به درازا کشیده نمیشد!
نه آخه کسایی که بنده دیدم آدمای خوبی بودن!منظورم این نبود که افراد بدی بودن!
ولی به نظرم هنوز خیلی ها متوجه این جایگاه نیستن که چیه شاید هم من اشتباه میکنم برا همینم دنبال جوابشم جناب!
تازه ببخشیدا توی شهر ما یه حوزه بیشتر نیست اونم زحمت بکشن توی آزمون کتبی که هیچ خوندنی میخونی و آزمون میدی فیلتر بعدیش که سلیقه ایه واقعا من انتقاد دارم به همین هم!افراد با صلاحیت دیده شده که الکی بخاطر سلیقه ردشون کردن!
بعد کم کاری هم زیاد دیده میشه خب خیلی جاها به وجود این طلبه ها نیازه ولی اونا بیشتر خودشون رو مشغول درس کردن که برسن به اجتهاد ! حالا اون نیازهای جامعه رو چی کی میخواد جواب بده؟ حداقل توی محیط زندگی خودشون اثر گذار باشن خیلی از روستاها آخوند ندارن این فاجعه است متوجه اید؟بعد چه تعداد آخوند توی قم و مشهد هست! همه طلبه ها هم که فقط دنبال اینن از مدرسه علمیه شهر خودشون بدئن برن قم !پس بقیه افراد جامعه چی؟!چی میشن؟ وظایفشون در قبال اونا واقعا چی میشه؟
نه من واقعا سوال برام ایجاد شده بود و قصد تخریب کسی هم خدا شاهده ندارم فقط خواستم نظرات دوستان رو بدونم همین و مطمئن باشید که به دنبال جواب هم هستم چون یه تصور دیگه ای از آخوندها داشتم و چیزای دیگه ای دارم میبینم میخوام ببینم واقعا حقیقت چیه؟!
جایگاه روحانیت برای بنده کاملا قابل احترامه
خوشحال میشم اگه اطلاعاتی دارید در اختیارمون قرار بدید.
یاعلی مدد
آخوندها کمک کنن لطفا! غیر آخوندها هم نظر بدن لطفا!
منتظرتونم جواب این سوالای پست آخوندایی هم که گذاشتم حتما بدید!
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی