دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

آیت الله مصباح یزدی در کلام بزرگان

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ

از فرمایشات حضرت امام خمینى (قدس الله نفسه الزکیة) به نقل از آیت الله مسعودى خمینى:

“آقاى مصباح ذوشهادتین است”.

مقام معظم رهبرى:  

” بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت دارم. ”

” اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیت هایى مانند علامه طباطبائى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم ­القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است. ”

” من خدا را شکر و حمد مى­ کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان (آیت­الله مصباح یزدى) شدیداً علاقمند و قدردان است. ”

“به نظر من یکى از چیزهایى که مى تواند خیلى کمک کند به این قضیه، این است که از کتابهاى شهید مطهرى، از معارفى که امروز بزرگانى بحمدالله هستند; از قبیل آقاى مصباح و دیگران که واقعاً مبانى فکرى اسلامى دست این هاست; از این ها استفاده کنند. حتى مى شود این ها را ساده کرد. شما مى توانید این کار را بکنید…”.

در دیدار با جمعى از نونهالان و نوجوانان حافظ و قارى قرآن کریم۵/۴/۸۰

«مجموعه‌اى از متفکران، علما، و سابقه‌دارها در امر دین …عقبه تئوریک نظام هستند و آن را تشکیل مى‌دهند. … الان ما در حوزه قم علمایى داریم‌، بزرگانى داریم، صاحب‌نظرانى داریم، اندیشه‌پردازان یا تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌هایى داریم،… ما شخصیت علمىِ فکرىِ روشنفکرىِ برجسته‌اى مثل آقاى مصباح یزدى را در قم داریم…»

از فرمایشات مقام معظم رهبرى (دام ظله العالی) در دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم ۲۸/۰۶/۱۳۸۴

بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعا می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند.

بیانات مقام معظم رهبری در منزل ایشان

 

علامه طباطبایى(قدس سره) (به نقل از حجة الاسلام آقاى شیخ اصغرمروارید):

“آقاى مصباح از بین شاگردان من مثل انجیر مى ماند که هیچ چیز آن دور ریخته نمى شود”.

شهید آیت الله بهشتى:

دوست عزیز و دانشمند محترم … خیلی زودتر از این می خواستم برای شما نامه بنویسم ولى در پى ساعت دنجى بودم که بتوانم با آقاى مصباح که « مصباح دوستان »‌است با فکرى فارغ گفتگو کنم و از اینگونه ساعت ها کم بهره برده‌ام.

یاران امام به روایت اسناد ساواک ج۲ ص ۴۲۲

http://piy.ir/yasin/13150.html


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۴
محسن روزبه

نظرات  (۴)

امروز امثال آیت الله العظمی مصباح یزدی هستند که آبروی حوزه علمیه را در مقابل تند باد روشنفکری و نخبه پروری حفظ می نمایند / الله احفظ هم لنا
برادرمحسن:
1-خوددربندیک پاسخ خودراداده ای وجان کلام راگفته ای.
2-درباره بند2:اولا:چه کسی آن هارابی بصیرت گفت وازکجااین نتیجه رااستنباط کردید؟ثانیا:نقل قول های شماهمه برمی گرددبه سالهای دور.(استدلالی که برای دیگران هم بسیاربه کاربرده شده)ثالثا:حجت عقلی برنقل قول ارجح است.
3-بند3هم قبول.البته با لحاظ همان حجت عقلی
4-درباره بند4 وکلا همه بندها،اصل بحث بصیرت نیست.برادر!بحث برسرتبلیغ وکیش شخص است وقتی صلاحیت آن راندارد

پاسخ:
پاسخ: 1-نقل قول هایی که آورده شد از قدیم تا جدید بود و آخرین نقل قولهایی که از مقام معظم رهبری آوردم مربوط به سفر ایشان به قم بود و پس از فتنه 88 نه برای گذشته دور.
2-در پست دیگری با عنوان پرسش و پاسخی که باعث هجمه تازه به آیت الله مصباح یزدی شد پاسخ شما را در بحث ورود علما به انتخابات از قول ایشان آورده ام.
3-به من یاد داده اند که در علومی که تخصص ندارم به مرجع رجوع کنم و ایشان را به عنوان مرجعی که همواره در خط ولایت بوده و عمر خود را صرف مبارزه در راه اسلام و انقلاب کرده قبول دارم.بدون اینکه عقلم را تعطیل کنم.
4-هرکس را می توان از دوستان و دشمنانش شناخت. و دوستان و دشمنان ایشان نیز معلومند.
5-انتخاب و تبلیغ اصلح در هر انتخاباتی واجب شرعی است.
6-ملاک حال فعلی افراد است.آقای احمدی نژاد 84 اصلح بود و تبلیغش واجب. مقام معظم رهبری فرمود دولت نهم قطار انقلاب را به ریل برگرداند اما به مرور وقتی منحرف شد اولین کسی که موضع گیری کرد و جریان انحرافی را فراماسونری جدید نامید آیت الله مصباح بود.
7-همانطور که از شما (اگر تخصص پزشکی نداشته باشید)در مورد یک طبابت صحیح یا غلط نظر خواسته نمی شود و اگر هم نظر بدهید مسموع نیست به طریق اولی در مورد علما نیز همین است. کسی هم طراز ایشان یا بالاتر می تواند نظر بدهد. تا بتواند مبنای قضاوت قرار گیرد.
8-شخص برای من مهم نیست، "ان اکرمکم عند الله اتقیکم" هرکسی که واجد این علم،بصیرت،اخلاص، تقوی و زمان شناسی باشد بدلیل وجود این موارد برای من محترم است و مرجع.

برادرمحسن!
تا کی در دامگه "اشخاص"؟فلانی آدم خوبی است(و
خداخوبان را هرروز "بهتر"و"بیشتر"کناد)ولی آیا"شاخص"
هم هست؟راهنمای قابل اطمینانی هم هست؟
اجتهادواستادی درکلام وفلسفه کسی راشاخص نمیکندبرادرم!
مگرنبودندفیلسوفان زندیق؟مگرنبودندمراجع ردصلاحیت شده؟!کسی که به اذعان خوددرهشتادسالگی دریافته است انسان ها را به زورنمیتوان هدایت کرد،قابلیت هادی بودن
بی چون وچرا رادارد؟البته این قطعابه معنای رد همه ی شئون ومراتب علمی وی نیست.ولی دست برداریم از"کیش شخص"
محتاط وزیرک(شمابگوییدبصیر)باشیم.
خدارا!این نظرات امکان رویت دارند؟

پاسخ:
پاسخ:
1-هیچ کس کامل و بی عیب نیست بجز وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.
2-لابد امام خمینی، مقام معظم رهبری و سایر بزرگان نیز که فرمایشاتی در خصوص آیت الله مصباح داشته اند از بی بصیرتی بوده؟
3-هر کسی تا وقتی در خط اسلام و ولایت و مورد تایید ایشان باشد برای ما هم عزیز است.
4-در فتنه ها بصیرت ها مشخص می شود، بصیرت ایشان در دوران دوم خرداد و بعد از آن تا 9 دی بارز است.
بلوغ وخلوص سخت حاصل می شود.سخت...
آیت‌الله مصباح یزدی در یکی از جلسات خود، از مستمعی نقل کردند که «قبل‌ از برگزاری‌ مرحلۀ‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود. ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیاء پیش‌ از نیمه شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند.» این سخنان که شرح آن در کتاب گفتمان مصباح، تالیف رضا صنعتی آمده است، در ادامه به روایت‌های دیگری از محبوبیت احمدی‌نژاد رسید. آیت‌الله مصباح یزدی مدتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را «مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌« دانست که «آثارش‌ در علاقۀ‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی‌ ظهور یافته‌، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام(ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبۀ‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد یافت.»

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی