دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

جریان هایی در دولت و مجلس بجای همکاری و همیاری برای حل مشکلات در تنور اختلافات دمیده و با مشکل آفرینی های پی درپی کار را به آنجا می رسانند که رهبر معظم انقلاب شخصا مجبور به دخالت می شوند و آخرین نمونه های آن نیز جریان سوال از رییس جمهور و استیضاح وزیر کار بود.

به نظر می رسد که هزینه شدن رهبری معظم انقلاب در اموری که نظر صریح ایشان نیز مشخص است وجه مشترک این دو جریان می باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۴۶
محسن روزبه
با نگاهی به گذشته جریان اصولگرایی و جریانی که خود را دوم خردادی و بعدها اصلاح طلب نامید می توان به یک نقطه ضعف مشترک رسید.نقطه ضعفی که البته بسیار مهم و سرنوشت ساز گردید و منشا بسیاری از اختلافات و انحرافات هم شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۲۴
محسن روزبه
بلندترین هدف از انقلاب اسلامی تشکیل حکومتی بود که مقدمه ساز ظهور و تشکیل حکومت جهانی بدست امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.سنت الهی بر این است که مدعیان را با انواع آزمایشات و ابتلا به فتنه ها بیازماید و هیچ کس نیست مگر آزموده می شود تا عیار هر کس مشخص شود.و نفاق کسانی که به ظاهر ایمان می آورند مشخص شود.

کسانی که خود را از یاوران حضرت می دانند باید از انواع فتنه ها سربلند بیرون آیند.از این رو اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنیم می بینیم روزی نبوده که انقلابیون و مسوولین مورد آزمایش نبوده باشند.در این مسیر چه بسیار بزرگانی که پای ارادتشان لنگ بود و یا در رویارویی با دوراهی ها به جای انتخاب خط مستقیم هدایت به رهبری ولی فقیه و نایب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به راه پول و مقام و اولاد و نفس و ... رفتند.

دوگانه های جعلی روحانیت و روحانیون،چپ و راست،اصلاح طلب و اصولگرا رنگ می بازد و مشخص می شود هرکس از ابتدا زاویه اندکی با مسیر انقلاب به رهبری ولی فقیه و روحانیت اصیل داشته در ادامه مسیر  زاویه بیشتری پیدا کرده تا آنجا که به تعارض با مسیر انقلاب و رهبری رسیده است.

یاران حضرت در کوران حوادث و فتنه ها آنچنان آبدیده می شوند که دیگر کید و مکر دشمنان بر آنها موثر نیست چرا که آنان زرهی از تقوی و استقامت برتن کرده اند و به ریسمانی چنگ زده اند که حبل المتین الهی است.

و از سر درد می گویم ای کاش ما هم استقامت دشمنان اسلام وانقلاب را داشتیم که پس از سی و اندی سال هر روز بر توطئه ها و پیچیدگی آن می افزایند و انگار هر بار که شکست می خورند عزم آنها برجبران و انتقام بیشتر می شود و برعکس دوستان انقلاب را می بینی که کم می آورند و مقابل جریان انقلاب قرار می گیرند و چه باک که سنت الهی است که در پی هر ریزشی رویشی است و در هر شکست تجربه ای.و از پس احد و خندق، خیبری در راه است و پس از صلح حدیبیه، فتح المبین.

آیا پس از جنگ احزاب فتنه 88 نوبت فتح المبینی دیگر نیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۵۶
محسن روزبه
جمله تاریخی امام خمینی که نشان از اوج اندیشه ایشان دارد:"پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد"

بهترین انتخاب کسی است که به این معیار نزدیک تر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۳۳
محسن روزبه
به تصریح مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله امروز انتخابات ما جنبه بین المللی پیدا کرده است.ایشان در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند:"با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده،واتاقهای فکر جهانی ودشمنان ایران،حتی مقدمات آنرابادقت رصدمی کنند."1392/2/25

و سیاست خارجی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که کاندیداها بر آن تاکید دارند و راه حل بسیاری ازمسایل اقتصادی را تجدید نظر در سیاست خارجی و نحوه تعامل با دنیای غرب می دانند.

از این منظر سه گفتمان در صحنه انتخابات پیش رو قابل رصد است:

1-گفتمان تسلیم:این گفتمان به ظاهر خود را در پشت نقاب اعتدال و تعامل با دنیا پنهان کرده است اما با تامل در بعضی اظهار نظر ها می توان به نیات آنها پی برد.

"ما با مردم اسراییل مشکلی نداریم""مسئله فلسطین عربی است""ما با اسراییل سر جنگ نداریم"

2-گفتمان سازش:این افراد با زیر سوال بردن دستاورد های چشمگیر در مذاکرات هسته ای و همچنین سیاست تهاجمی در برابر مستکبران و تعامل با دنیا که نمونه آن برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد بود راه برون رفت از مشکلات را تغییر روش از تهاجمی به تدافعی می دانند.سیاستی که امتحان خود را در زمان اصلاحات پس داده است.

3-گفتمان مقاومت:گفتمانی که برخاسته از منش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و همچنین مورد تایید خلف صالحش مقام معظم رهبری می باشد.آنجا که فرمودند:انسان هایی باشند که مصداق"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقامو" اهل استقامت،اهل ایستادگی،زرهی فولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند وارد میدان بشوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۴:۴۲
محسن روزبه
امروز میگویند به جای اصلح به صالح مقبول رای بده، فردا می‌گویند از ترس افسد به فاسد مقبول رأی بده!

 عده ای می گویند ما که می دانیم فلانی یا فلانی اصلح هستند و از دیگران بهتر هستند و هیچ ایرادی ندارند اما رای ندارند!

بازخوانی بخشی از گفتگوی خواندنی وحید جلیلی در بهمن ماه سال ۹۰ با رجانیوز ، خالی از لطف نیست:


“یکی از اتفاق‌هایی که باید بیفتد، مبارزه با نوعی از فساد سیاسی است که متأسفانه در انتخابات توسط یک‌سری از نمادهای اصول‌گرایی نهادینه شده است.

کسی که می‌گوید در شرایطی که اصلح وجود دارد، شما بیایید به صالح مقبول! رأی بدهید ـ‌که خودش یک دروغ بزرگ است‌ـ

فردا روزی از او بعید نیست که بگوید در شرایطی که صالح وجود دارد، شما بیایید به فاسد مقبول رأی بدهید که افسد رأی نیاورد.

یعنی به جای اینکه پیشرفت نظام و مسیر حرکت نظام را به سمت رفتن به سوی اصلح طراحی کنیم و پیش ببریم، دقیقاً دارند برعکس عمل می‌کنند که من به اینها می‌گویم جریانات برانداز

“یستَدَلَّ عَلَی ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ”.

یکی از آنها “تَقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَأخیرِ الاَفاضِلِ”.

بعد اینها چه می‌گویند؟ می‏گویند با اینکه می‌دانید ما صلاحیت بالایی نداریم و اصلح نیستیم، بیایید به ما رأی بدهید که براندازها رأی نیاورند!

من می‌گویم تو خودت برانداز هستی. کسی هستی که داری سلسله مراتب نظام جمهوری اسلامی را جوری می‌چینی که اصلح در آن حذف شود.”

http://www.nobateshoma.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۴:۲۸
محسن روزبه



http://bagherilankarani.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۴۹
محسن روزبه
ببینید شعارهایی که تعیین می کنند چه جور شعارهایی است. گاهی بعضی ها (البته اشتباه می کنند) برای جلب آرا شعارهایی می دهند که این شعار ها از حدود قدرتشان حدود اختیاراتشان بیرون است.اینها را مردم هوشمند ما می توانند بشناسند مراقبت کنند دقت کنند.

آنچه را برای مردم لازم است آنچه را فوریت بیشتری دارد آنچه را که با واقعیات و امکانات کشور سازگار است آنچه را که به افزایش درونی قدرت ملت می انجامد آنها را در شعارهایشان بگنجانند این یکی از معیارهاست

بیانات مقام معظم رهبری 1392/2/25

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۲۳
محسن روزبه
معیار اصلی این است که کسانی سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدف های انقلاب باشد.آنچه که در این سال های طولانی از خیرات و برکات بدست آوردیم به برکت هدف های انقلاب بوده است. هرجایی که ما کم آوردیم عقب ماندیم شکست خوردیم بخاطر غفلت از هدف های انقلاب اسلامی و اسلام بوده است.

انسان هایی باشند که مصداق"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقامو" اهل استقامت،اهل ایستادگی،زرهی فولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند وارد میدان بشوند.

بیانات مقام معظم رهبری 1392/2/25

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۱۷
محسن روزبه

ملت مبارز و متعهد با مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروه ها، آراء خود را به اشخاص دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند... انحراف از این امر مهم اسلامی، خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسؤولیت عظیم است

ما اوصاف رئیس جمهور و اوصاف وکلایی که بعد می خواهید ان شاءاللّه تعیین کنید، باید بگوییم و شما خودتان انتخاب کنید و از تفرقه و تفرّق پرهیز کنید... [اصلح] شخصی است که تعهد به اسلام دارد، اعتقاد به قوانین اسلامی دارد و در مقابل قانون اساسی، خاضع است و اصل صد و دهم که ظاهراً راجع به ولایت فقیه است، معتقد است و وفادار است نسبت به او، یک همچون شخصی را شماها خودتان انتخاب کنید و گروه های مردم را هم وادار کنید که یک همچون شخصی را انتخاب کنند و از تفرقه بپرهیزید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۳۳
محسن روزبه