دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

جامعه ما

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ق.ظ

منطقه ما یعنی غرب آسیا (همان خاورمیانه) در مرکز عالم واقع شده است، نه فقط از نظر موقعیت جغرافیایی که محل اتصال قاره های آسیا و اروپا و افریقا است و نه فقط از لحاظ اقتصادی که جاده های ترانزیتی زمینی و هوایی و دریایی از آن می گذرد و بیشترین ذخایر نفت و گاز را دارا بوده و قطب انرژی دنیاست، و نه فقط از لحاظ تاریخی که اگر حیات باطنی بشر را مرور کنیم لابد باید تاریخ ادیان توحیدی را بنگریم که خاستگاه آنها نیز منطقه ماست، بلکه از این منظر که جامعه امروز ما در مرکز تضارب آرا و ادیان توحیدی و غیر توحیدی عالم است، و تقریبا همه ادیان و فرق در آن حضور دارند و همه ایسم ها هم در آن دارای پایگاه می باشند، و به درستی می توان گفت که این تنوع قومی و فکری و مذهبی در هیچ جای این دنیای پهناور نظیری ندارد.

زمانی نه چندان دور با روی کار آمدن غرب جدید (پس از دوره توحش آن که اوجش را در قرون وسطی می توان دید و البته امروز هم توحش مدرن را رهبری می کند)، کشور ما به دلیل موقعیت استراتژیک ژئوپولیتیکی (جغرافیای سیاسی) مورد طمع واقع شد و با کشف منابع نفتی و ذخایر خدادادی این توجه ابعاد جدیدی یافت، و البته استعمار جدید مذهب تشیع را مهمترین خطر پیش رو برای ادامه غارتگری های خود دید و از این رو برای ریشه کنی مذهب تشیع نقشه های زیادی از جمله گسترش فساد و فحشا، روی کار آوردن دیکتاتور های مستبد نوکر صفت، فرقه سازی هایی مانند وهابیت و بهائیت، تفرقه بین ادیان و فرق مانند دعوای شیعه و سنی و ساخت یک پادگان نظامی به ابعاد کشور فلسطین بدست پست ترین های روزگار و یهود و صهیونیست را به مورد اجرا گذاشت.

و درست در روزگاری که هیچ تحلیل گری تصورش را هم نمی کرد انقلاب اسلامی ایران با رهبری فقیهی فرزانه و سیاست مداری دینی به ثمر نشست و جزیره ثبات شیطان بزرگ را از حوزه نفوذش خارج ساخت، و باید بدانیم که از دست دادن قلب دنیا چقدر برای شیطان سخت و ناگوار و تحمل ناپذیر می نمود. گرچه در ابتدا شیطان بزرگ تحلیل درستی از اتفاق روی داده نداشت و رویارویی سخت را برای از پادرآوردن این تمدن جدید برگزید ( با توجه به اینکه سیاست نه شرقی نه غربی که در عمل اجرا شد، این انقلاب نو پا را که هیچ پشتوانه ای بجز خدا نداشت بسیار آسیب پذیر نشان می داد) اما انواع توطئه های ناکام و جنگ هشت ساله به آنها ثابت کرد که نیرویی ناشناخته در پس این انقلاب نهفته است، از این رو به دنبال تحلیل این اتفاق خارق العاده بودند و هنوز هم نتوانسته اند به درستی آن را بشناسند (خباثت صهیونیست ها و جنایات شیطان بزرگ نشان میدهد هنوز شناخت درستی نسبت به انقلاب اسلامی ندارند).

و شیطان بزرگ با این حقیقت روبرو شد که انقلاب اسلامی ایده ای جدید را برای اداره دنیا مطرح کرده و داعیه دار ایجاد تمدنی جدید بر اساس تعالیم اسلام شیعی اهل بیت است و با دنیای مادی سر آشتی ندارد، انقلابی که مدعی زمینه سازی برای ظهور منجی موعود (عجل الله تعالی فرجه) است، انقلابی که تفکری جهان شمول دارد و به دنبال رفع فتنه در جهان و برپایی حکومت صالحان و مستضعفان عالم است. با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و ریشه زدن امید در دل مظلومان عالم، ریشه های متزلزل دنیای مادی غرب (با رهبری شیطان بزرگ) به لرزه درآمده و تمامی ماهیت غرب مادی گرا به چالش جدی کشیده شد.

انقلابی که با ماهیتی فرهنگی و ریشه های عمیق مذهبی به وقوع پیوسته و توانست در جنگ نظامی پیروز شود، در جبهه جدیدی مورد شبیخون قرار گرفت، و این بار شیطان با توجه به تجارب پیشین درصدد سست کردن زیر بناهای اعتقادی این انقلاب برآمد. اگر در جنگ، خون هر شهید باعث برانگیختن خون های تازه می شد، در جنگ فرهنگی اما، هر تلفاتی باعث تلف شدن نفرات دیگری هم می شود، اگر شهدا مایه افتخار بودند، در جبهه جدید، شهیدی وجود ندارد و هرچه هست تباهی است، اگر شهید می توانست از دشمن تلفات بگیرد، اینجا دشمن تلفاتی هم ندارد.

شیطان بزرگ با مطالعات عمیق و طولانی خود به این نکته رسید که شیعه دو بال دارد: بال سبز مهدویت (و ولایت) و بال سرخ شهادت (عاشورا) و اساس کار خود را ضربه زدن به این دو قرار داد. و از اینروست که در جامعه ما جبهه حق با تمام توان برای مقدمه سازی ظهور وارد صحنه شده و شیطان هم تمام توان خود را برای نابودی انقلاب و جلوگیری از رسیدن به اهداف آن به کار گرفته است. جبهه حق با تمام توان خود و با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت در حال پیشبرد اهداف تمدن سازی خود و از دیگر سو جبهه شیطان هم با تمام قوا در پی ضربه زدن به جبهه حق است، به بیان دیگر امروز جامعه ما در خط مقدم نبرد بین تمدنی است، تمدن منحط غربی به رهبری شیطان بزرگ و تمدن نوپای اسلامی با رهبری مقام عظمای ولایت که مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی پشتوانه های آن هستند، نبردی که چشم جهانیان مخصوصا مظلومان عالم به آن دوخته شده است.

جامعه ما دارای ریشه هایی به شدت مذهبی است و هر روز بر عمق این ریشه ها افزوده می شود و دینداری اجباری و تقلیدی و ریایی در آن رنگ باخته است، جامعه ای که افراد آن به انتخاب نهایی نزدیک می شوند، ملت مدعی زمینه سازی ظهور باید با انواع فتنه ها آزمایش شود تا از سویی پالایش شده و از دیگر سو مانند آهن آبدیده سخت و محکم گردد. و می بینیم که در جامعه مان گرایش به برپایی و احیای مراسم و شعائر دینی هر روز بیشتر می شود و در دیگر سو مظاهر فساد نیز پررنگ تر می گردد و این همه نشان از رویارویی جدی حق و باطل است، اکثریتی از جامعه مذهبی هم ممکن است در دوره ای از رشد خود و با وجود مظاهر جدید دنیای ارتباطات مانند تلفن همراه و موبایل و اینترنت به بعضی از مفاسد آلوده شوند اما میبینیم که در مراسم مذهبی همچون عزاداری ها و اعیاد شب های قدر و ... حضوری جدی دارند و به مرور راه خود را انتخاب می کنند که در کدام جبهه قرار گیرند.

شیطان برای رویارویی با موج بیداری اسلامی چاره ای جز به شکست کشاندن جلودار آن ندارد و با تمام توان برای نابودی پایه های این حرکت در حال برنامه ریزی و فتنه گری است و همه تلاش خود را برای تضعیف باور های دینی، ولایت فقیه، مهدویت و انتظار، شهادت و جانبازی در راه دین به کار گرفته است. مشغول کردن جوانان با انواع مفاسد، فرقه سازی های رنگارنگ از شیطان پرستی گرفته تا مدعیان عرفان دروغین و تحریف مهدویت، نفوذ در حوزه های علمیه و دفاتر علما و مراجع، مرجع سازی دروغین، انواع انحرافات در مداحان و عزاداری ها و تهی کردن آن از حماسه سازی و شهادت پروری، فاسد کردن مسوولین و رویاروکردن آنها با ولایت فقیه، شبهه افکنی و سلب اعتماد مردم از حکومت، ترویج مصرف گرایی، ترویج اباحه گری، الگو سازی از هنرپیشه ها و ورزشکاران و به ابتذال کشیدن این مقوله ها برای فراموش شدن الگوهای حماسه ساز و حرکت آفرین، از جمله برنامه های شیطان است که تا کنون ضربه های فراوانی به حرکت ملت انقلابی مان وارد کرده  اما با مجاهدت مردم و مسوولین و علمای راستین و با رهبری مقام عظمای ولایت تا کنون مسیر پیشرفت ملت سرافرازمان ادامه یافته و با همه توطئه ها و تلفات و شکست ها و ریزش ها، آینده روشنی در انتظار ملت ایران است.

ملتی که در فتنه ها سربلند بیرون آمده و ولایت را تنها نگذاشته است، ان شاء الله لیاقت زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خواهد داشت.

اللهم عجل لولیک الفرج...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مطلب پیشین:

اگر با اندکی تامل به جامعه اطراف خود نگاهی بیندازیم به وضوح خواهیم دید که امروزه جامعه ما شاهد شکاف هایی است که پرناشدنی به نظر می رسند. می شنویم که نسل اول و دوم و سوم از یگدیگر گسسته و پیوندی بین آنها وجود ندارد و هر کدام راه خود را می روند و عده ای هم حتی نسل بعد ازانقلاب را نسل سوخته می نامند. در مورد اینکه جامعه ما چه سمت و سویی دارد و در آینده به کجا خواهد رسید نیز دیدگاه های متفاوت و بعضا متناقض و متضادی وجود دارد.

عده ای با مقایسه وضع موجود با دوران طاغوت و یادآوری فساد دربار شاهنشاهی و مظاهر آن در جامعه هم چون آزادی بی حجابی، ترویج فحشا و منکرات در سینما، مجلات، کاباره ها و مشروب فروشی ها، عشرتکده ها و مراکز فساد، روابط حسنه با غرب و اهتمام دولتمردان بر سراپا غربی شدن جامعه، و از طرفی ایجاد محدودیت برای متدینین و روحانیت و ممانعت از دخالت آن ها در عرصه اجتماع و از همه مهم تر مشارکت نداشتن مردم در تعیین سرنوشت خود، معتقدند که با روی داد انقلاب اسلامی جامعه ما با گذر از یک شیب سقوط اخلاقی و اجتماعی به هویت اسلامی خود بازگشته است. وضع موجود نشان از این دارد که شعائر اسلامی که روزی بسیار کمرنگ بودند امروز با استقبال خوبی مخصوصا در جوانان روبرو می شود. شرکت مردم و خصوصا جوانان در مساجد، حسینیه ها، عزاداری ها و جشن های مناسبتی، اعتکاف، احیا، حفظ و قرائت قرآن کریم، و توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه را نشانی بر حرکت جامعه به سمت مطلوب می دانند.

از سوی دیگر برخی با مشاهده معضلاتی چون رواج بد حجابی، اعتیاد، طلاق، استقبال از ماهواره، بالا رفتن آمار استفاده از سایت های غیر اخلاقی در وب، آمار جرائم و زندانیان، پایین آمدن سن بزه کاری ها در جوانان و نوجوانان، زنان خیابانی، وضعیت سواحل، گسترش ربا و بی توجهی به شعائری چون امر به معروف و نهی از منکر و ... معتقدند که جامعه هر روز بیشتر به سمت جدا شدن از مذهب و سکولاریسم پیش می رود. مثلا در بحث حجاب معتقدند که کاری که رضا خان با قلدری و خشونت نتوانست انجام دهد و زنان و مادران ما با نثار خون های پاک از عزت و شرف خود دفاع کردند در جمهوری اسلامی دارد بدون زور و با میل و رغبت انجام می گیرد. و این همه را دلیل ناکامی روحانیت در برپایی حکومت اسلامی می دانند و معتقدند شکست روحانیت در ایجاد جامعه سالم باعث دین گریزی شده است. در حالی که اگر ایشان هم چون گذشته به کار خود مشغول بودنند وضعیت امروز به وجود نمی آمد.

عده ای می گویند با ورود فناوری های جدید و امواج سرکش و غیر قابل اجتناب آن (هم چون ماهواره و اینترنت و ارتباطات) و به زبان دیگر با شروع عصر ارتباطات و کم رنگ شدن مرز های جغرافیایی، دهکده جهانی عملا درحال تحقق است و چاره ای هم از آن نیست. این دهکده اقتضائاتی دارد که با خود به سراسر دنیا منتشر می کند و از جمله فرهنگ جهانی اومانیستی است که برای همه ابعاد وجودی بشر برنامه ریزی کرده و به همه غرائز او پاسخ داده است. در چنین فضایی که اجتناب ناپذیر می نماید، حرکت بر خلاف مسیر جریان جهانی کاری بیهوده و باعث هدر رفت سرمایه و انرژی جامعه است، و از سویی دین داری تقلیدی یا از سر اجبار هم که فایده ای ندارد. پس بهتر است تا موج آن بنیاد ما را درنوردیده با آن هماهنگ شویم. شاید بتوان با پهنای باند کم اینترنت، فیلترینگ، منع استفاده از ماهواره و دیگر محدودیت ها سرعت میل جوامع به آن سمت را کاهش داد اما نمی توان آن را متوقف کرد.

در مقابل عده ای معتقدند که می توان با تعدیل و بومی کردن فناوری نوین در عصر ارتباطات و دنیای مشبک، هم از مزایای آن استفاده کنیم  و هم از آسیب های آن بکاهیم و دلیل وضعیت موجود را ناتوانی در مهار روح فناوری نوین می دانند.

عده ای هم بر این عقیده اند که جامعه ما به سمت جامعه ای آزاد پیش می رود که در آن آزادی های افراد به رسمیت شناخته شود. جامعه ای که دین دار به برپایی شعائر مذهبی خود می پردازد و گروه مقابل هم در چارچوب آزادی های مدنی (که گریزی از آن نیست و روزی با قانع شدن مراکز قدرت با آن کنار خواهند آمد) به زندگی مسالمت آمیز خود خواهد پرداخت. امری که کم و بیش در جامعه امروز هم مشاهده می شود. و به قولی می توان گفت موسی به دین خود و عیسی هم به دین خود. نمی توان دین را از صحنه جامعه حذف کرد همان طور که نمی توان با اعمال زور آزادی افراد را از آنها سلب کرد. نمونه این جامعه را در غرب هم می توان یافت و حتی در کشور های اسلامی هم چون ترکیه و مالزی.

جامعه امروزمان را چگونه می بینید؟

آینده را چگونه می بینید؟

ما به کجا خواهیم رسید؟

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت1: ممکن است شما نظری به غیر از موارد بالا داشته باشید، در این صورت خواهشم این است دقیق مطرح کنید تا به متن بالا اضافه شود برای نظر خواهی.

پی نوشت2: تبریک و تهنیت من را به مناسبت سالروز ازدواج مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بپذیرید.

ماجرای این ازدواج آسمانی:

http://www.aviny.com/Occasion/ahlebeit/fatemeh/ezdevaj/89/MajaraieEzdevaj.aspx

پی نوشت3: عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانسوز امام محمد باقر علیه السلام. ان شاء الله از شیعیان خالص حضرتش باشیم.

و از فرمایشات حضرتش:

« سخن نیک را از هر کسی هر چند به آن عمل نکند، فرا گیرید.»

پی نوشت4: این روزها اگر حالی دست داد از دعای خیر فراموش نفرمایید.

فرازهایی از دعای عرفه: «پس هرگاه تو را خواندم پاسخ گفتی، و هرچه از تو خواستم عطایم فرمودی، و هرگاه از تو اطاعت کردم قدردانی کردی،و اگر سپاسگزاری کردم نعمتت را افزودی، و این ها بخاطر احسان توست نسبت به من، پس منزهی تو ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۳
محسن روزبه

نظرات  (۹۴)

رفته بودم بیمارستان باختران به مجروحین سر بزنم. بینشان پسرک نوجوانی بود که هنوز صورتش مو نداشت. دستش قطع شده بود و آن را بسته بودند. جلو رفتم. دستی به سرش کشیدم و با حالت دلسوزانه‌ای گفتم: «خوب می‌شی... ناراحت نباش.» خیلی ناراحت شد. گفت: «شما چی فکر کردید؟ من برای شهادت آمده بودم.» از خودم خجالت کشیدم. رفتم تا به بقیه سرکشی کنم. وقتی برمی‌گشتم پسرک را دیدم. جلو رفتم و دستی به سرش کشیدم. شهید شده بود.

***

سلام
ممنون از نظر...
1.2پست جدید گذاشتم.
حتما بیاین

فردا 24 ذی الحجه دو مناسبت مهم داره انگشتر بخشی حضرت علی علیه السلام به مستمند و نزول آیه ولایت(10ق) و روز مباهله پیامبر اسلامصلی الله علیه و آله با نصارای نجران (9ق)


یاعلی...
بروز نیستی ها!!
۰۷ آبان ۹۲ ، ۰۸:۱۲ چریک جامانده
سلام خیلی وقته اپ نکردین
دوست عزیز شدیداً التماس دعا داریم...


راهیان نور شدید دعا کن برام...

بدجور طالب سفر راهیان نورم....اما با این مشغله کاری فکر نکنم تا دو سال آینده ه م به زیارت مناطق عملیاتی برم...
نایب الزیاره ما باش...

پاسخ:
پاسخ:
سلام دوست من
سخت محتاج دعایم، نمی دانم چرا این موقع و این طور قسمت من هم شد، ولی میدونم حتما حکمتی داره
یا علی
۰۵ آبان ۹۲ ، ۱۵:۴۱ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
بی صبرانه منتظر نوشته ای جدید از شما هستم و مشتاق خوندن

راستی به روزم
یا علـــــــــی

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
ممنون از لطف و دعوتتان
علی یارتان
۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۱۴ یک پسر مجرد
«« یادمان باشد کوفیان فراموش کردند ولایت حضرت مسلم بن عقیل هم چون ولایت امام حسین بن علی علیه السلام است. »»

فعلاً که شهادتشون رو از تقویم حذف نمودند!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
مهم اینه که از دل های مان پاک شدنی نیست
یا علی
۰۴ آبان ۹۲ ، ۰۵:۳۳ چریک جامانده
سلام
با ماجرای جالبی از شهید حسینی در روز غدیر
در خدمتیم
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
فیض بردیم
به قول شهید آوینی: «پندار ما این است که شهدا رفته اندو ما مانده ایم ؛اما حقیقت این است که شهدا مانده اند و زمان مارا با خود برده است»
علی یارتان
۰۲ آبان ۹۲ ، ۰۵:۵۰ هوای حوصله
سلام دوست عزیز !
یادمان باشد بصیرت یعنی اینکه بدانی تا زمانی که حسین نرسیده است مسلم ولی فقیه کوفه است ! و اگر پشتیبانش نباشیم مملکت عشقمان آسیبی خواهد دید ! پس چه بهتر کوفی نباشیم و پیرو ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به مملکتمان نرسد !
ممنون از حضورتون در هوای حوصله ! موفق باشید / یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
حق گفتید، صراط مستقیم یکی بیشتر نیست، آن هم در خط ولایت بودن است
موید باشید
علی یارتان
۰۱ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۹ زائر باران
سلام
عید بر شما هم مبارک.
پستتان را خواندم.چند بار دیگر ارزش خواندن دارد.بسیار پرمحتوا و خوب و دقیق و هدفمند نوشته بودید.
احسنت.
خداقوت.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
فقط هر آنچه را نوشتم که باور قلبی ام بود، و از لطف شماست،
ممنون از حضورتان
علی یارتان
عید شمام مبارک

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورت
یا علی
با سلام
مطلبت طولانیست و شنبه میام خدمتتون
نظرتون در باب



مذاکرات ایران و غرب

تکراری از وقایع تاریخ ( صلح حدیبیه )



و , انکه از تاریخ هیچ نیاموخت ! محکوم است که همیشه

درتاریخ باقی بماند .( منصور تاراجی)
در http://bizan.persianblog.ir/post/22/ برام مهمه

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
عیدتان مبارک
چشم حتما میام
علی یارتان
غدیر کربلای عوام بود و کربلا، غدیر خواص؛ در غدیر با آنکه بیعت گرفته شد جفا شد. ولی در کربلا با این که بیعت برداشته شد وفا شد.
خدایا بصیرمان کن تا ناصر ولی امرمان باشیم.
سلام.عیدتون مبارک.
ویژه غدیر بروزم

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
فیض بردم و ممنون از دعوتتان
ان شاء الله عیدی مان ثابت قدم بودن در راه ولایت تا درک ظهور حضرت باشد
یا علی
۰۱ آبان ۹۲ ، ۰۷:۵۴ چریک جامانده
سلام
عید غدیر مبااااااااارک
التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
عیدشما هم مبارک، از دعای خیر فراموش نکنید
علی یارتان
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۱:۵۱ عزیز عاقبتی
هنگامی که به راویان حدیث غدیر می نگریم نام 110 تن از صحابه پامبر اعظم (ص) نیز به چشم می خورد
یارانی که پا به پای پیامبر اکرم(ص)در راه اسلام جنگیده اند و همگی شاهد رشادت ها ،شجاعت

،حقیقت و ایمان و...علی (ع) بوده اند.

مسلمانانی که همگی شنیدند : مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ

چرا بعد از مدت کوتاهی (در فاصله 70 روزه غدیر تا وفات پیامبر اسلام (ص))همه این حقایق و دستورات خداوند و رسولش توسط همین صحابه به فراموشی سپرده شد.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
در خط ولایت بودن هزینه دارد و بسیاری حاضر نشدند هزینه بپردازند
عیدتان مبارک، از دعای خیر فراموش نکنید
یا علی
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۱:۰۷ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
سپاس از حضور و توجه تون...
بازهم به ما سر بزنید...

یا علــــــــــــی
۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۴:۳۳ چریک جامانده
سلام خسته نباشین
عید غدیر مبارک
به نظر من جامعه ی ما تفکیک شده از چند گروه و دسته ی متفاوته
گروه اول:به اسلام عقاید آن احترام گذاشته و از همه لحاظ شیعه بودن خودشون رو قبول دارن و به تمام شعائر دینی پایبندن و بهترین گروه میباشند .
گروه دوم:افرادی هستن که تقریبا ویژگی های گروه اول را دارن اما در ظاهر وباطنشان متفاوت است.
گروه سوم :افرادی هستن که از چیزیکه اسلام و جامعه گفته فراتر رفتن و به افراطیون معروفن (بعدا بحث این رو بیشتر براتون توضیح میدم با مثال)و در مقابل همین دسته از افراد گروه دیگری هم هستند که تفریط گرن.
گروه بعدی گروهی هستن که خودشان کارهایشان را بر اساس میل شخصی انجام میدن خداو پیامبر رو قبول دارن ولی به میل خودشون رفتار میکنن .
ویک گروه هم هستن که اصلا به عقاید اسلام و دین احترام نمیذارن و حرف حرف خودشان است که این نوع گروه از نظر جامعه طرد شده محسوب میشود.وخودشون رو ازاد از همه چی میدونن .و از آزادی منظور بدی رو برداشت کردن
سوال من اینه که چرا توی یه کشور اسلامی اونم ایران باید این قدر فرقه های مختلف و گروههای ضد انقلاب وجود داشته باشه

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر خوبتان
عیدتان هم مبارک
یا علی
۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۵:۵۸ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
خدا قوت
پیشاپیش عید ولایت رو تبریک میگم خدمت تون
-----------------------------------------------------------
با عنوان "شیک پوشان" به روزم...
یا علــــــــــی
سلام
درسته. موافقم.
عید شما نیز مبارک

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از حضورتون
یا علی
۲۸ مهر ۹۲ ، ۱۲:۴۶ عزیز عاقبتی
خواصّ جامعه

همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى ‏کنند زیرا در روزگار سختى یاریشان کمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى ‏تر،ودر خواسته‏ هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش‏ ها کم سپاس ‏تر وبه هنگام منع خواسته‏ ها دیر عذر پذیرتر، و در برابر مشکلات کم استقامت‏ تر مى ‏باشند.

امام علی(ع

پاسخ:
پاسخ:
سلام
متاسفانه در جامعه ما هم بسیاری از خواص از عامه مردم عقب ترند، نمونه اش فتنه 88
یا علی
۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۸ پلک شیشه ای
سلام علیکم

مستفیض شدیم از مطلب بیست تان!
ان شاالله خداوند اسلام و مسلمین رو حفظ کنه در پناه خودش!
یاصاحب الزمان!
چه قدر سخت است مستقیما از وجود یک معصوم فیض نبردن!
ما صاحبمون رو طلب میکنیم خدا

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام

اللهم عجل لولیک الفرج

علی یارتان
گرگ ها را دوست دارم
مرگ را قبول میکنند
اماهیچگاه تن به قلاده نمیدهند


آپم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
چشم اومدم
یا علی
۲۵ مهر ۹۲ ، ۰۸:۳۴ چریک جامانده
سلام عیدتون مبارک
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
عید شما هم مبارک
علی یارتان
۲۵ مهر ۹۲ ، ۰۶:۵۲ مدیریت وب دوستداران کربلایی مجتبی اکرمی
با سلام وعرض ادب واحترام وتبریک ایام خجسته ...پست عالی گذاشته بودید .زیبا بود .انشاالله که موفق باشید ..حضور شما در وب سایت ما مایه دلگرمی وافتخار ماست .منتظر قدوم سبزتان هستیم و انشاالله وب سایت را برای ایام محرم بازسازی میکنیم هر نظری وانتقادی داشتین به دیده منت میپذیریم یاعلی ..

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
نظر لطف شماست نسبت به بنده حقیر
ان شاء الله در خدمتتان هستم
و ممنون از حضورتان
علی یارتان
سلام

با پست:دل تنگ خیلی از مردونگی ها شدم...
بــــــــروزم...


یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
سرباز ولایت بودن لیاقت میخواد و نصیب هر کسی نمیشه، مخصوصا پیرمردهایی که ادای ژنرال میخوان در بیارن
علی یارتان
اهل کوفه عجله داشتن نه برای یاری ظاهرا برای قتل.
فقط به امام فرمان عجله و شتاب دادن و خود اهل حرکت و شتاب نبودن شاخص زندگی کوفیانه است.
مهم نیست کوفی باشی یانه!
مهم این است کوفی منش نباشی
گذشتن از همه چیز برای حسین.
وقتی امام حسین (ع) از مدینه حرکت کردن خیلی همراه ایشان امدند.در مکه وقتی در صحرای عرفات حج را رها کردن عده ای از ایشان جدا شدن و همراه امام به کوفه نرفتن...تا رسیدن به کربلا خیلی ها از امام جدا شدن...و شب عاشورا فقط 72 نفر ماندن و این 72 تن ماندگار شدن..با حسین بودن و با حسین ماندن تا شدن انصارالحسین...
انا ترکنا الخلق طرا فی هواکا: در هوای تو همه را رها کردیم. فقط به خاط تو.
سال 88 سال پرالتهابی بود...روزهای امتحان یاران ولایت.

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا.آیه 23 سوره احزاب
خوش به حال آن ها که بر سر پیمانشان با ولایت برای جهاد در راه دین و آیین الهی ایستاده اند.
من ایمان داریم که روزی مردی از جنس نور می آید و همراه با شهدا یاران امام عشق به قلب کفر می زنیم. به امید آن روز
پست العجل رو گذاشتم اما هیچ کس نپرسید چرا اهل کوفه امام را تنها گذاشتن..باز شما!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
«مردی از اهل قم قیام خواهد کرد و مردم را به سوی حق فرا خواهد خواند و بر گرد او قومی همچون پاره‌های آهن اجتماع خواهند کرد؛ قومی که تندباد عواصف آنان را نخواهد لرزاند، از جنگ خسته نخواهند شد، و بر خداست که توکل می‌کنند.

زبر الحدید، پاره‌های آهن. تو گویی از آن زمان که این حدیث مبارک بر زبان امام موسی بن جعفر (ع) جاری شده تاکنون، تاریخ قرن‌ها فاصله را در یک چشم بر هم زدن پیموده است و تو امروز تحقق فرمایش آن بزرگوار را در برابر چشم می‌بینی. خوب نگاه کن: اینها همان قوم هستند...»
از گفتار شهید آوینی رحمة الله علیه
یا علی
۲۳ مهر ۹۲ ، ۱۹:۴۸ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
عیدتون مبارک

به روزم...
یا علـــــــــی

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
عیدشما هم مبارک
چشم اومدم
علی یارتان
سلام بزرگوار عید بر شما مبارک انشاا...شما و خانواده ی محترمتون مشمول رحمت الهی قرار بگیرید التماس دعا...حق نگهدارتون...

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
عید شما هم مبارک
یا علی
ای امیر عرفه بی تو صفا نیست که نیست
بی تو اندر عرفه عشق و وفا نیست که نیست
ای امیر عرفه یوسف زهرا مهدی (عج)
حاجتی غیر ظهورت به خدا نیست که نیست
.
شهادت مسلم بن عقیل تسلیت
التماس دعای فرج.
منتظر حضورتان

پاسخ:
پاسخ:
سلام
التماس دعا دارم
ممنون از حضورتان
یا علی
سلام
نمیدونم ، نظر خاصی ندارم و باید روش فکر بشه
اما کلیت قضیه من بعد از انقلاب حرکت جامعه رو به سمت بالا میبینم ، حالا شاید سرعتش بعضی اوقات کم بشه و بعضی اوقات شدت بگیره اما در کل رو به افول نیست و به سمت سعادته
البته نظر شخصیه و نمیدونم نظر حضرت آقا چیه دقیق

پاسخ:
پاسخ: سلام
در کل رو به پیشرفت بودیم، اما بعضی جاها مثل فرهنگ و اقتصاد ضربه پذیر بودیم و تلفات دادیم
یا علی
۲۳ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۷ چریک فرهنگی
سلام
در این روزا بعد از فرج آقا برا ما هم دعا کنید.
یا حق

پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
محتاجیم به دعای خیرتان
یا علی
۲۳ مهر ۹۲ ، ۰۵:۰۰ چریک جامانده
سلام
امروز روز اجابت دعاهاست برای منم دعا کنید
جوابتون رو در وبم دادم
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
محتاجیم به دعا
یا علی
سلام
بنظرم ایشون جوانهای فعلی را از جوانهای قبل از انقلاب بهتر و پرشور تر میدونن
وضعیت حجاب رو اونطور که ما توصیف میکنیم نمیدونن و بهتر میدونن
و مواردی از این قبیل
پس با این تعاریف نسل رو به پیشرفت و صعوده

پاسخ:
پاسخ: سلام
مقام عظمای ولایت بارها از کم کاری فرهنگی دولت ها انتقاد داشته اند، قبول ندارید که از اواخر دوران دفاع مقدس ارزش ها شروع به کمرنگ شدن کرد و مقام عظمای ولایت بارها خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی را گوشزد کردند.
قبول ندارید وضعیت حجاب و عفاف بدتر شده؟
یا علی
با
نشست ژنو
تلاشی برای برون رفت از محدودیتهاست
یا پافشاری جاهلانه در تجدید و تهدید بیشتر
در خدمتم...,
http://bijan3.blogfa.com/post/38

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ما باید تلاشمان این باشد که عزت خود را به ذلت مادی نفروشیم
مثل اینکه شما طرف خود را خیلی عاقل و بالغ فرض کرده اید و خودمان را بی منطق و خشک که اگر این طور باشد مایه تاسف است.
منطق ما باید بر اصول اسلام عزیز استوار باشد، حفظ عزت و کرامت انسانی و اسلامی
یا علی
سلام
واقعیت اون چیزی نیست که ما تصور میکنیم ، واقعیت اون چیزیه که هست ! تصور ما فقط معطوف به اطرافمونه و معمولا نمیتونیم واقعیات موجود رو بفهمیم
اما اینکه جامعه رو به پیشرفته ، در همه ی زمینه ها
1قبل از انقلاب ساختار جوری بود که دین نابود میشد ، الان ساختار جوریه که دین ارزش پیدا کرده
2واقعیت موجود قطعا چیزی غیر از دیدگاه های مطرح شده بود ، بنظرم واقعیت رو از بیانات رهبر انقلاب باید در آورد

پاسخ:
پاسخ:
سلام
به نظر شما واقعیت موجود در کلام مقام معظم رهبری چیه؟
یا علی
و از سال 265 هجری که غیبت کبری در بدترین اوضاع دوران معصومین به مشیت الهی شروع شد . همیشه ضعفا و تحت ظلمها , ظهور حضرتش را بهترین موقع میدانستند و دعای فرج میخواندند .
و 1170 سال است که ظهور ان بزرگوار را بموقع و به صلاح دانسته و بر خداوند تکلیف میکنیم که در ظهورش تعجیل کند .
و هیچکس (حتی اقا امام زمان (ع)) از مشیت خداوند اگاه نیست .
ایا میشه موقعیت امروز ما رو مصداق قصه ان مورچه ای که در جریان ابی افتاده بود و فریاد میزد که دنیا رو داره اب میبره

پاسخ:
پاسخ:
سلام
انقلاب ما مقدمه سازان ظهور خواهند شد
ان شاء الله
یا علی
چه خوب شد عرفه دلبرم صدایــم کرد
خدا به خاطر ارباب این عطایـــم کرد
چه منتی که در این روز معرفت،اربـاب
به خوان نعمت العفو خود گدایــم کرد
۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۵:۴۴ چریک جامانده
سلام با خاطره ی دوم به روز شدیم
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام
مستفیض شدیم
یا علی
سلام وبلاگت حرف نداره

پاسخ:
پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست
ممنون از حضورتان
یا علی
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۴:۳۳ چریک فرهنگی
سلام همسنگر
خدا قوت
با صرفا جهت خنده بروزم .
منتظر حضور ونظرات سازنده شما هستم
یا علی مدد
اره وای به حال نسل 90 هاااااااااااا ببخشید دیر شد، دسرسی به نت نداشتم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
زمان من که انقدر جمعیت خانواده زیاد بود که پدر مادرا وقت نداشتن به بچه ها برسن، پس چی شد فرزند کمتر زندگی بهتر؟
یا علی
۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۹:۱۱ مصطفی قاسمی
سلام

پاسخ:
پاسخ:
علیکم السلام
یا علی
۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۲:۵۰ ترنم چماق
علیکم السلام و رحمت الله...............تجمیع آرای موشکافانه ای بود....قطعا اگر یک انقلاب فرهنگی دیگر مانند آنچه که در 35 سال پیش اتفاق افتاد روی دهد جامعه بالانس خواهد شد.حالا این اتفاق چیست و چگونه روی میدهد خدا میداند

پاسخ:
پاسخ:
سلام
هشت سال دفاع مقدس پشتوانه ای است که اگر درست از آن استفاده می شد وضعیت الان این طور نبود.به فرموده امام حمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی:
«ما براى درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانى را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. مسلّم خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان براى ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و خدا مى‏داند که راه و رسم شهادت کور شدنى نیست؛ و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دار الشفاى آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایى که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!»...
«هر روز، ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ صادر نمودیم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودیم، ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناختیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردممان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه، نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها، سالیان سال می‌توان مبارزه کرد و از همه این‌ها مهم‌تر، استمرار روح اسلام انقلابی، در پرتو جنگ تحقق یافت»
یا علی
دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر
که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر
ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا
کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر

پاسخ:
پاسخ:
سلام
عرض تسلیت خدمت شما و همه شیعیان حضرتش
یا علی
گر چـه امشب پـیـکـرم می سوزد از زهـر جفا

خـوب شـد، راحـت شـدم از غصّه هــای کــربـلا

روضـه خــوانِ کــربـلا و مـــادرم زهـــرا شـدم

سوخـتــم از مــاجـــرای پـهـلـوی خـیــر النـســا

گـر چـه این زهـر هشام بـی حـیـا جـانـم گرفت

شیشه ی عمـرم شکسته شد میـان خیمه هـا

مـن تــمــام مـــاجـــرای کــــربــلا را دیـــده ام

عمـر مـن ســر شد مـیــان گــریــه و بــزم عــزا

بـا دو چشم خـویـش دیدم حلق اصغر پـاره شد

آن چنان تیر سه پر را زد که شد رأسش شد جدا

بـا دو چشم خـویـش دیدم اربـاً اربـا شد عـلــی

داغ اکــبـــر آتـــشــی زد بــــر دل خــون خـــدا

بـا دو چشم خـویـش دیدم مشک سقا پاره شد

فـرق او از ضـرب کـیـنـه شـد شبـیـه مـرتـضـی

بـا دو چشم خـویـش دیدم جدّ مظلومم حسین

در مـیـان قـتـلـگـاه خـویـش می زد دست و پــا

بـا دو چشم خـویش دیدم خیمه ها آتش گرفت

الامــانِ کــودکــان، مـی آمــد از ارض و سمــا

بـا دو چشم خـویـش دیدم عمّه را سیلی زدند

مـعـجـر از سـر می کشیدند دشمنـانِ بـی حـیـا
.....................
سلام.شهادت امام باقر تسلیت
یک کمی هم مدرنیته داخل شده وارد جریانات.
بدون در نظر گرفتن دولتها و شیوه حکومت داریشون وضع جامعه داره روز به روز بدتر میشه،آزادی ای که فی نفسه فقط و فقط و فقط بی بند و باری رو پشت سرش میبینیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
به عقیده من نظر شما نظر بدبینانه ای است، پیشرفت ها را هم نباید نادیده گرفت
ممنون از حضورتان
یا علی
سلام دوست عزیز..به علت کمبود وقت نتونستم کامل بخونم..انشالا هفته اینده نظر جزیی رو میدم.


نظر کلی:نظر من اینه که خدا به انسان عقل و قدرت اختیار داده است.و تو قران هم امده است...پس هرکسی با توجه به شرایط ودین و مذهبش باید باشه.من مسلمانم وشیعه پس باید برطبق دینم پیش برم..

باید در دین ازادی باشه..و هر کسی هر دینی که داره برطبق اون رفتار کنه.

پس نه مثل شاه باشیم نه مثل الان...

شاه چادر از سردختران وزنان میکشید ولی مردم بازم چادر سرشان میکردند..

الان حکومت میگه چادر..چادر..ولی این وضعمون...ملت برعکس میکنند


به نظرمن باید هر کسی خودش تصمیم بگیره...چون هرکسی تو قبر خودش میخوابه...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
پس شما طرفدار نظریه آزادی هستید؟
یا علی
من از شما عصبانیتی به دل نداشتم.. شاید چون با عجله می نوشتم دقت نکردم بعضی جملاتم سوئ تفاهم ایجاد کرده. و فقط من هم بطور خیلی خلاصه نظرم رو نسبت به سوالتون ابراز کردم. معتقدم که وضع ما دلخواه نیست و بسیار بده اما این در مقایسه با آرمانمونه نه در مقایسه با وضع جهان و یا 50 سال قبل خودمون.
در مورد سوالتون هم نظرم مفصله الان فرصت بیانش نیست در یک فرصت بهتر عرض می کنم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ببخشید که شاید من بد برداشت کردم، البته نظر شما بسیار محترم است
منتظر نظرات خوبتان هستم
و ممنون از حضورتان و وقتی که گذاشتید
یا علی
۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۰:۲۴ یک پسر مجرد
اولاً سلام مجدد
دومن پوزش بابت تاخیر در اجابت درخواست شما؛
ببین حاجی جان من خیلی کلی بگم و برم سراغ کار و زندگیم
اگر نگاهمون به آینده باشه خب مسلماً وارثان حقیقی صالحان هستند و ما هم در موقعیت آخرالزمان و همون مطلب بالایی از شهید آوینی و اینکه ما الان پرچمدار و داعیه دار یه حکومت جدید دینی هستیم که بر خلاف تمام ناملایمات و ضعف و نقص های داخلی و فشارهای خارجی تا حالاش سرپا موندیم و بنا بر اعتقادمون منتظر ظهور دولت یاریم/
اینکه جامعه الان چه جوریه و غیره باید کارشناسان نظر بدن، یعنی جامعه شناسان و در کل کسانی که مسئولیت و وظیفه ی شناخت جوامع انسانی و مدنی رو دارن، همه ی این موارد و تفکرات مختلفی که شما گفتی هست، یک عده میگن بدبخت شدیم رفت! یک عده میگن همه چیز آرومه! و اینکه من واقعاً نمیتونم آینده رو پیش بینی بکنم و بگم در آینده جامعه ی ما به کدوم سمت میره

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورت
یا علی
۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۶:۲۱ عزیز عاقبتی
سلام
و ممنون ...
دغدها و دردها یکیست ای کاش دل ها یکی بود تارجامعه ما اینگونه نبود تا اینقدر به غارت گران مال ملت قدرت داده نمیشد تا هر بار میلیونها رای نیاورند درد بزرگ ملت ماست که اینگونه افراد را ناجی خود می دانند نه دشمن خود و....
اللهم عجل الولیک الفرج

پاسخ:
پاسخ:
سلام
شرط یکی شدن دلها هم این آیه است:
«واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»
یا علی
خوشبختی نگاه خداست
دعایت میکنم که:
“خداوندهرگزچشم ازتوبر ندارد”


آپم بدو بیا...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اومدم، نه با عجله
یا علی
۱۸ مهر ۹۲ ، ۱۶:۰۲ سید سعید باباییان
***سلام همسنگری...

ببخشید منو از اینکه چند وقتی نبودم و لیاقت حضور در محفل شما رو نداشتم...

آخه...اگر دیر آمدم مجروح بودم...اسیر قبض و بسط روح بودم...

اما دوباره برای کمی مزاحمت آمدم...

اگر ما رو لایق میدونی، اینبار با شش مطلب بروز شده در خدمت شما هستم...***



+ یازهرا(سلام الله علیها)

پاسخ:
پاسخ:
سلام
چشم حتما میام
ممنون از حضورتان و وقتی که گذاشتید
یا علی
با سلام
برادر عزیز یکم از ظاهر به باطن بروید.
برادر عزیز اصل آنست که ببینیم این نسل جدید اگر حق برایش آشکار شد حاضر است برای آن هزینه بدهد یانه؟ اصل دینداری حق مداری است نه ظواهر دین
به نظر بنده چیزی که امام خامنه ای را امیدوار میکند همین روحیه حق خواهی جوانان است.
ولی علت العلل مشکلات فعلی ما نه بخاطر نفاق طبقه روشن فکر و نه بخاطر کم همتی طبقه دینداره بلکه بخاطر ربای پنهان در بانک ها و کلا اقتصاد ماست.
برادر عزیز نمیدانی چک بانکی چه بلائی سر مملکت و تولید آورده.
تولید کننده با یک دسته چک میره بازار و تمام مواد اولیه مورد نیاز خود را مدت دار با بهای حداقل 30 درصد بالاتر از قیمت میخرد. وپس از تولید نیز چون چکی میفروشد باز 30 درصد به قیمت جنی می افزاید . و همینطور بگیر تا به دست مصرف کننده نهائی که نقدا خرید میکند برسد. ومصرف کننده باید تمام ربای این زنجیره معیوب را بپردازد. درحالیکه خود ربا نگرفته.
خدا که با ربا دهنده و گیرنده دشمن است با آنان که پرداخت سود ربای خود را به عهده مصرف کننده بیگناه می اندازد چقدر دشمن است؟
و این است درد بزرگ کشور ما که حتی روحانیون مدعی نیز از آن غافلند

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خیلی خوب گفتید، لقمه ها هم در گوش شنوا داشتن برای پذیرش حق بسیار موثر است، و در عاقبت به خیری
ممنون از حضورتان و نظر خوبی که دادید
یا علی
من این دیدگاه رو قبول ندارم که الان اوضاع خیلی خراب تر از گذشته است و نمی دونم دین و ایمان مردم رفته و گناه زیاد شه و فلان و بهمان.. البته یه مقدار هم شاید شده باشه.. اما بعضیا فک می کنن حالا چون قبل انقلاب انقلابی رخ داد جوونای اون دوره خیلی خوب ودن.. نه عزیزم همچی خبری نبوده.. کاباره های اون دوره و سینماهاشو همین جوونا پر می کردن.. خیلیا بودن که راحت می تونستن همه کار کنن و منعی هم نبود .. فشاری هم که الان رو جوون امروز هست نبود. این فشار کمر شکن.
تازه رسانه هم در اون دوران بسیار ضعیف بود اگر گناهان زشتی هم رخ میداد خبرش نمی پیچید و همه فکر می کردن "همه جا آرومه" اما امروزه تو یه روستای دور افتاده اگه اتفاقی بیفته همه خبردار می شن بنابراین اگر قدیم شما سالی ماهی خبر یه قتل و غارت فجیعی که تو منطقه ی خودتون اتفاق افتاده بود رو می شنیدین حالا دو به دقیقه ازین خبرا می شنوین دلیل بر زیاد شدنش نیست یه بخش عمده اش به دلیل سرعت انتقال اطلاعاته.
جوونای امروز ما خیلی بصیرت دارن و این به برکت جمهوری اسلامیه.. یکی از اساتید می گفت قبل انقلاب امام امت تبعید شد اما کسی نتونست جیک بزنه.. اما امروز به برکت جمهوری اسلامی مردم به خودباوری رسیدن و خود کم بینی ندارن از هیچ کس و ترسی هم ندارن..
البته علاوه بر این اگر چه گناهان زشتی تو همین جمهوری اسلامی هم اتفاق میفته که مایه تاسفه اما بهرحال همین زیر پوستی بودنش هم بهتر از رو پوستی بودنه.. مفهومه؟؟ لاقل برا انجام بعضی کارا باید راه خلاف و قایمکی بری الان اما تو اون دوره توی روز روشن و از دست حکومت همه چیز محیا و حتی دعوت کننده تو به حرامها بود و تبلیغ کننده اونها..
خیلی خلاصه گفتم بخشی از نظراتم رو.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
از من عصبانی نباشید، من فقط بخشی از نظراتی را که در جامعه شنیده می شود برای نظرخواهی بازگو کردم، نظر خودم را هم نیاورده ام، تا امروز هم نظراتی که نزدیک نظر خودم باشد کم یافتم
یا علی
سلام ببخشید نمیتونم همه رو بخونم....
یاعلی مدد

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از وقتی که گذاشتید
اصل حضورتان مغتنم است
یا علی
فکرکردم به روزید

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ناراحت نباشید، ان شاءالله به زودی...
یا علی
به سمت سیاهی داره میره جامعه

الکی دل خوش نباشیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
نبرد خیر و شر پایان ناپذیر است
یا علی
۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۶ ღ❤ღ حمزه ღ❤ღ
علیک سلام داداش محسن
۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۷:۴۶ ღ❤ღ حمزه ღ❤ღ
چند وقتیست هر چه می گردم

هیچ حرفی بهتر از سکوت پیدا نمی کنم

نگاهم اما

گاهی حرف می زند گاهی فریاد می کشد

و من همیشه به دنبال کسی می گردم

که بفهمد یک نگاه خسته چه می خواهد بگوید...

فرمانده گروهانمان جمعمان کرد و گفت :«امشب باید با روحیه برید خط. چه پیشنهادی دارید؟» هیچ کس چیزی نگفت.
همه‌مان را نشاند و پاهایمان را دراز کرد. شروع کرد به اتل متل توتوله خواندن. آن‌قدر خندیدیم که اشکمان درآمد و پهلوهامان هم درد گرفت. وسط همین خنده‌ها هم شروع کرد روضه امام حسین خواندن. اشکمان که سرازیر بود فقط خنده شد گریه. آن شب خط، خیلی زود شکست.

***

سلام بیاین وبلاگم...[خداحافظ]

www.porseman.org/q/newq.aspx
پرسمان، سرای پرسش
۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۶ بصیرت قرانی
سلام
عده ای از جوانان سرزمین ایران اسلامی گرد هم آمده و از روی اعتقادات خویش و دغدغه های اعتقادی ، سعی در انجام تکلیف در فضای مجازی نموده ایم . لذا این وب را طراحی تا بتوانیم سخنمان را به سمع و نظر جهانیان برسانیم ؛ تا بلکه گامی هرچند کوچک در جهت اعتلای ارزشهای انقلاب اسلامی برداشته باشیم .
شما کاربران محترم نیز می توانید با عضویت در بخش خبرنگار افتخاری ما را با مطالب و خبرهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و دست نوشته های ارزشمندتان یاری نمایید . مطالب ارسالی شما پس از تأیید توسط مدیریت بر روی سایت قرار می گیرد .
www.basirat14.ir
اطلاع رسانی کنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خداقوت
یا علی
۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۱:۳۳ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
""دنیای بدون مبارزه، بدون سختی و رنج، بدون فتنه و امتحان، نمی دانم با این حیرت چه کنم.""
جمله عمیق و زیبایی بود و شایدم یه تلنگر...

سپاس...

یا علـــــــــی
با سلام
با دیدگاهی به اینده اخلاقی اجتماعی ایران
با عنوان , تصویری در ایینه , درخدمتم
http://bijan3.blogfa.com/post/37
سلام برادر بزرگوارم ممنونم از تشریف فرماییتون..قدم رنجه کردید انشاا...خدا نگهدار و حافظ شما و محسنون و همه ی انسانهای خوب مثل شما باشه پایدارو سعادتمند باشید یا حق...
من فقط نظرموگفتم
انشالاکه موفق باشید

پاسخ:
پاسخ: سلام
نظر شما هم محترم اما اختلاف نظر هم طبیعیه
شما هم موفق باشید
یا علی
___________________--------
_________________.-'.....&.....'-.
________________\.................../
_______________:.....o.....o........;
______________(.........(_............)
_______________:.....................:
________________/......__........\
_________________`-._____.-'شاد باشی مهربون
___________________\`"""`'/
__________________\......,...../
_________________\_|\/\/\/..__/
________________(___|\/\/\//.___)
__________________|_______|آرزومند آرزوهــــای قشنگت
___________________)_ |_ (__
________________(_____|_____)
............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.-~*...........
روزجهانی کودک مبارک

کدوم چادرخاکی بود؟منظورتون رونفهمیدم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
چشم میام حتما
یا علی
۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۳:۵۵ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام همسنگر
به روزم...

یا علـــــــــــی

پاسخ:
پاسخ: سلام
چرا این قدر ناراحت...
چشم اومدم
یا علی
لباس یاس بر تن کرد زهرا / کنار دست او بنشست مولا
محمد خطبه خواند زهرا بلی گفت / غلط گفتم بلی نه یا علی گفت
یا علی..
۱۵ مهر ۹۲ ، ۰۷:۱۹ پلک شیشه ای
سلام
خدا هممونو هدایت کنه کلن
شرمنده دستم به نوشتن نمیره
پریشب بود آمدیم خواندیم اما نشد چیزی بنویسیم
الان هم
انشاالله بعدا بیام بنویسم
البت دوستان همه خوب گفتند

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
سلام مطلب عالی بود خدا بداد این مردم و مملکت برسه نمیدونم به کجا داریم میریم....کاش امام زمان زودتر تشریف بیارن...
به روزم خوشحال میشم تشریف بیارید یا حق...
با مروری به برنامه هسته ای ایران درخدمتم : http://bijan3.blogfa.com/post/36
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۱ یه بنده خدایی
سلام
در این مورد مطلبتون آقای محمد امین شاکر توی پست های وبلاگش مفصل بحث کرده و راهکار داده. مقاله "حزب اللهی سکولار" و ...
الباقی رو هم دقیقا در آدرس زیر میتونید سرچ کنید:
http://mohammad-amin.blogfa.com/posts

در سایت وحید جلیلی نیز میتونید مطالب مفیدی رو پیدا کنید.
یا حق
سلام
جامعه ی امروز ما یه جورایی از همه رنگه!!!
آینده رو هم خدا به خیر کنه و امام زمان نگه دار این مملکت باشه....

یاعلی
۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۸:۲۱ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
نظر دقیق من همونهایی که گفتم دیگه...!!!
جامعه امروزمون دچار یه تب شده تبی که اگه درست مدیریتش نکنند به تشنج میرسه ...ودلیلش همونه که گفتم هیچکی سر جای خودش نیست و هرکی یه نظری میده واسه دیگران چرا چون فکر میکنه بزرگه میدون هست و باید باشه...

آینده هم در گرو امروز جامعه ست اگر مردم ما با بصیرت و تکیه به ارزش ها و ولایت این تب سوزان رو پشت سر بذارند میشه جامعه ای که همه آرزوش رو داریم و انشالله وصل بشه به حکومت عدل الهی...

ما به کجا خواهیم رسید؟؟؟
نمیدونم نمیتونم نظری بدم....

یا علـــــــــــــی
۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۵:۱۶ چریک جامانده
سلام برادر
دقیقا چند وقته به هر وبی سر میزنم مطالبی مشابه این رو میبینم
ولی اون زمان که مردم میگن آزادی ازادی حالا هم باید پس لرزه و لرزه های آزادی رو بکشن .
هرچند که اگه پای بحثش بیفته میگن آزادی بیان .نه چیز دیگه.
آزادی بیان که خداروشکر هست و اوناهم به خواستشون یعنی همون آزادی که میخواستن رسیدن .
دیگه خیلی کمن آدمایی که درد دین دارن ولی دنیا همین جور نمیمونه بلاخره درست میشه
یاعلی
سلام ببین ما تئورسین زیاد داریم نمونه اش کامنت های بالا
و خودم هم که اضافه میشم
و فقط می تونم بگم : تو همه ی این گروه هایی که نوشتی می تونه آدم مذهبی باشه غیر مذهبی باشه بعضضی جاها با هم موافق باشن بعضی جاها مخالف باشن یه وقت مذهبیه با روشنفکر هماهنگ میشه یه وقت برعکسش سنتیه با روشنفکر
هماهنگ میشه یه وقتی مذهبی و سنتی با هم درگیر میشن غیر مذهبیه با مذهبیه هماهنگ میشه
چه می دونم خلاصه مردم جامعه ما امروز خودوشونم نمی دونن چی کار دارن می کنن
چون یه جامعه با یه الگوی جدید هستن ، ولی هیچ وقت با استعداداش (البته خیلی از خوباشون ترور شدن و فرصت برای تئوریزه شدن انقلاب نمود)
مردم ما آدمای دینداری هستن ، این رو هیچکس نمی تونه نفی کنه
فقط مشکل اینه که ما یه سری علوم چرت و پرت تو علوم انسانی داریم که از اون ور اومده وقتی جامعه رو بررسی می کنن به نتایج چرت و پرت خودشون می نازن بعد سر بزنگاه می ببینن تمام نتایجشون بر عکس در اومده اینجاست که می گن مردم ایران غیرقابل پیش بینی هستن
نه خیر مگه همچین چیزی میشه ؟
چون چارچوب های بعضی علوم مشکل داره ، اینجا جواب نمیده
همین متن شما هم خواه ناخواه اسیر این چارچوب شده
تعریف دینداری رو بررسی کنیم ، نمادها و مظاهر دینداری رو بررسی کنیم
واقعن میشه ؟
طرف خوشش میاد تو تحقیقش بگه n تا ادم بی نمازن ، خب بنده خدا بررسی کردی چند تا با نماز هستن
چی بگم الان
خلاصه ما ملت خوبی داریم ، دیندار هم هستن ، فقط یه چیزایی هست ربطی به دین نداره مظاهر دینداری هستش که از دوره ای به دوره دیگه فرق می کنه
مشکل اصلی تئوریزه نشدن مبانی مطابق با کشور هستش اینم مشکل از نگاه اکابر اساتید علوم انسانی و حوزه علمیه است که گیج میزنن این وسط دانشگاهی ها که مردم رو توده و احمق می دونن و خودشون رو سطح بالا می گیرن
حوزوی ها هم که به این چیزا فکر نمی کنن اصلن "کمتر فکر می کنن "
جون واست بگه با همه ی این حرف ها
آینده بسیار روشن هستش و امیدوار کننده ما هنوز یه بچه ی کوچیکم نیستم تازه می خوایم پاشیم تاتی تاتی کنیم
و با این حا خیلی جلو هستیم
البته از بس که به علوم فنی توجه شده و از علوم انسانی و فلسفه تمدن غافل شدیم دچار یه بحران هویت تمدنی شدیم واسه همینه که یکی میاد تلویزیون می گه اسلامی ایرانی
یکی می گه ایزانس اسلامی
یکی میگه اسلامی
یکی دیگه فقط می گه ایرانی
یا علی

ایم مقدارش مونده بود
۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۹ ღ❤ღ حمزه ღ❤ღ
نهایی یعنی وقتی داری از پا میفتی ، شونه هیچکس رو واسه تکیه کردن نداشته


باشی...

یعنی وقتی هیچکس نباشه دستتو بگیره!!!



تنهایی ...


یعنی حال الآن من!!!

سلام مرسی امدی عزیز
به نظر من جامعه ی امروز ما نسبت به قبل از انقلاب که اصلا قابل مقایسه نیست. اون موقع تمام ارزش های اسلامی رو حکومت زیرپا میذاشت و عملا صحنه ای برای اسلام و تدین وجود نداشت. بعد از انقلاب خب این زمینه خیلی فراهم شد. به قول شما همین اعتکاف ها، نمازجمعه ها، همین جمع های اسلامی خودش کلی میتونه به پیشرفت دین و همکاری متدینین با هم برای شناسوندن اسلام به دنیا موثر باشه. البته کارهایی که شده گرچه قابل تقدیر بوده ولی به هیچ وجه کافی نیست و نیازه که خیلی بیشتر از این مایه بذاریم.
و من الله توفیق
سلام و خدا قوت..
اعمال انسانی از 3 منظر قابل بررسی است، نگاه دینی، نگاه اخلاقی و نگاه حقوقی.. اعمال و کردار از منظر دین که کاملا مشخص است، دین با تعیین حدود و تمییز صراط مستقیم از بیراهه انسان را به سوی کمال هدایت می نماید.. از منظر اخلاقی نیز بیشتر مسائل و مشکلات پیش روی انسان قابل حل است ولی از منظر حقوق انسانی مسائل کاملا فرق می کند، معضلی که الان با آن مواجه هستیم نیز ناشی از نگاه حقوقی به همه مسائل است و اینکه انسان بدانجا رسیده است من حق دارم و هیچ فیلتری نمی تواند این حق را محدود کند.. مثلا همجنس بازی، از نگاه دینی امری حرام است در همه ی ادیان، از نگاه اخلاقی نیز از دیرباز امری مذموم بوده است.. ولی جامعه ی اومانیستی و انسان حق خواه، اعتقاد دارد همجنس بازی جزء حقوق انسانی من است و من آزادم برای انجام این کار..
نتیجه:متاسفانه بنظر می رسد جامعه ی انسان غربی و جوامع غرب زده بسوی حق گرایی سیر می کنند و با تبلیغات گسترده در پی سیطره جهان سومی ها نیز هستند، البته لازم به ذکر است در این بین کار جوامع دینی بسیار سخت تر از جوامع غربی است زیرا آنها با استفاده از شیرین بودن گناه کار خود را پیش می برند، علی ایحال ما مسلمانان بر طبق باورهای مذهبی خود معتقدیم که "فَإِنَّ حِزْبَ‏اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ"..
امیدوارم چون حس میکنم وقتی وقایع دوران ظهور رو میخونم خیلی نزدیکتره به زمونه ما!! شاید پااز گلیم دراز کردنه اما امیده دیگه!
ولی از طرفی هم همونطور که گفتم خیلیا هم آگاه شدن چه خبره تو جامعه واین نشونه خوبیه
به امید ظهور آقا امام زمان
سلام بنظرمن وضع جامعه داره هروزبدترازدیروزمیشه،معلوم نیست درآینده قراره چه بلایی سرفرهنگمون بیاد
اگه بااین روال پیش بریم زندگی کردن برامون سخت ترمیشه
انشالابافرهنگ سازی درست،باتوکل به ائمه وپررنگ کردن اعتقاداتِ خفته ی مردم،روزبه روزبهتربشیم
سلام
خلاصه مطلب:اگه جامعه امروز همین روالو ادامه بده و کسی به فکر مذهب و اعتقاد مردم نباشه کم کم میشیم کپی مالزی و ترکیه
و آینده رو خراب میکنیم
اما بازم نا امید نیستم چون حس میکنم خیلی ها هم فهمیده اند خطرها رو ؛پس باید فرصت داد به نسل جوون و راه و روش درست و اصولی مبتنی بر دنیای امروز رو براشون تبیین کرد تا هدایت پیدا کنن

پاسخ:
پاسخ:
سلام
پس به نظر شما هر روز وضع جامعه مان داره بدتر میشه اما شما به اصلاح امیدوارید
درست فهمیدم؟
چه نشانه های امیدواری وجود داره؟
یا علی
سلام بر امام جواد (ع)
که «جود» ، قطره ای بود در پیشانی بلندش
و «علم» ، غنچه ای بود از گلستانِ وجودش
و «حلم» ، گوهری بود از گنجینه فضایلش
شهادت آقاتسلیت

پاسخ:
پاسخ:
سلام
نظر...
یا علی
اتفاقا می خواستم بنویسم مقام معظم رهبری به آینده امیدوار هستند اما فراموش کردم!
من هم منظورم این بود که اگر مسیرمون رو تصحیح نکنیم آینده امیدوار کننده نیست.
سلام،متأسفانه در جامعه ی امروز شکاف بزرگی بین دین و سیاست،دین و مردم،دین و... افتاده؛از روحانی و روحانیت آنطور که باید و به جا بهره برده نمیشه.
عده ای ادعای روشن فکری دارند اما متأسفانه صرفا افکاری مخرب در ذهنشون هست.
جامعه ی ما اونجور که باید در زمینه ی فناوری و استفاده از اون آگاه نیست،به همین دلیل خرابی هایی که از سر ناآگاهی به بار اورده اصلا قابل چشم پوشی نیست.
جامعه ی امروز ما درخور یک جامعه ی اسلامی نیست و اگر بخواهیم با همین روال پیش بریم آینده ی مناسب و با کیفیتی در انتظار ما نخواهد بود!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
نظر ناامید کننده شما برخلاف نظر مقام عظمای ولایت است که جناب منتظر هم در نظرشان اشاره داشتند.
با چه دلایلی می توان نشانه های روشن پیشرفت معنوی را حد اقل در بخشی از جامعه نادیده و یا کم اثر شمرد؟
یا علی
پاسخ امام به مخالفان شعار مرگ بر آمریکا
مخالفت حضرت امام با شعار مرگ بر آمریکا در حالی مطرح می‌شود که امام روح‌الله سال 62 در پیامی به حجاج می‌فرماید: باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند، گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟
باقی در http://www.mashreghnews.ir/fa/news/253783/پاسخ-امام-به-مخالفان-شعار-مرگ-بر-آمریکا

مطهری:دانشجویان نمازگزار را تحریک کردند
نماینده مردم تهران گفت: درگیری ناخواسته مراسم استقبال به خاطر این بود که دانشجویان در حال نماز خواندن بودند و عده‌‌ای آمدند و اینها را تحریک کردند اما قرار بر توهین و یا حمله به سمت آقای روحانی نبوده است.
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به تخریب برخی رسانه‌ها نسبت به حضور تشکل‌های دانشجویی در مراسم استقبال از روحانی گفت: من اصل حضور تشکل‌ها در مراسم استقبال از رئیس جمهور و موضع‌گیری آنها را می‌پسندم. اینکه آنها ابراز نظر کردند و نشان دادند که در ایران آزادی بیان است.

وی افزود: آنطور که من شنیدم درگیری مختصری هم که پیش آمد ناخواسته بوده و اینطور نبود که از قبل طراحی شده باشد. این درگیری ناخواسته به خاطر این بوده که دانشجویان در حال نماز خواندن بودند و عده ‌ای آمدند و اینها را تحریک کردند، اما قرار بر توهین و یا حمله به سمت آقای روحانی نبوده است.

مطهری در ادامه خاطر نشان کرد: اما اصل حساسیت مردم و به خصوص دانشجویان نسبت به آینده انقلاب اسلامی و اتفاقاتی که رخ میدهد قابل تمجید است؛ یعنی اگر جوان‌های ما بی‌تفاوت می‌بودند نسبت به این اتفاقات و دولت و رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک هر رفتاری در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و غیره از خود نشان می‌داد آن موقع ما باید برای انقلاب نگران می‌شدیم.

نماینده تهران در مجلس همچنین با انتقاد از برخوردهای نابجا نسبت به حرکت اعتراضی دانشجویان تاکید کرد: این مسئله ثابت کرد که دانشجویان و جوانان حوادث را رصد و نظر خود را ابراز می‌کنند، اما طبیعتا از آن طرف هم تندروی و توهین نباید باشد و نباید دانشجویان را به خاطر اعتراض و مخالفت سرزنش بکنیم.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/253869/مطهریدانشجویان-نمازگزار-را-تحریک-کردند
سلام
جواب:
نشانه های و دلایل آن به نظر شما چیه؟ عمل نکردن به دین توسط مردم و بی خیلای بعضی مسئولین در قبال تهاجم فرهنگی دشمن...

می شود منکر مظاهر آشکار و پنهان فساد در جامعه شد؟ مسلما خیر. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!
و تحلیل شما دقیقا از اوضاع و سمت و سوی جامعه مون چیه؟ تحلیلگر نیستم اما بالاخره همینطور که تو مراسمات مذهبی و ... می بینیم که محافل پرجمعیت فعالیت دارند پس هنوز هم بارقه امید هست!

رهبر انقلاب : آینده ملت بصیر ایران به لطف الهی کاملاً روشن است و افقی به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار این ملت و جوانان است.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اگر بخواهیم برای آینده روشنی که شما می فرمایید قدم برداریم لاجرم باید از اوضاع کنونی تصویر روشنی داشته باشیم، من به دنبال همینم و گرنه تنها صرف امید داشتن کافی نیست.
باز هم منتظر نظر و تحلیل تان هستم
یا علی
سلام.
خب البته این که نمیشه با هجوم تکنولوژی مقابله کرد، یه امر بدیهیه. ما نمی تونیم درهای مملکتمون رو ببندیم. به نظر حقیر () انقلاب اسلامی یه نقطه ی عطف بوده. ولی نباید تو این مرحله متوقف بشیم. باید با شناختن و شناسوندن فرهنگ ناب اسلام به دنیا، اول دنیا و آخرت خودمون رو بسازیم، بعد این فرهنگ رو صادر کنیم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
نظر شما درست، اما شرطش اینه که تصویر درست و روشنی از وضعیت امروزمان داشته باشیم تا بتوانیم برای ادامه مسیر برنامه درستی بریزیم،
من دقیقا می خوام اوضاع امروزمان را تحلیل روشنی بکنیم
یا علی
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۳ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام

درمورد نظریه اول که شکی نیست انقلاب هدیه ای بود از طرف خدا و دوستش دارم به شدت و یقینا همه این اثرات رو داشته و دارد...

دیدگاه دوم: اینها حقایقی است که وجود داره در جامعه و انکار ناپذیر البته بنده معتقد نیستم که فقط ضعف روحانیت باعث ایجادش شده...بلکه معتقدم همه اصناف و گروه ها وقشرها هرکدوم سهمی در اشاعه این موارد دارند حالا یا با افراط یا تفریط

دیدگاه سوم:ما مردم ایران بعضی وقتها ظرفیت پذیرش تکنولوژی مون در حد صفر هم میرسه و این نیازه به فرهنگ سازی جدی داره
این تکنولوژی ها نیاز اساسی بشر امروزه ولی درست استفاد کردنش مهمه که متاسفانه در خیلی از ماها نیست و برمیگرده به عدم ایما ن واخلاق درست و محکم خانوادگی.واینکه بعضی جایگاه خودشون رو فراموش میکنند تصمیم گیرنده برای همه میشن
دیدگاه چهارم:حقیقت امروز جامعه ما و البته کاملا نادرست که همین باعث از هم پاشیدگی و اتحاد ماست

پاسخ:
پاسخ:
سلام
اما دیدگاه خوتون دقیقا چی هست؟
یا علی
امام جواد (علیه ‌السلام): «بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه‌ای.»

***

سلام ممنون
موسی به دین خود و عیسی هم به دین خود اشتباهه. رجوع به
yahod-islam.blogfa.com/post/77

رهبر انقلاب : آینده ملت بصیر ایران به لطف الهی کاملاً روشن است و افقی به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار این ملت و جوانان است.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
فرمایشات ولی فقیه روی چشم من، اما نشانه های و دلایل آن به نظر شما چیه؟ می شود منکر مظاهر آشکار و پنهان فساد در جامعه شد؟
یا علی
حالا بماند که برخی از دولتمردان اون زمونها با دادن آزادی به ملت ، مسبب خرابی جامعه شدند بدون اینکه آزادی درست رو تعریف کنند که درراستای اهداف جامعه و پیشرفت تکنولوژی داشته باشند.البته ناگفته نماند برخی گروه ها هم دست به دست دادن برا ی پیشبرد این خط نامستقیم
ولی تاثیر روحانیت همیشه تو مسائل تاریخ ایران بوده ولی تو این دوره های طلایی متاسفانه تاثیر قابل توجهی نداشتند
قسمت سوم هم زیبا بیان شده و موافقم باهاتون اما این که فرمودین (درچنین فضایی که اجتناب ناپذیر می نماید، حرکت بر خلاف مسیر جریان جهانی کاری بیهوده و باعث هدر رفت سرمایه و انرژی جامعه است، و از سویی دین داری تقلیدی یا از سر اجبار هم که فایده ای ندارد) این قابل قبول نیست
میشود دین داشت و مذهب داشت و ایستاد در مقابل این تهاجمات فرهنگی
اما مشکل بزرگ همینجاست که مردم برای این تهاجمات قوی دشمنان آماده نبودن!!! باید وقتی ترکش های این تهاجمات به سمت ملتمان می آمد دست اندر کاران کشوری و دینی ملت رو به شکل گسترده آگاه میکردن
دو گروه اخر که ذکر کردین مد نظر خیلیاست و تنها راهکار ما!
جامعه امروز مثل تشنه ایه که نیاز مبرم به آبحیات (مذهب) داره اما انگار یه چیزایی دست به دست هم داده که همیشه جلو رومون سراب ببینیم
از آینده میترسم چون از امروزهم خوف دارم
واینکه به ک[ا خواهیم رفت ، خیلی وحشت انگیزه
تنها قوت قلبمون ظهور مولاست و بس
الهم عجل لولیک الفرج


پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از حضور و نظر مفصلتان
اما مینونید خلاصه تر و دقیق بگید جامعه امروز مان چه وضعیتی داره و به چه سمتی در حال حرکته؟
یا علی
سلام
از اون پستای مرد علاقه ی منه.ممنونم
با دیدگاه گروه اول مخالفم.درسته انسان باید خود الانشو با گذشته مقایسه کنه.وهمین طور بسط بدیم شرایط جامعه رو با گذشته مقایسه کنه اما شرایط ایران خیلی فرق میکنه
ببینید یه کشور همه جوره بعد از 30-35سال باید متحول بشه
وتو این صده اخیر که سرعت تحول این قرن نسبت به قرون گذشته خیلی زیاد و غیر قابل توصیفه، پس مقایسه این شکلی خیلی خنده داره
راستشو بخواین دوست ندارم ایه یآس بخونم اما این اوضاع اجتماعی شبیه اون دوران شده دیگه!!!
خودمونو نباید قول بزنیم که.آزادی بود و بد حجابی خوب الان بدتره
وضع چون بدحجابی مخرب تر از بی حجابیه
مشروب و اینام که.......(خودمون میدونیم بعضی مسلمونا...بلهههههه)
فحشا و منکرات هم که قربونش برم یه مدل دیگه هستو حالا تو چشم این کارو نمیکنن!!!!
ولی بازم خدا رو شکر هزاران هزار بار بابت این انقلاب.ولی خوب آخرالزمونه و علائمش هر چند وقت یه بار پررنگ تر میشه!
البته قسمت اخرش درسته ولی باید پررنگ تر شه!
با گروه دوم هم 50درصد موافقم واین درسته که الان ما بدون زور داریم دست به اقدمات ضد دین میزنیم .حالا چرا؟ چی شد که این روال پیش اومده؟ و چرا کسی توجه نکرد که رسیدیم به این وضع ، بماند، جون واقعیتی که هست همینه که روحانیون
بعد از انقلاب و شروع جنگ علیه ایران تمام توجهات به سمت بازسازی ایران بود و چندین سال بعد اون هم همه توجهات به همون سمت بوده و دشمن خیلی زیبا بایه برنامه دقیق نفوذ زیر پوستیشو انجام دادو ..... کم کم جامعه گسست ازهم
ادامه دارد
جامعه ما :

دسته ای ک ادعای روشن فکری دارند اما عقاید ورفتارشان ما قبل تاریخ است
دسته ای ک ازادی اشتباه و غلط از دین و ازادی دارند
دسته ای ک جدیدا مد شده و کلا منکر خدا میشوند
دسته ای هم هستن ک انگ افراطی گری میخورند

پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنون از حضور و نظر خوبتان
اما غیر از این دسته بندی ها برآیند جامعه مان به چه سمتیه؟
می شود دقیق تر بگید؟
یا علی
و در ادامه :
و در باب بومی کردن ان نیز , راکد کردن جریانی خواهد بود که پس از مدتی متعفن خواهد شد .
و رعایت پارگراف اخر بهترین راهکار عملی برای حاکمیت است که امیدوارم هرچه زودتر (قبل از اینکه اسلام و دین و مذهب از دست برود و در نسل اینده یادی از ان نشود) بالفعل در اید. البته اگر فریاد اسلامی گری شعارین نباشد .
و در خاتمه , جامعه امروز را انچنان میبینم که اگر غیر مسلمانان تیلیاردها دلار هزینه میکردند و یا به مسلمانان میدادند , نمینوانستند اینچنین ملت ما از دین جدا و گریزان کنند .
و امروز حاکمیت به حد اقلهای جمعیت تابع خود (مومنانه و یا منافقانه) دلخوش کرده و شکی نیست که روز بروز بجای افزایش جمعیت , شاهد کم تعداد شدنشان خواهیم بود ..

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر مفصلتان و وقتی که گذاشتید
یا علی
با سلام
پاراگراف اول : بدنبال اسیب شناسی این شکاف شگرف رفتن , هرچند قابل تقدیر و پسندیده است , لیکن همانقدر نا امید کننده است که انسان با وحشت به اینده نگاه خواهد کرد . وحشت از بی بندوباری و فسادهای مخفی و اشکار , بی حیاعی و کلا از هم پاشیدگی کانون امن خانواده .
پاراگراف دوم : امروزه حاکمیت مدیون همان عملکرد (به اصطلاح) طاقوتی حکومت گذشته است .
کاش از رفتارهای ناپسند ان دوران درسی گرفته و در اصلاح ان میکوشیدند .
ومتاسفانه انقدر غرق در مسائل و حواشی اسلامی و خارجی ان شده اند که نا امنی و دین ستیزی و گریزی ملت را ندیده و یا الویتی برای ان غائل نشده اند.
بدحجابی علنی و فساد و فحشا و مسکرات از مکانهایی خاص , در خفا به تمام جوامع تصریع یافته , طوریکه فقط باید کلاهها را پایین تر کشید و دیده را نا دیده و شنیده را ناشنیده پنداشت .
ایا واقعا فکر میکنید (کبک گونه ) , که با روی داد انقلاب اسلامی جامعه ما با گذر از یک شیب سقوط اخلاقی و اجتماعی به هویت اسلامی خود بازگشته ؟؟؟!!!
و شرکت چند ده و یا صد نفری مردم و خصوصا جوانان در مساجد، حسینیه ها، عزاداری ها و جشن های مناسبتی را نشان از اسلامی شدن کشور میدانید ؟؟
البته شاید حق داشته باشید , و دیگران (غیر خویها) را در زمره ...... نمیدانید و نمیبینید .
کاش چشم .... داشتید و ازادانه هر قشری را دعوت به برگزاری مراسمی (در خور گرایشات) میکردید و انوقت ماحصل انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار میدادید.
و در پاراگراف سوم , واقعیتی انکار ناپذیر را بیان داشتید .
و در باب پاراگراف چهارم : (با پهنای باند کم اینترنت، فیلترینگ، منع استفاده از ماهواره و دیگر محدودیت ها سرعت میل جوامع به آن سمت را کاهش داد).
مسکن موقت درد است , نه معالجه کامل ان .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی