دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

میخواد درسشو ادامه بده!

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۵۷ ق.ظ
به نام خالق نور

خواهرزاده گرامی بنده که از سلسله جلیل القدر سادات هستند در سن بیست سالگی اراده فرمودند که تاهل اختیار کنند. در این مواقع هم که معلوم است که کلی آدم دست به کار می شوند تا گزینه ای درخور شرایط شان معرفی کنند بلکه در ثواب این امر عظیم شریک شوند، و من هم به سهم خود.

همکاری دارم که او هم از سلسله جلیل القدر سادات است و آن زمان (قضیه چهار پنج سال پیش است) دختری داشتند حدود هفده ساله. مورد خواهرزاده ام را با ایشان مطرح کردم و قرار شد با خانواده محترم در میان گذاشته و به زودی جواب بدهند. بعد از چند روز جواب این بود:«مادرشان فرموده اند که دختر من باید درسش را ادامه بدهد.»

این اولین باری نیست که کسی این جواب را می شنود و البته با شرایط بوجود آمده در جامعه مان، آخرین بار هم نخواهد بود.

شاید در اوایل راه انقلاب اسلامی غرورآفرین مان (که از مهم ترین نعمت هایی است که شامل حال مان شده)، تصور چنین روزهایی هم نمی رفت که دختری هفده ساله (که آن زمان در حال ترشیدن به حساب می آمد) به چنین بختی پشت پا بزند. حالا مگر در مدارس مان چه چیزی یاد می دهند؟

متاسفانه تنها چیزی که در مدارس یاد نمی دهند، «زندگی کردن» است و حتی در دانشگاه های مان. فیزیک و شیمی و دیفرانسیل و انتگرال و سوسک شناسی و ... مقدمه کدام نقش آینده دختران ماست؟ اینها به چه درد مادر شدن می خورد؟ چطور آنها را آماده جهاد «شوهر داری» می کند؟ حتی دروس دینی و تربیتی مان هم به هیچ درد زندگی نمی خورد. آخر برهان نظم و علیت و حرکت جوهری و ... را در کجای زندگی مان به کار می بریم؟ (معتقدم اگر «داستان راستان» شهید مطهری (ره) به جای دینی مدارس تدریس می شد بسیار اثر بخش تر بود.)

بگذریم از اینکه آموزش غیر رسمی مان هم محدود می شود به کلاس زبان خارجه و رایانه و ... که باز هم هیچ جای زندگی آینده مان را پر نمی کند. (خیانتی بالاتر از این نیست که در مدارس مان زبان با روش بی نتیجه ای تدوین و تدریس می شود و برنامه ریزان همان روش، در کلاس های آزاد زبان یک دوره فرهنگ  اصیل آمریکایی را به خورد خلق الله مسلمان شیعه می دهند.)

و دریغ از کتاب و کتاب خوانی، که بهترین محل برای جا انداختن این فرهنگ هم مدارس است که باز هم متاسفانه دریغ و دریغ که جای همه یاران مهربان را کتب کمک درسی (حل المسائل برای معلم و شاگرد) و تست کنکور از تیزهوشان تا نا کجا دکترای فلان و بهمان پر کرده است.

در تحیرم که این همه اشتیاق برای رشته های تاریخ و ادبیات و جغرافیا و فلسفه و ریاضی محض و کاربردی و ... تا جانور شناسی و انگل شناسی و چیز شناسی و ... که ته همه شان نشناختن خداوند هستی است و این همه پی گیری مادرانه که لقمه در دهان فرزندانشان می گذارند تا درس بخوانند چه دلیلی دارد؟(خانمی را سراغ دارم که در مدرسه علمیه خواهران درس خوانده و در 25 سالگی ازدواج کرده و هنوز هم گاهی مادرشان زحمت جمع و جور کردن خانه شان را می کشد و گاهی هم همسر محترمشان، در غیر این صورت این خانم حتی نیمرو پختن هم بلد نیست.)

مگر ما چند نفر در هر کدام از این رشته های تحصیلی نیاز داریم که این همه دانشگاه آزاد و دولتی و پیام نور و از راه دور و نزدیک و حقیقی و مجازی داریم؟ مگر غیر از این است که کثرت تقاضا، متولیان امر را مجبور به تاسیس خلق الساعه دانشگاه می کند. این همه تقاضا برای چه منظوری؟ چرا 60 درصد ورودی ها را دخترانی تشکیل می دهند که مدرکی را خواهند گرفت که نه به درد دنیا خواهد خورد و نه آخرت؟

و به نظر حقیر، بزرگ ترین خلاء فرهنگی موجودمان تولید مواد آموزشی است که نسل آینده مان را برای زندگی در دنیای پر از شبهات امروز (که شیطان با جلوه گری هایش در کمین دین و ایمان مان نشسته و به مدد جلوه های فناوری عقل ها را تسخیر کرده) آماده کند تا دیگر کاسه چه کنم بدست نگیریم که ای وای ماهواره و رایتل و ... آینده فرزندانمان را تهدید می کند.

روی سخنم با دختران امروز ومادران و همسران فرداست، دانش و معرفت حقیقی که راهنمای سعادت انسان و دستگیر او در پیچ و خم زندگی امروز باشد را نه در مدارس و نه در دانشگاه های امروزمان می توان یافت، جهادی دیگر بر عهده شماست ...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت:

پیام مقام عظمای ولایت خطاب به نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

"سلام مرا به فرزندان انقلابی‌ام برسانید و از تلاش‌های جهاد گونه آنان در ترویج و پاسداری از آرمانها‌ی امام و انقلاب تشکر کنید و چند نکته را به آنان یاداوری کنید:

1) در کنار تحصیل علم و دانش از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی عمیق با معارف قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بهره ببرید.

2) شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه جنگ نرم بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌طلبد؛ با تمام وجود خود را برای این عرصه آماد کنید.

3) نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه هایش بشناسید و اهداف و راهبردهای واقعی آن را تحلیل کنید و برای رویارویی با آن تمام ظرفیت‌های خودتان را به کار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید.

4) تشکیلات می‌تواند معبد باشد، ولی مبادا تبدیل به معبود گردد؛ اصول و ارزشهای عقیدتی و معنوی خودتان را در قالب تشکیلات حفظ و بر صمیمیت و همدلی بین اعضا تاکید کنید.

5) افق های روشنی در مقابل شما جوانان قرار دارد، این کشور و انقلاب با دست پرتوان شما آینده‌ای امید بخش در پیش رو خواهد داشت؛ بر تلاش های خود بیافزایید و برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی از هم‌دیگر سبقت بگیرید."

ریگ هشتم: گزارش آمده که روحانی عقیدتی سیاسی در یکی از دستگاهها خودش ماشین دارد ولی ماشین دولتی سوار میشود من نوشتم حق ندارد اینکار را بکند. برای من جواب آمد این کار رویه است و همه میکنند. این آقا خودش یک ماشین دارد که برای خودش لازم است یکی هم خانمش دارد و نمیشود که خانمش از این ماشین استفاده کند. عجب! این چه حرفی است؟ من الان اعلام میکنم و قبلا هم نوشتم و اینرا گفتم که آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند. اگر ماشین دارید آنرا سوار شوید و به وزارت خانه و محل کارتان بیایید. ماشین دولتی یعنی چه؟

والله اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمی گرفتم که مرتب ملاظه امنیتی را توصیه میکنند بنده با ماشین پیکان بیرون میآمدم.

به حدضرورت اکتفا کنید وحدو اندازه نگه دارید اینها ما را از مردم دور میکند روحانیون را از مردم دور میکند روحانیون به تقوا و ورع و بی اعتنایی به دنیا در چشم ها شیرین شدند. بدون ورع و بدون دور انداختن دنیا نمیشود در چشم ها شیرین ماند. مردم رودربایستی ندارند. خداهم با کسی رودربایستی ندارد

امام امت 23مرداد 1370

http://rigmatin.blogfa.com   :منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۲
محسن روزبه

نظرات  (۷۹)

انسان موجودی تنهاست کسی نمی تواند از تنهایی و غربت ذاتیش رهایی پیدا کند . خانواده و رفقا تا حدی می توانند این تنهایی و غربت را برطرف کنند ولی غربت انسان هیچگاه به طور کامل زائل نمی شود . خدا انسان را طوری آفریده که تنهاییش فقط با خدا برطرف شود . از غربت و تنهایی گله نکنیم و آن را تقصیر این و ان نیندازیم . استاد پناهیان
به روزم
سلام و عرض ادب
با موضوع جدیدی بروزم و منتظر نظرات ارزشمند شما
سلام
ممنون از حضورتون
حرف شما صحیح همسنگر....
ولی قرار تبود ما اهل کوفه باشیم و تاریخ تکرار شود.....
سلام
مغز جوانان ما پر شده از هیجان قبولی در کنکور و زدن تست بالای 90درصد و درآوردن ادای میخوام درس بخونم و ... و اینها همه تقصیرش بیشتر از خود این جوانان، متوجه کارگزارن فرهنگی است که باید پاسخ دهند فکر بچه‌های مردم را در طول تحصیل، به چه سمتی سوق داده‌اند ... ما امروز که میتوانیم بر کودکان و جوانان، اثر بگذاریم کاری نمیکنیم؛ فردا که اینها با این افکار نادرست، به مسئولیتی رسیدند و خرابکاری بالا آوردند فریاد اعتراضمان گوش فلک را کر میکند!
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۴ مهراســـا
وقتی آدم ها شما را ترک میکنند ، مانعشان نشوید.
شما با کسانی که رهایتان میکنند آینده ای ندارید، آینده شما آنهایی هستند که در زندگیتان می مانند و در همه حال همراه و همقدم شما هستند.....

ان شاء الله اهل بیت یار و یاورتون ...
سلام
بله حرف دل ما رو زدید
راستش من هم دارم درس می خونم و عقیده ام اینه که مراحل زندگی مثل تحصیل و کار و .... می تونند در طی گذران زندگی(بعد از ازدواج) به اونها هم به احسن وجه رسید
و با این طرز فکر می خواهم ازدواج کنم
ولی چه کنم که نه خانواده خودم و نهه خانواده های طرف مقابلم در جامعه امروزی عقیده مرا ندارند

کاش می شد یک موج فرهنگی حداقل در بین حزب اللهی ها راه بیاندازیم و این تفکر غلط که می گوید اول رسیدن به مدرک بعد رسیدن به شغل با حقوق آنچنانی و بعد از همه ی اینها ازدواج را ریشه کن کنیم

خلاصه که ما نمی دونیم شکایتمون از این وضع رو پیش کی ببریم
خدا خودش کمک کنه

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
حرفتون را کاملا قبول دارم، به یک موج فرهنگی نیاز داریم تا به سبک زندگی اسلامی ایرانی برسیم، مطالبه شما جوان ها باید پیشرو این حرکت باشه
یا علی

۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۴۷ مهراســـا


یا صاحب الزمان(عج)
ای کاش که یک دانه ی تسبیح تو بودم
تا دست کشی بر سر سودا زده ی من
اللهم عجل لولیک الفرج ...



سلام بروزم ...
یا فاطمه زهرا (س)

ســـلام بله موفقم ولی همه مثل شمـــا مذهـــبی فکر نمیکنن

برای جوون هایی که ولینتاین رو جـــشن عشق میدونن معـــرفی جشنی مثل

اسپندگان فکر کنم شیوه خوبی باشه تا فرهنگ خودمـــون رو پاس بدارن ...
کشته شد محسن و آنان که تماشا کردند،
سند تیر به اصغر زدن امضا کردند...
حضرت محسن ـ علیه السّلام ـ فرزند سقط شده فاطمه ـ سلام الله علیها ـ است که پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ او را محسن نامید و به وسیلة ضربات، غلاف شمشیر قنفذ، خلیفه دوم و در اثر ضربات پای وی ، سقط شد
هیچ یک از منابع معتبر تاریخی و مقاتل به محل دفن حضرت محسن ـ علیه السّلام ـ اشاره نکرده اند، امّا این که حضرت محسن در پای درب نیم سوخته خانه امیرالمؤمنین ـ علیه السّلام ـ دفن شده، در کتاب جامع النورین چنین نقل شده است: بعد از آن که دومی با لگد بر پهلوی آن بانوی بزرگوار زد، حضرت فاطمه ـ سلام الله علیها ـ روی زمین افتاد، هر طور بود از جا برخاست حرکت کرد و به خانه آمد و روی زمین افتاد و صدا زد: عمر مرا کشت.
امیر المؤمنین، آن امام مظلوم جلو آمد تا حال او را در آن وضع دید، صدا زد: فضّه، فاطمه ـ سلام الله علیها ـ را دریاب که درد او را فراگرفته است، فضّه به یاری فاطمه(س) رفت چند لحظه گذشت، به سوی امیرالمؤمنین(ع) آمد، چیزی روی دست گرفته بود، حضرت پرسید: فضّه این چیست؟
پاسخ داد: مولای من، بدن بی جان محسن است. حضرت فرمود؛ من که نمی توانم از خانه بیرون روم و کسی را هم که ندارم او را به بقیع ببرد و به خاک سپارد، خودت او را در آستانه خانه دفن کن
گرچه منابع تاریخی به این نکته اشاره نکرده اند ولی شاید با دو احتمال بتوان گفت که حضرت محسن در آستانه و پای درب نیم سوخته دفن شده باشد.
احتمال اول: با توجه به محیط خفقان و جَوّ سیاسی حاکم بر آن عصر که حضرت علی ـ علیه السّلام ـ را در تنگنا قرار داده بودند تا برای تثبیت خلافت ابوبکر حتی با زور و آتش زدن خانه فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ از آن حضرت بیعت بگیرند؛ می توان گفت که شرایط آن عصر این اجازه را به حضرت علی ـ علیه السّلام ـ نداد که حضرت محسن را در قبرستان بقیع دفن کنند.
احتمال دوم: این که اگر حضرت محسن را در قبرستان بقیع ـ قبرستان عمومی مدینه ـ دفن می کردند حتماً مقتل و تاریخ نویسان به آن اشاره می کردند، پس عدم اشاره تواریخ به قبر آن حضرت شاید دلیل بر این است که حضرت محسن مخفیانه و در خانه دفن شده است.

آجرک الله یا صاحب الزمان عج فی مصیبت امک
اعتماد به خداکم شده است!
یک طرف عرف و آبروی خودساخته !
طرف دیگر خدا!

ضمن اینکه مادران هنوز باورشان نشده دختر یا پسر بیست ساله بزرگ شده است! میشود همان که درج کردید 25 سال سن و هنوز ؟!
۲۹ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۰۴ مهراســـا


آتشی که عشق روشن می کند بسیار بیشتر از سردی و خاموشی ای است

که تنفر به بار می آورد ...

و من هرگز نمی توانم کسی را که به او لبخند نزده ام از ته دل دوست داشته باشم

اسفندگان مبارک ...



سلام عمو بروزمـ
کاش فقط او را می خواندم و بس

در هیاهوی زندگی دریافتم ؛

چه بسیار دویدن ها،که فقط پاهایم را از من گرفت

در حالی که گویی ایستاده بودم ،

چه بسیار غصه ها،که فقط باعث سپیدی موهایم شد

در حالی که قصه ای کودکانه بیش نبود ،

دریافتم،کسی هست که اگر بخواهد "می شود"

و اگر نخواهد "نمی شود"

به همین سادگی ...

کاش نه میدویدم و نه غصه می خوردم

فقط او را می خواندم و بس....
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۲۹ ܓ✿چــــــــــــــادرخاکیܓ✿
شهید ابراهیم هادی:

رفاقت و ارتباط با شهدا دوطرفه هست...

اگر تو باآنها باشی آنها نیز باتوخواهند بود...
سلام
تند ؟؟؟
فکر نکنم
من فقط هشدار داد ک کاری نکنند ک مردم
برایشان دیو چو بیرون رود بخونند

ممنون ک اومدید
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۴۷ مهراســـا
شبی در عالم خواب دیدم که جواد به من گفت: « مادرم! شما شبهای جمعه دیگر سر قبر من نیایید ، چون ما شبهای جمعه به کربلا می رویم ، وقتی شما می آیید ، امام حسین علیه السلام می فرمایند: « شما بازگردید ، دیدار مادرتان واجب تر است »
به نقل از مادر شهید جواد خانجانی
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۴۵ زائرباران
سلام بزرگوار
چقدر مطلب گذاشتید و چقدر این مدت نبودم...
ارشد و الان هم کار کردن در رشته مربوطه ام...
وبلاگم مدتیست گرد و غبار گرفته...
دعا بفرمایید خدا به وقت و فکرمان برکت...
و اما این را خواندم...خیلی ها و البته خیلی ها این عقیده را دارند و اسیب های بعد و قبلش...البت مواردی هم هست کهخود جوانان تمایل دارند و خانواده ها سنگ...

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
واقعا هم وبتون رنگ خاک گرفته، ان شاء الله که در درس موفق بوده باشید.
ممنون از حضورتون
یا علی

۲۷ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۵۴ سرباز گمنام
سلام دلاور
با موضوع آیا باید برای ازدواج عاشق شد؟
منتظر نظر ارزشمند شما هستم...
سلام چرا عصبانی میشید بنده قصد جسارت نداشتم اصلا ببخشید اگه باعث ناراحتی شدم !
خدانگهدار
سلام به روزم تشریف بیارید.
دلتنگی عاشق.
یا علی.
سلام
شما مغالطه کردید با نوع پرسشهایی که مطرح کردید.

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
شما اومدید هر چی دلتون خواست بار من و مردها کردید رفتید و من چند تا سوال پرسیدم تا نظر دقیق شما را بدونم و جواب بدم
حالا هم میگید مغالطه بود؟ کجاش مغالطه بود؟
نظر شما برای من ابهام داشت خواستم رفع شبهه بشه
مطمئنم مطالب بعدی که در نظر دارم را بنویسم تا حد ارتداد پیش میرم در نظر شما
یا علی
سلام خوشم نیومد متنتونو نصفه خوندم ما دخترا بدبختیم نوک پیکان همیشه سمت ماست مگه مردا علی شدن رو یاد گرفتن ک همیشه از ا بدبختا ایراد میگیرید؟؟! هروقت یه مرد پیدا شد ک علی وار زندگی کرد این انتظارو از زنها داشته باشید الان مردهای مذهبی پرو شدن هر چی ما هی اسون گرفتیم اینا دارن از ما سو استفاد میکنن این چ دینیه؟! چه مذهبیه؟!متاسفم
چند تا دختر بدبختم که میخوان درست زندگی کنن شما مردها....

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
چند تا سوال:
1- چرا شما دختر ها بدبختید؟
2- در این بدبختی مردها چه تقصیراتی دارند؟
3- این مردها را یک زن تربیت کرده یا یک مرد؟
4- الگو گرفتن از حضرات معصومین چه اشکالی داره که شما الگو گرفتن زن ها را از حضرت زهرا سلام الله علیها مشروط به الگو گرفتن مرد ها از حضرت علی علیه السلام می کنید؟
5- اینکه مردهای مذهبی پررو شده اند را میشود بیشتر توضیح بدید که از چه جنبه هایی است؟
6- مرد غیر مذهبی پررو نداریم؟
7- مردهای مذهبی چه سوء استفاده ای دارند می کنند؟
8- از نظر شما درست زندگی کردن یعنی چی دقیقا؟
9- دین اسلام در این مورد بدبختی شما زن ها چه تقصیراتی داره؟
جواب دادید من هم نظر میدم
نظر شما کاملا محترم، اگر فرصت دارید بقیه نظرات را هم بخونید
چقدر خوشحال شدم بعد مدت ها یکی پیدا شد منتقد باشه
یا علی
بسمه تعالی
سلام
فرهیخته گرامی
پایگاه سبک زندگی ولایی، از نظرات و مطالب شما جهت افزایش غنای محتوایی خود استقبال می نماید. در صورت تمایل به همکاری می توانید مطالب خود را به آدرس ایمیل فوق ارسال فرمایید.
www.vaheh.ir
vaheh.tamas@gmail.com
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
متشکرم از حضورتون
و الهی آمین برای دعای زیباتون

* اللهم عجل لولیک الفرج *

***************************************************

آموخته ام که خدا عشق است
و عشق تنها خداست،
آموخته ام که وقتی نا امید میشوم،خدا با تمام عظمتش عاشقانه انتظار میکشد تا دوباره به رحمتش امیدوار شوم.
آموخته ام اگر تاکنون به آنچه خواستم نرسیدم خدا برایم بهترینش را در نظرگرفته.
آموخته ام که زندگی سخت است ولی من از او سخت ترم...
به امید آرامش...

یا الله
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۲۰ بیقرار ظهور
سلام بزرگوار با حماسه حضور به روایت تصویر در وبلاگ های کوله بار شهدا و تازیانه های بی صدا منتظر نگاه های گرمتون هستیم.
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۵۶ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
سپاس از حضورتون...


موافقم...
یا علـــــــــــــی
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۵ مهراســـا
خوشبخت کسی است که شکوه رفتارش

آفریننده ی لبخند زندگی در چهره ی دیگران باشد . . ..


سلام عمو خیلی ممنونم از راهنماییتون ...

لطفا بروز کنید تا از مطالب مفیدتون استفاده کنیم
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۳ مهراســـا
بــه بـــــودن هـــا ....

دیـــر عـــادت کن !

و بــه نبودن هـا ....

زود !

آدم هــا ؛
.

نـبودن را بهـتر بلـدنـــد ... !!!
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۲ مهراســـا
زندگی تاس خوب آوردن نیست ....
زندگی تاس بد را خوب بازی کردن است ....
کشوری که اکثریت مردم اون جاهل و اقلیتشون خائن، قابل نفوذه

ولی اگر اکثریتشون عالم و آگاه و اقلیتشون ایثارگر باشند، قابل نفوذ نیست

چه برسه به ایـــــــرانِ سرافراز ما که همچنان یکه تاز مهر و صفا و ایثار بوده

من هم به نوبه ی خودم تبریک میگم این روز پر عیار رو

کنار این سطر ها هم اسمم رو مینویسم که به یادگار بمونه

فاطمه حاجیان

22 بهمن 1392
۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۱ مهراســـا
ســلام همسنگر بروزمــ با عنوان " ❤ مهدی جان...! ❤ "

باصلواتی برای سلامتی مولامون تشریف بیارید ...

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل الفرجهم
ســلام
بروزمــ
گزینمونو گذاشتیم روی میز!!!

آمریکا

دیدی گزینه روی میز ما را ؛

حضور میلیونی

اتحاد و همبستگی

وحدت و یکپارچکی

شور و شوق

شعور و شعار

بیداری و بصیرت

روحیه استکبار ستیزی

دفاع از اسلام و کیان اسلامی

و مهمتر از همه؛

اطاعت از فرمان رهبر عزیزمان

خامنه ای عزیز

اینها بود گزینه روی میز ما !!!
سلام آپم بیا.............
سلام
شما که وبتون زیباست چرا به روز نمیشید؟
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۰۱ در خانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام خوندیم البته قبلا هم خونده بودیم
÷س بزار خیالتو راحت کنم نه که اندیس نمیدند بلکه شاید کیفتو هم بزنند, کفش هات خاکی میشه, رنگ صورتت سیاه میشه و....
درضمن فراخور هر استان و شهرستان چیز های دیگری هم هست
برای سانیدیس بری هیچی بهت نمیدند
هدفت دلستر لیمو باشه تا شاید شکلات بهت برسه
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۴۳ در خانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام
خب بگو ببینم تعلق نگرفتاز خیرش گذشتی
شهر شما کجاست مگه سانیس میدند!شهر ما منیو میدند هرچی خواستی

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
تا حالا قسمت نشده ساندیس جمهوری اسلامی بخوریم، خوش به حال شهر شما
از سوالت پیداست پروفایلم نخوندی
یا علی
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۳۳ در خانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام
ببخشید این الان تیکه بود به من؟
یا اینکه گفتی حالا که دور هم هستیم بخندیم؟؟

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
شما را نمیدونم اما من فردا میرم صف ساندیس خوری (صف سبد کالا که چیزی نصیب نشد)
یا علی


کبوتران، سیاه پوش غمی بزرگ بر رواق حرم

مرثیه می خوانند و زائران، اشک ریز و ماتم زده

رفتنت را به سوگ نشسته اند.

وفات فاطمه معصومه (س) تسلیت باد

۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۱۴ در خانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام
داداش یه گلت دستم جا موند بیا
فردا ما خواهیم آمد تا به جهانیان و آمریکا نشان دهیم که ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم. و آمریکا باید بداند ملتی که آرزو و اشتیاق شهادت دارد، سعی نکند با گفتن اینکه همه گزینه ها روی میز است ما را بترساند.
به روز هستیم،
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۳۹ در خانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام
هیچ غلطی نمیتونند انجام دهند
ما حالشونو 35سال گذشته گرفتیم
23سال گذشته هم هم چنین
الان هم اگه خودشون بخواهند حاضریم از صفحه ی روزگار به حول و قوه ی اللهی نابودشان کیم
میتوانیم
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۲۶ در خانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام
آخ حاجی دمت گرم عجب مطلبی معلومه که شما هم از این بابت میکشیدا!

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
می کشیم چه جور هم می کشیم هعییییییییییییییییییییییییییی
یا علی
سلام به روزم.
یا علی.
سلام موفق باشید وب زیبایی دارید لینک شدید با اسم دخترآبی... لینک شدید سپاس
آقاجان عرض تبریک!
سامرا نایب الزیاره باش..
امابغض امروزم اینست...
کاش باشم
روزی جشـن میلـاد پـدر را
بـا شما بگیـریـم....
آن روز آمـدنی است!
به روزم یاحق
سلام، به وبلاگ بی بازدید ما هم یه سر بزنید؟
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۳۰ سرباز گمنام
سلام مومن
مطلب جالبی بود استفاده کردیم ولی....
ای کاش همه خانواده ها منطقی بودن؛ای کاش چشم بهم چشمی وجود نداشت؛ای کاش الگوی همه زندگیها زندگی امام علی وفاطمه(ُس)بود......
ای کاشششششششششش

ممنون از دعوتتون
ببخشید ناراحت نشید اما حرفتون بیشتر شبیه شعار بود ما با شعار زندگی نمیکنیم با واقعیت زندگی میکنیم
موفق باشید
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام
شعارها اگر در عمل پیاده بشند که خیلی هم خوبه، با عمل میشه زندگی بهتری داشت
ممنون از حضورتون
یا علی
سلام به روزم با پست جدید زندگی به سبک شهدا با پی نوشت جنجالی
مطلبتون تو صفحه منو و بچه ها نیست عمو

الان شما اونجا انلاین هستین؟؟
خبر فوری :

تغییر دراقلام سبد کالا
.
.
.
.
برای بی سواد ها بسته اموزشی بالا بالا هم به سبد کالا اضلافه شد

بله تلویزیون خودش شده منبع ایجاد فحشا و فساد و ...

خیلی ممنونم اومدین فقط با چه اسمی هستین؟ چه نظری گذاشتین؟
سلام بزرگوار مطلبتون عالی بود والا چه میشه کرد؟دیگه لینطوری شده دیگه منکه تا سیزده سال بعدم باید تو دانشگاه بمونم تا فلوشیپ نگیرم خانوادم رضایت نمیدن البته خودمم دوست دارم شایدم درست نیست دعا کنید ی امتحان خیلی سخت دارم دعا کنید سربلند بیام بیرون از هفته ی بعد خیلی برنامم فشرده تر میشه دعام کنید

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
مطلب قبلیم که یادتون هست
الگوهای تک بعدی
در اسلام به علم آموزی سفارش شده تا لحظه مرگ، نه اینکه تا کار پردرآمد گیرت بیاد، اکثر دانشجوها بعد فارغ التحصیلی بیشتر حفظیات یادشون میره و اندکی باقی میمونه. چرا دیگه متوقف میشند؟
در روایات چه چیز باعث حفظ دین معرفی شده؟ تحصیل یا ازدواج؟ نمیشه هم زندگی کرد و هم ادامه تحصیل داد؟
خانم بنده دانشجو بود ازدواج کردیم و با دو تا بچه رفت ادامه تحصیل داد به مقطع بالاتر. چرا باید سن ازدواج و فرزندآوری اینقدر بالا بره؟
اگر مدعی ولایت مداری هستیم دغدغه ایشان برای رشد جمعیت را نباید ندید گرفت
ممنون از حضورتون
یا علی
خیلی ممنونم

ولی تازه درست شده زیاد فعال نیست کار داره تا راه بیافته

شبیه فیسبوک هست ولی مذهبی داریم تلاش میکنیم اگه بشه

بجا فیسبوک بچه ها بیان اینجا ...

www.rahe-roshan.ir

برید صفحه اول رایانامه همون ایمیلتونو بدید بعد یه لینکی به ایمیلتون

فرستاده میشه روش میزنید فرمش میاد پر میکنید و عضو میشید

یا علی ...

کمک و سوال یوبد در خدمتم ...

امیدوارم با مطالبی که میزارید جوون ها رو کمک کنید
آن که می آید، شکوه آسمان، عظمت زمین، صداقت ایمان و نجابت آب است.
بهار از نامش شکوفا و عشق از یادش لبریز است!
ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد.


سلام عمو خیلی ممنونم ... منم ناراحت نشدم ... چشم سوال پرسیدم همین

راستی یه شبکه اجتماعی مذهبی تازه راه افتاد فقط بچه مذهبی ها هستن

میاین اونجا؟؟
آره واقعا باهاتون اینبار موافقم..تو خانواده ما تا دختر دستش تو جیبش نره حق ازدواج کردن نداره‏!دختر خاله ام بعداز گرفتن ارشد بهش اجازه ازدواج دادن‏!خب واقعا تأسف باره واقعا یک زن گناه داره هم بیرون از خونه فعالیت داشته باشه و کار کنه هم کارای خونه رو انجام بده مگه اینکه همسرش در کارای خونه کمکش کنه
کاش یاد بگیریم از زندگی امام علی علیه السلام وحضرت فاطمه سلام الله علیها که وظیفه مرد کارای بیرون و وظیفه ی یک خانوم کارای خونه وتربیت فرزنداست‏!اما‏ خب متأسفانه شرایط جامعه اینطوره وماهم کاری نمیتونیم بکنیم

پاسخ:
پاسخ: سلام
وظیفه همه ماست اگه می بینیم جامعه معضلی داره برای اصلاحش اقدام کنیم، اینکه بگیم نمیشه کاری کرد یعنی پاک کردن صورت مسئله.
جامعه از فرد فرد ما تشکیل میشه و اگر ما عوض بشیم جامعه هم عوض میشه
یا علی
مخالفم! معلومه که در این درس ها میتوان به خدا پی برد! مثلا ما میریم درس زیست شناسی میخونیم بعد به عظمت خدا پی میبریم! البته قبول دارم که دختر باید شوهر داری را یاد بگیرد اما اونش دیگه وظیفه ی آموزش وپرورش وکتب درسی نیست وظیفه مادر وهمت دختره! به هر حال تحصیلات برا دختر واجب وضروریه ! که پس فردا از پس جواب سوالای بچه اش بر بیاد

پاسخ:
پاسخ: سلام
بحث سر خوب و بد بودن درس خواندن نیست، بحث اینه که به بهانه تحصیل سن ازدواج چرا باید بالا بره؟ و چرا زندگی کردن را نه در خانه و نه در مدرسه و دانشگاه یاد بچه ها نمیدن
یا علی
سلام عمو ... خوب هستید الحمدالله ؟؟؟

جمعه زیباتون بخیر ان شاء الله ...

الان من تند تند پست نذارم؟؟
بهار تازه و گل تازه و چمن تازه

ستاره یار و فلک یار و دورگردون، یار

هر آن که بر گل رخسار تو گشاید چشم

بهار را چه کند؟ ای به «چهر» رشکِ بهار!

درخت اگر گل سوری، به باغ آورده

نهال قامت تو، آفتاب دارد بار!

ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد.


سلااااااااام بزرگواااااااااااار منتظریــم ... بروزمـ
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۴۱ خواهران بسیجی
سلام بزرگوار.با افتخار لینک شدید.شما هم مارو با نام تازیانه های بی صدا لینک بفرمایین.
در سفر (((زندگی)))))نشستن در قطار ی زیبا مهم نیست


مهم اینه که در ایستگاه قشنگی پیاده بشی!!!!!


سلام عمو بروزم ... صلوات فراموش نشه
نوجوانی شهید ابراهیم امیرعباسی

مادر بهش گفت: ابراهیم، سرما اذیتت نمی کنه؟

گفت: نه مادر، هوا خیلی سرد نیست.

هوا خیلی سرد بود، ولی نمی خواست ما را توی خرج بیندازد.

دلم نیامد؛ همان روز رفتم و یک کلاه برایش خریدم. صبح فردا، کلاه را سرش کشید و رفت. ظهر که برگشت، بدون کلاه بود!

گفتم: کلاهت کو؟ گفت: اگر بگم، دعوام نمی کنی؟ گفتم: نه مادر؛ مگه چیکارش کردی؟

گفت: یکی از بچه های مدرسه مون با دمپایی میاد؛ امروز سرما خورده بود؛ دیدم کلاه برای اون واجب تره.

کتاب ساکنان ملک اعظم، ص

سلام
چی بگ والا!!!
امان از دست سبد کالای حسن جون!!!
راستی...بروزم
به روزم .
سلام حاج محسن
کاملا با پستتون موافقم ولی کو گوش شنوا . فردای قیامت این بچه مذهبی ها که حرف مولایشان را زمین گذاشتند باید جوابگو باشند .
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۰۵ خواهران بسیجی
سلام بزرگوار بنده -بیقرار ظهور- و سالک ولایت با وبلاگی متفاوت منتظر نگاه های گرمتون هستیم.با نظرات ارزشمندتون مارو یاری کنید.در صورت تمایل به تبدل لینک اطلاع بدین.سپاس از توجهتون
سلام
مطلبتون رو هم قبول دارم هم نه.
درسته در مدرسه ها چیز درخوری به بچه های ما یاد نمیدن نه دختران نه پسران. در واقع تعلیم و تربیت توأمان که آموزش و پرورش طراز ما رو تشکیل میده اصلا وجود نداره چون به طور کلی علوم ما مشکل داره و اگر این مقوله اصلاح میشد هم دختران ما زن بودن و مادر بودنو یاد میگرفتن و هم پسران ما غیرت و همتو.
جهاد زن قبول اما اینکه خب تو مدرسه که شوهر داری یادت نمیدن پس بشین ور دل مامانت فقط شوهر داری یاد بگیرو اصلا قبول ندارم.
قبول دارم خیلی از دوستان خودم علاقه چندانی به درس ندارن ولی به اجبار عرف پا به دانشگاه گذاشتند و کرسی دانشگاه رو الکی اشغال کردند. و همچنین تایید میکنم که شرایط یکسان تحصیلی برای دختر و پسر در عین یکسان نبودن وظایف اینها در جامعه ( سربازی بماند) باعث شده نسبت جمعیتی دانشگاه به هم بریزد. اما در عین حال معتقدم به نظر شهید مطهری :
تمدن سازی مردانه _ زنانه اما بدون اختلاط
برای مادر خوب بودن باید فهم عمیق داشت ( نه البته علم عمیق!) و انتقال این فهم توسط دانشگاهها و مدرسه های فعلی ما امکان پذیر نیست!
( مطمئنا این آموزش و پرورش طراز تعداد سالهایش به نصف میرسد و کیفیتش بالاتر میرود و درسهای غیر ضروری حذف خواهد شد و.......)
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۳۷ سیدحسن نبی زاده
معبودا! چه خوش است لحظه ی جان دادن عاشق تو ، آن زمانی که سر را بر زانوی حضرت سیدالشهدا(ع)

می گذارند و با لبخند جان به جان آفرین تسلیم می نماید ، از این لحظه ما را بی نصیب مگذار و این طعم

شیرین ، ما را نیز بچشان...

و از آن آغوش گرم سیدالشهدا (ع) جسم سرد وبی جان ما را در لحظه آخر گرم بفرما... آمین یا رب العالمین

(شهید جاویدالاثر ابراهیم احمدی نژاد)
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۳۱ امام صادقی
درسته.
ناراحت شدن دست ما نیست ،

اما ناراحت ماندن دست خود ماست

به هیــــــــچ کسی اجازه نده که آزرده خاطرت کنه، حتی به خــــودت!



سلام عمو محترم با عنوان " خجالت داره بخدا "بروزم

خوشحال میشم با حضور گرمتون بهم دلگرمی بدین ...

فقط صلوات فراموش نشه ...

التماس دعااااااااااااااای فرج ...

اللهم عجل لولیک الفرج ...
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۲۳ دختری در انتظار مهدی
السلام علیک یا بقیة الله
***
خدا کند که بیاید مسافری که نیامد
و کوچه کوچه بنازم به عابری که نیامد
شکست بغض غرورم در انتظار عزیزی
دعا کنید که بیاید مسافری که نیامد

***
سلام علیکم ...با مطلب جدیدی در خدمتتون هستم...
صلاح دونستید تشریف بیارید ...
التماس دعای فرج
یامهـــــدی
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۳۸ معراج شهــدا
سلام علیکم؛

ممنون ازحضورتون
دهه فجرخجسته باد.

مطلبتون فوق العاده بود...گل گفتید
حرف حق هم جواب نداره...خداقوت.
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۲۹ خادمه حرم شله عبدالعظیم حسنی ع
سلام علیکم بزرگوار
منت گذاشتید به وب بنده سر زدید
انشاالله عاقبتتون به خیر باشه
با افتخار و احترام به لینک پیوند های وبم رقم خوردید
انشاالله در دنیا زیارت قبر سید الشهدا ع و در آخرت شفاعتشون نصیبتون بشه
تمنای دعای فرج دارم و یا علی
که زندگی را نمکی نیست...
به چز حب علی ع
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۰۶ عدالتخواه
سلام
از پی نوشت مطلب بسیاربهره بردم امیدوارم ایمان و حرف و عمل در راستای درست کار کنند
والعاقبة للمتقین
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۴۳ سالک ولایت
سلام علیکم
بامطلب دهه فجر مبارک بروزم .منتظرتون هستم
یاعلی
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۱۸ ܓ✿چــــــــــــــادرخاکیܓ✿
خب الحمدلله
انشالافرزندی صالح نصیب وروزیشون شه
چـه کسـی گُفـته که مـــــــن تنــــهایم؟!...

مـــــــــن،

سُکـوت،

خـــــــاطِرات،

بغـــــــض و اشــک،

همـــیشــــــه با همیـــــــم...!!

بگـذار تنـهایــی از حســــودی بمیرد!..

سلام عمو ی خوب خیلی ممنون بابت این مدت که با نبودم بازم فراموشم نکردید و همش بهم سر میزدید ...

بچه های گلتون خوبن ؟؟ حتما از طرف من یدونه بوس خوشگل کنیدشون
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۳۲ ܓ✿چــــــــــــــادرخاکیܓ✿
دیروز یک تاریخ است...

امروزیک هدیه...

وفردا یک رازاست...
ارزویم این است در میان مردمی که می دوند برای زنده ماندن تو ارام قدم برداری برای زندگی کردن
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۳۱ ܓ✿چــــــــــــــادرخاکیܓ✿
انشالابزودی همسری مناسب نصیبشون بشه
ولی دختراوقتی کسی به دلشون نمیشینه الکی میگن میخوایم درس بخونیم

پاسخ:
پاسخ: سلام
ایشون ازدواج کردن
و خیلی ها را هم میشناسم که بخاطر درس خواستگار رد می کنند
یا علی
سلام بزرگوار
تشکر از حضورتون
از مطلب خوبتون هم ممنون، خدا قوت

**********************************************


خدایا
این دنیایی که تو به وجود آوردی اش،
هر فصل رنگ عوض میکند !
آدمهایی که تو آفریدی شان،
در جستجوی دیگری برمی آیند،
ولی خود را گم میکنند...
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۳۴ محسن رامشگر
سلام بزرگوار از این که قدم رنجه کردید و به وب این حقیر تشریف آوردید سپاسگزارم.این پست و کامل خوندم و به شدت با نظرتون موافقم متاسفانه واقعیت های تلخ جامعه ی علوی رو متذکر شدید. اما چه باید کرد چرا بیدار نمیشیم کی میخوایم به خودمون بیایم همه چی داره از دست میره ... باید هر کس از خودش و محیط دور و بر خودش شروع کنه خدایا کمک کن اللهم عجل لولیک الفرج
این چیز هارو در مدارس و دانشگاه ها نمی توان یافت.ولی اگر این مدارک کمک در تربیت فرزندان و کمک در همسرداری باشد به نظرم یک کمی از مشکلات رو حل می کنه.به هر حال خودتو ناراحت نکن.
به روزم تشریف بیارید.
التماس دعا.
یا علی.
بی محتوایی دروسی که در مدارس آموزش داده می شوند نه فقط به دختران که به کل جامعه ضرر می رساند و خیانت می کند.
ولی انصافاً دیگه 60 به 40 خیلی مسخره است ولی حالا بازم باید چشم و گوشم مون رو وا کنیم الان که مرکز تحقیقات زنان بازم اوفتاده دس این فمنیست ها_مولاوردی و دار و دسته اش_8 سال قبل و که دست اصول گراها بود رسما سیب زمینی بودیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی