دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

الگوهای تک بعدی

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۳ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

بارها شده با خودم فکر می کنم که چرا با وجود الگو هایی هم چون حضرات معصومین (علیهم صلوات الله اجمعین) و پیروان و شیعیان راستین ایشان که سیره و روش سلوک هر یک می تواند بهترین الگو و چراغ راه زندگی باشد، باز هم الگوهایی که بیگانه با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی مان هستند این طور می توانند عرض اندام کنند؟

اولین جوابی که به آن رسیدم این است:«الگوهای تک بعدی». از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام به شجاعت و مظلومیت می پردازیم و آه و چاه و ذوالفقار، از امام حسن علیه السلام به صلح، از امام حسین علیه السلام به مصیبت های روز عاشورا ... تا امام رضا علیه السلام که به ضامن آهو بسنده می کنیم و اگر زیارت هم می رویم برای گرفتن حاجتی است یا سبک کردن دل(که البته بسیار هم به جاست اما ...) و به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان منجی، منجی که نه، حلال مشکلاتی که قرار است بیاید و همه ظلم و جور را یک شبه از بین ببرد و دنیایی با نهایت خوشی و راحتی را به ما ارزانی کند و تنبلی های ما را دیگر پایانی نباشد. (و با چنین امیدی برخاستن و حرکت کردن و مبارزه با ظلم آیا کاری عبث نیست؟)

از بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها هم به یک «چادر خاکی» و «پهلوی شکسته» می پردازیم و اصلا «ام ابیها» یادمان می رود، که نقش مادری قبل از ازدواج و بچه دار شدن شروع می شود، و یادمان می رود که بهشت زیر پای مادران است یعنی چه؟

که خمیره انسان را قرار است مادری هم چون ایشان بپروراند و همه هستی و از جمله مردان باید کمر همت ببندند و «قوامون علی النساء» باشند تا جانشین خدا بر روی زمین با شیری که مایه ی آن از چشمه کوثر است پرورش بیابد.

و هر کجا هم قافیه تنگ می آید ... و می گوییم در دنیای امروز چنین الگویی قابل پرداختن نیست، وقتی بحث تقسیم کار شد و ایشان از اینکه از کار بیرون که لازمه اش برخورد با نامحرم است معاف شد چقدر خرسند گردیدند، می گوییم دوره این حرف ها تمام شده، و آنجا که شوهر ارجمندشان(علیه السلام) در تعریف می فرمایند:«هرگز مرا ناراحت نکرد و چیزی که در توانم نباشد نخواست» می گوییم که چون همسرشان حضرت علی علیه السلام بوده چنین رفتاری داشته اند، و باز فراموشمان می شود که چون حضرت زهرا (سلام الله علیها) چنین بینش و روشی دارند هم کفوی ندارند به غیر از مولا علی (علیه السلام). و اینگونه است که نمی توانیم بین نقش های مختلف دختر، همسر، مادر و نقشی که یک مسمان در جامعه اسلامی دارد و یک عبد در برابر خدای خود، جمع کنیم. و شرایط جامعه به گونه ای می شود که زن امروز بین تحصیل و اشتغال و شکوفایی استعدادهایی چنین و نقش اصلی که پرورش نسل طیب و طاهر است مجبور به انتخاب می شود.

و با این الگو سازی تک بعدی آیا دور از انتظار است که الگوهای بیگانه که کاملا منطبق با جلوه های پر زرق و برق زندگی به ظاهر مدرن هستند به راحتی در ذهن ها جای گیرند و چنین وضعی را در جامعه شاهد باشیم؟

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


حتما بخوانید: یواش بخوانید بلند عمل کنید...

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۵
محسن روزبه

نظرات  (۹۰)

بنازم آنکه دایم گفتگوی کربلا دارد

دلی چون جابر اندر جستجوی کربلا دارد

به یاد کاروان اربعینی با گریه می گوید

همی بوسم خاکی را که بوی کربلا دارد . . .
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۴ معراج شهداء
سلام علیکم؛

گردان پشت میدون مین زمین گیر شد

چند نفر رفتن معبر باز کنن

۱۵ساله بود ، چند قدم که رفت برگشت ، گفتن حتما ترسیده

پوتین هاشو داد به یکی از بچه ها و گفت :

تازه از گردان گرفتم ، حیفه ، بیت الماله و پا برهنه رفت

التماس دعای شهادتـــــــــــ.
۲۷ آذر ۹۲ ، ۲۱:۵۲ معراج شهداء
بسـم ربــــّــ الحــسینــ علیه الســلامــــ

خواص مجالس ذکر مصائب امام حسین علیه السّلام

کسانی که در مجالس ذکر او شرکت می‌کنند به خوبی حال و هوای آنجا را درک کرده و ارتباط معنوی عمیقی با حضرتش برقرار می‌سازند، اما بر طبق احادیث و روایات متعدد مجالس آن حضرت دارای ویژگی‌هایی است:
1- هر کس بنشیند در مجالسی که در آن به امر ائمه علیهم السّلام پرداخته شده و ذکر مصائب آنان است دل او نمی‌میرد در آن روزی که دل‌ها می‌میرند.
2- اینگونه مجالس محبوب خدا، رسول او و ائمه علیهم السلام می‌باشد.
3- نَفَس فرد عزادار در آن مجلس تسبیح خداوند است.
4- این مجالس محل نَظَر حضرت امام حسین علیه السّلام است. زیرا آن جناب در عرش است و از آنجا به سوی سرزمین کربلا و زوّار و گریه‌کنندگان خود نظاره می‌کنند.
5- ملائکه مقرب خداوند درآن مجلسی حاضر می شوند.
6- مجلس عزای امام حسین علیه السّلام هر جا بر پا شود آنجا قبه و بارگاه اوست .
7- معراج گریه‌کنندگان است زیرا که محل نزول صلوات و رحمت الهی و غفران ذنوب و ... است.

سلام علیکم؛
بامطلب"چلّه ی عارفانه تشیع"بروزیم ومنتظرحضورگرم شما
التماس دعای فرج
یامولاعلی مدد
عمو مرد نیستم ولی میدونم یه مرد کم بیاره چقدر دردناکه

ولی متاسفانه این مشکل شما رو اکثر مذهبی ها دارن بخدا خود خوری هیچ مشکلی رو حل نمیکنه
سلام عمو محسن . خدا نکنه تو رو خدا این حرفو نزنید . دلم نمیخواد عموم رو اینطور ببینم . کمکی از دست من بر میاد ؟
لعنت بر شیطان رجیم
محسن جان سلام
ببخشید که ...........
خوشبختانه جواب پاراگرافهای اول رو خودتون در انتها دادید.
فلذا : همان که قبلا از سهراب گفتید که ، چشمها را باید شست ............
اری ، جلوی پیشرفت و تکنولوژی رو نمیشه کرفت و زمان را نمیشه از حرکت باز ایستاند .
حال که این ایینه ان قامتت بنمود راست .......................
و اینکه اکنون جایگاه و رسالت زن عوض شده ، خود بحثیست مفصل .
و شاید که تصویری در ایینه ام را خوانده باشی !!!
با سلام خدمت شما بزرگوار
من میخوام برگردم به عقب تر
انسانها با نرم افزار تعریف شده ای بدنیا میاد و در طول زندگی با جستجو و یا اتفاقی به برخی از اونا دست پیدا میکنه که بعضا کاربری و خیلیها هم با توجه به جو و محیط زندگی غیر کاربردی میشن .
و وقتی ادما مدیریت این سیستم (اختیار در زندگی) رو بدست میگیره ، بصورت ارادی و غیر ارادی و با تلاش و جستجو ، نرم افزارهای جدیدتری روی سیستم نصب میکنه یا میکنند تا بهترین استفاده کاربردی رو ازش ببرند .
و اما : از اینجاست که با توجه به نرم افزار تعریف شده خلقت ، سلیقه ها متفاوت میشه و بزور نمیشه بهترین غذارو نیز توی حلق کسی کرد.
چون بصورت نرم افزاری ، حالت تهوع بهش دست میده .
نتیجه اینکه : انچه شرط بلاق است باید گفت ، خواه پند گیرند و خواه ملال
زیرا ، شاید بشه دیگران را مجبور کرد که نگویند و نشنوند و نبینند .
ولی نمیتوان مجبور و محدودشان کرد که فکر نکنند !!!!
قصه غصه دار یک تولد را در http://bijannews3.blogfa.com/post/39/
سلام
شهیدان را شهیدان میشناسند ...
بچه های مقاومت روی خط هستند .
نحن مقاومون الی الابد ... یاعلی ...

عمــــــو خوب و خوشی هستید الحمدالله ؟

اللهم عجل لولیک الفرج ...
التماس دعای فرجـــ
مرگ بر امریکا
عده ای از جوانان (مرد) خدمت حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه الله) رسیدند

و از حضرتش خواستند که آن ها را نصیحتی فرمایند.

علامه فرمودند: سعی کنید با نامحرم رابطه نداشته باشید چه زن باشد چه مرد

گفتند: آقا مگر مرد هم نامحرم می شود؟

علامه فرمودند: هر کس با خدا ارتباط ندارد نامحرم است ..
سلام...

مثل آب....

http://zareh.blog.ir/post/140

شنیدنی است و نوشیدنی و چشیدنی...
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۱۲ رزمندگان حامی آیت الله هاشمی رفسنجانی
سلام فتنه وفتنه گرکسی هستندکه برای کشوربحران آفریدندونامشان درتاریخ بعنوان خیانتگروخائن به اسلام کشوروملت وشهداثبت خواهدشد
چشمت رابه روی حقایقی بازکن وببین دزدگیر88خودرئیس دزدان وراهزان بودوببین که 8سال مدعیان مدیریت جهان ایران رابه انزوا کشاندندوکشورابه سوی یک جنگ تمام عیاربردندبیت المال راغارت کردندوکشورابه سمت وسوی ضررهای جبران ناپذیری هدایت کردند

پاسخ:
پاسخ: سلام علیکم
هر جا که پشت سر ولایت بودیم پیروز شدیم و هر جا که جلو زدیم یا عقب ماندیم شکست خوردیم.
امام خمینی (ره): «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد».
در کلمات ولی فقیه زمان(حفظه الله) فتنه و فتنه گر شناخته شده است.
یا حسین
سلام.
فکر نکردن تو سیره ی اهل بیت این بلاها رو سر جامعه ی ما آورده. فکر می کنیم اهل بیت فقط و فقط به آخرتشون اهمیت می دادن. در صورتی که این دنیاست که آخرت رو می سازه
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۴:۱۲ علی (فرآق یآر )
به نام خالق انتظار
با مطلب :
گپی کوچک من و آقا امآم زمان ✗
آپم منتظر حضور پر مهر شمآ هستیم
یا مهدی (عج)
سلام
با تشکر از محبتتون
شما هم لینک شدید
فقط شما به جای نام راحیل من را با نام "راحیل313گلینک کنید
یا علی
سلام به سفیران سایبری اما زمان(عجل ا...تعالی فرجه الشریف)
جهت دریافت بسته فرهنگی 9ربیع ایمیل خود را برای ما ارسال نمایید.
التماس دعای فرج
یا مهدی
نشسته دلم بر لب جاده به انتظار

چقدر خسته است و چه شکسته
************************
سلام.
آپم
منتظر حضورتونم
خوشحال میشم اگر تمایل داشتید لینک بشیم
سلام ممنون از حضور گرمتان تشکر میکنم با افتخار لینک شدید.
سلام...

همین الان....

http://zareh.blog.ir/post/263
آپم´´´´´´´´´´´,;****,´´´´
´´´´´´´´´´´´,*¨¨,"¨¨*,´´´
´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@";";;-…
´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨")""-""""
´´´´´´´´//,***¨¨¨¨*
´´´´´´´(,(**/*"¨""¨¨*
´´´´´´((,*/*;);*)¨¨¨¨*
´´´´´((,**)*/**/¨¨¨"¨*
´´´´,(,****.:)*¨¨¨¨¨¨*
´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨*
´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨*
´´,***/*)¨*¨¨,¨*
´)*/*)*)*¨¨*
/**)**¨¨"\\)\\)
*/*¨¨¨¨,...)!))!).....,(
",¨¨¨¨_)--"--"------/_.
این پرنده اومده شمارو به وبلاگم دعوت کنه!
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۰:۵۷ چـــــــــــــــادرخاکی
سلام
بامطلبی باعنوان
""""اونجا بود که فهمیدم تو با همــه مردهــا فــرق داری""""
بروزم
خوشحال میشم تشریف بیارید
ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری
کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟
چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی
ای آنکه در حجابت دریای نور داری
من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟
برعکس چشمهایم چشمی صبور داری
از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما
کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟
در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت
کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟
سلام خوشحال میشم به من هم سری بزنی
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۳:۴۹ احسان عابدی
سلام راستش من هم به این موضوع فکر کرده بودم که چرا برای ائمه یک بعد در نظر میگیریم و تازه بعد هم میگیم نمیتونیم به این بعد از آن امام هم برسیم
۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۸:۳۰ زائر باران
نقش مادر از دوران حمل و باردارى شروع مى‌شود و تا آخر زندگى انسان ادامه دارد. مردى که به دوران جوانى رسیده یا از دوران جوانى هم عبور کرده، باز تحت تأثیر عطوفت و محبت و شیوه‌هاى خاص مادرانه‌ى مادر است. اگر زنان ما از لحاظ رتبه‌ى معرفتى و بینش و معلومات، سطح خود را ارتقاء دهند، این نقش با هیچ نقش دیگرى، با هیچ مؤثر دیگرى از مؤثرات فرهنگى و اخلاقى تا آخر قابل مقایسه نیست. یک وقت مادرى از لحاظ معرفت سطح‌اش پایین است؛ البته این نمى‌تواند در دوران بزرگى اثرگذارى کند؛ این گناهِ کم بودن معلومات یک انسان است؛ این نقصِ تأثیر مادرى نیست. مادر است که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگى‌هاى اخلاقىِ یک قوم و جامعه را با جسم خود، با روح خود، با خُلق خود و با رفتارِ خود، دانسته و ندانسته به فرزندمنتقل مى‌کند.
همه تحت تأثیر مادران هستند. آن‌که بهشتى مى‌شود، پایه‌ى بهشتى شدنش از مادر است؛ که «الجنة تحت اقدام الأمهات».».
امام امت 5/5/84
۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۱ زائر باران
مدت هاست به این می اندیشم که هسته ی کار عظیم و پرصبر فرهنگی میتواند خود "من"باشد...اگر من زن امروز و همسر و مادر فرداها از نظر فرهنگی،سیاسی،بصیرتی،اعتقادی آموزش ببینم،رشد پیدا کنم و سطح معرفت خود را بالا ببرم میتوانم اولین پایه های یک تفکر عمیق فرهنگی را در فرزندان آینده این مرز و بوم پایه گذاری کنم:تربیت نیرو...البت زن و مرد در کنار هم دوبال یک پروازند...
سلام
ممنون از حضور ارزشمندتان.
و عذر خواهی به خاطر قصور ما...
۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۶:۴۶ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
خدا قوت...

با عنوان صرفا جهت اطلاع به روزم...
یا علــــــــــــــی
مرد آمده بود چیزی بگوید
سرفه امانش نداده بود
.
.
.
چه می‌توانست بگوید
وقتی تمامِ فهمِ یک شهر از جانباز
سهمیه دانشگاه است
وبعد از مرگ،شاید اسم یک کوچه...


***
سلام

ممنونم...

این آدرس رو برین جالبه:

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/270507/%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DA%A9%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
سلام بزرگوار... چرا دیگه اصلا به من سر نمیزنید؟
حق یارتون...
ما مثل بچه ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می کنند.
بچه شیفته ویترین مغازه ها می شود و دست پدر را رها می کند و در بازار گم می شود. وقتی هم متوجه می شود که دیگر پدر را نمی بیند، گمان می کند پدرش گم شده است؛ در حالی که در واقع خودش گم شده است. انبیاء و اولیاء، پدران خلقند و دست خلائق را می گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند. غالب خلائق، شیفته متاع های دنیا شده اند. امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) هم گم و غائب نشده است؛ ما گم و محجوب گشته ایم.
حاج اسماعیل دولابی
۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۷:۱۹ چـــــــــــــــادرخاکی
از شنبه درون خود تلنبار شدیم


تا آخر پنج شنبه تکرار شدیم


خیر سرمان منتظر دیداریم


جمعه شد و لنگ ظهر بیدار شدیم
ای خدای مهربان، سلام. این بندة روسیاهت را بپذیر. ای معبود من که نور عشق و ایمان را در دل‌هامان روشن کردی، زبانم از این همه نعمت‌هایت و الطافت عاجز است.
فرازی از وصیت‌نامه شهید علی‌اکبر حماصیان


سلام
با 3خاطره از شهید باکری بروزم...
ســــــــلام عمو عزیز

با عنوان ارامش چه رنگی میتواند داشته باشد بروزمــــــــــ

منتظر حضور گرمــــــــــــــــتون هستم

التماس دعـــا

مرگــــ بر امریکا
سلام عمو . بله حق با شماست . خدا به هر انسانی عقل و شعور داده تا مسیر زندگیشو انتخاب کنه . و شما از این طریق مسیرتونو انتخاب میکنید . انشالله سربلند باشین تو هر مسیری که میرین .
ما رو هم از دعای خیرتون بهره مند کنید
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۶:۱۷ هانیه (فراق یار)
در انتهاى شبى دراز
در میان سوسوى آینه‏ها
در سال مرگ برگهاى جوان
در پشت دیوارى از سکوت
مردى خواهد آمد
از جنس بلور
مردى که سکوتش، سبز
تنهایى‏اش، زیبا
و چشمهایش قشنگ‏تر از نگاه نجیب شکوفه‏هاست
مردى که بهترین ترانه خلقت را سر خواهد داد
اللَّه‏اکبر اللَّه‏اکبر اللَّه‏اکبر
مردى مى‏آید
مردى خواهد آمد
مردى از تبار گل یاس
مــــــرسی عمو جون . پس بزار ببینم نظر هامون یکیه ..

ببین عمو به نظر من موسیقی کلا حرامه . این که یکی میاد میگه ایرانی مجازه وزارت ارشاد مجوز داده اصلا چیز قابل قبولی نیست ...
ایا وزارت ارشاد و مسدولاش معصومن ؟ یا خدا انتابشون کرده ؟ که بگیم اون ها حد موسیقی رو مشخص کردن ؟
به نظر من اگه مشخص میکنن بخاطر متعادل نگه داشتن فرهنگ جامعه هس که ب ی سری خواننده مجوز میدن تا دل جوونا شاد بشه .
ولی ب نظرم موسیقی کلا حرامه و هیچ حد و مرزی نداره ...
حتی اگه مفصل تر نگاه کنیم بعضی از مداحی ها هم کمتر از موسیقی نیست .

و حالا نظر شما ؟؟
ســـلام عمــــو جااان مـــــــمنون از حضورت میخواستم بگم به نظر من 99 درصد مردم نمیدونن موسیقی چه حکمی داره یا اگه بدونن خودشون یه حد و حدودی براش تعیین میکنن ولی به نظر من باید فرهنگ سازی بشه ...
میخواستم اگه شما حاضری کمک کنید من و شما و منتظر از وبلاگ منتظر که اولین لینکمه و منتظر المهدی هر اطلاعی درباره موسیقی داریم رو کنیم و من تو وبلاگ یه پست مفصلو ب این موضوع اختصاص بدم شاید بتونه کمکی کنه . شما حاضری کمکم کنید ؟
گفتم چرا چادر نمی پوشی گفت آخه احساس خفگی می کنم.سختمه…اذیتم می کنه…
گفتم خب می خوای راحت باشی؟!!!خب چرا این کیف به این سنگینی رو همه جا با خودتمی کشونی؟!!!چرا این کفش پاشنه بلند رو می پوشی؟؟؟؟پاهات درد نمی گیره؟؟؟؟دست هات خسته نمی شه؟!!!کمر درد نمی گیری؟؟؟!!!
گفت چرا ولی خب با این ها قشنگ میشم….
گفتم برای کی می خوای قشنگ باشی؟؟؟؟برای کسی که تو رو به خاطر زیبایی لباس هات می خواد یا برای کسی که تورو به خاطر خودت می خواد؟؟؟؟
چیزی نگفت…..
گفتم خدا تورو برای خودت می خواد….گفته چادر بپوش چون اون طوری هر کسی هم که تورو بخواد به خاطر خودت می خواد نه به خاطر زیبایی لباس هات…..
گفتم حالا مگه کی گفته با چادر زشت می شی؟؟؟؟اتفاقا خیلی هم بهت میاد….یادته اون دفعه باهم رفتیم حرم؟؟؟؟خیلی بهت می اومد….
دیدم سرش پایینه و اشک هاش جاری….گفتم چی شده؟؟؟گفت اون دفعه که رفته بودیم حرم قول داده بودم چادرم رو روی سرم نگه دارم….ولی نتونستم….
از این به بعد ترکش نمی کنم….
http://hejab90.blogfa.com/category/25
روزی در مطب بیمارستان نشسته بودم...

خانم محجبه ای همراه فرزندش وارد مطب شد...

فرزند را که معاینه میکردم...

شباهت عجیبش به امام خامنه ای مرا به فکر فرو برد...


از مادرش سوال کردم...

شما با آقای خامنه ای نسبتی دارید؟


گفتند:

بله من همسر ایشان هستم...

خیلی تعجب کردم !


گفتم:

مگر شما پزشک خصوصی ندارید؟


گفتند:

خیر آقا اجازه چنین کاری نمیدهند!


میگویند شما هم مثل سایر مردم به بیمارستان مراجعه کنید...


آن روز دیگر نتوانستم به کارم ادامه دهم...

سرم را روی میز گذاشتم و بسیار گریه کردم...
ســـــــلام عمو مرسی از حضورت در وبلاگم ببخشید یه سوال دارم .
عمو شما چقدر درباره موسیقی و حرام و ناحرام بودنش اطلاع داری ؟
ســــــــلام عمو محسن عزیزمـــــــــــ ...

بروزمـــــــــــ و منتظر حضــــــــور گرمــــــــــــتون ...

با ذکــــــــری بر محمد و آل محمد (ص)
۱۹ آذر ۹۲ ، ۱۳:۰۰ چریک جامانده
سلام با موضوع بصیرت به روزم ومنتظر حضور همیشگیتون
یاعلی
سلام علیکم
هیئت هامون (هیئت دانشجویی دانشگاه صدا و سیما )
24، 25، 26 آذرماه. یکشنبه دوشنبه سه شنبه
از اذان مغرب تا ساعت 9:30
ابتدای بزرگراه نیایش، جنب پردیس سینمایی ملت، دانشگاه صدا و سیما
رسانه باشید!
۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۸:۱۵ معراج شهداء
سلام علیکم؛

آیت الله بهجت:
ائمه (ع) فرموده اند شما خود را اصلاح کنیدما خودمان به سراغ شما می آییم و لازم نیست شما به دنبال ما باشید!
چه قدر بگوییم که حضرت صاحب (عج)در دل هر شیعه ای یک مسجد دارد!

التماس دعای فرج
یاثارالله
سلااااام
وبلاگتون خیلی عالیهتبریک میگم
با اجازه من لینکتون کردم
خوشحال میشم به ماهم سر بزنید
و اگه افتخار میدید ما رو هم لینک کنید

منتظرتونم
یا علی
انصاف نیست
رفتن آدمها با خودشون باشه
فراموش کردنشون با ما . . .
ســلام عمو جــــون ... نه بابا اختیار دارین ... پسر شدن مگه فقط به ســـنه ؟
به نظر من پیـــری به کهنگی دل هست که ماشالله هــزار مشالله از صد تای مای جوون جــلو زدین
نه اگه من عموم بچه اش هم سن شماست میگم عمـــو ..
اگه ناراحتتون میکنم بگین تکرار نمیشه ...
بعدشم من تازه 17 سالمه ... پس جای عموی بزرگترمین و احترام واجب
ســــلام عــــمو محسن ... خوبـــی ؟
خـــانم و بچــه ها خوبن؟؟ انشالله تو حـــرم خانم حضــرت معصومه دعامـــون کنید ...
بد محـــتاج دعاییم ...
امروز ی دختره رو تو دانشگاه گرفتن !!!
آخه هیچی سرش نبود
ساپورتم پوشیده بود!!!
حراست دانشگاه: این چ وضعیه؟؟!!!!
گفت : مگه پسرا هم باید حجاب کنن!!!
اونوقت من:-|
پسره:O
حراست:-$
پسرا o_O
دخترا:-D



پاسخ:
پاسخ:
سلام
در منتخب التواریخ ص ۸۷۵ آمده است:
امام صادق علیه السلام فرمودند :
ای مفضل ایا میدانی زورا کجا واقع شده است؟
عرض کردم خدا و حجتش داناترند.
فرمود :بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است بدان ای مفضل ان زنها متلبس به لباس کفار میشوند ودر هیئت ظالمان میباشند و به محل سکونت شوهر ها کفایت نمیکنند و از ایشان درخواست طلاق میکنند و مردها به مردها و زنها به زنها اکتفا میکنند و مردها شبیه به زنها و زنها شبیه به مردها میشوند پس اگر تو بخواهی دینت را حفظ کنی پس دراین شهر سکونت مکن و مسکن برای خود قرار مده چون محل فتنه است پس از انجا به قله کوهها و از سوراخی به سوراخی مثل روباه و بچه اش فرار کن.
یا حسین
توسط:باور ایرانی
بهﺧﺪﺍ ﮔﻔتم: ﺍﮔﺮ ﺳﺮﻧﻮﺷﺘﻢ ﺭﺍ ﻧﻮﺷﺘﻰ، ﭼﺮﺍ ﺁﺭﺯﻭ
ﻛﻨﻢ؟
ﮔﻔﺖ : ﺷﺎﻳﺪ ﻧﻮﺷﺘﻢ ﻫﺮﭼﻪ ﺁﺭﺯﻭ ﻛﻨﺪ ..

ســـلام عمــــو محسنـــــ عزیز
حال و احـــوالتون خـــوبه؟
بِهْـ بَعْضْیْـآمـْ بآسْ گُفتْ :
بِتْ مْیگَ ـنْ مــَردْ{ ؟}
بْیْخ ْـیآلْ ، بآتْ شُوخْ ـی کَرْـدَنْ ! وْـآلّـآ

پاسخ:
پاسخ:
سلام
این شرایط مردیه که خانمش شاغله و نمیخواد بچه هاش بدست غریبه ها بزرگ بشن
یا حسین
سلام
کلا که دین این روزها شده هرکسی از ظن خود شد یار من!!!
هرجایی که به مذاقمان خوش بیاید را میگیریم به بقیه کاری نداریم!به خاطر همین شدیم اجتماع آدمهای تک بعدی که فقط یک بعد را نگاه میکنیم وبه بقیه ابعاد کاری نداریم...
سلام..
وبتون خیلی زیباست...موفق باشید..
خوشحال میشم به من سر بزنید...
برادر محسن شرمنده کردید
ممنون از وقتی که گذاشتید
این ها مباحثی هست که هر انسان دغدغه مند باید رُِوش تمرکز کنه و به یه اجماع منطقی و عقلانی برسه
"حیف که اصلن حوصله نوشتن ندارم ، اینم واسه این نوشتم که فک نکنی خواب آلودگی هام فقط واسه بلاگ شماست نه
خوابم بیاد و حوصله نداشته باشم حلال ها و محسنون سرش نمیشه ، ... وقتی یه چیزهایی می نویسی و پاکشون می کنی "
وقتی این همه تاکید می کنید
و از اونجایی که سن و سالتون بیشتر از من
باید بگم
کمی شک کردم
برایم دعا کنید
۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۵:۳۸ طهورا - همنفس طلبه
هو العزیزباسلام. برادر گرامی مطالب اخیر حضرتعالی را خواندم . قلم توانا و ذهن پویا و فعال و خوش ذوقی دارید. به امید روزی که افکار علوی نسل امام روح الله در معیت و تحت لوای رهبری امام خامنه ای به ایجاد مدینه فاضله منتهی گردد.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
با تشکر از حسن نظر شما بزرگوار، شایسته این تعریف ها نیستم، و به نقد و بحث بیشتر اعتقاد دارم، نظر بزرگواران را هم مصحح و مکمل می دانم.
ممنون از حضورتان
یا حسین
زمان گرفته بودم تا هرکدوم از بچه های کلاس وقتی برای خوندن داشته باشن تا سر ساعت کلاس رو تموم کنیم.سرم پایین بود به این فکر می کردم که مربی ما فرزندش رو سر کلاس میاره یه محیط قرآنی...البته خیلی اثر میذاره بزرگ شدن این دختر خانم تو این محیط...تا اون بچه هایی که پای تلویزیون و ماهواره یا توی مهد کودک که شما کلیپی رو بهش اشاره کردین...
یه لحظه خانم گفتن کجایی عاطفه اینقدر نرو توی موبایلت...حواسم نبود که زمان می گیرم...
برامون دعا کنید...ثابت قدم بمونیم
۱۲ آذر ۹۲ ، ۰۸:۱۱ معراج شهداء
سلام علیکم؛
باپست"شهادتـــــــ هنرمــردان خداستـــــــ"بروزیم ومنتظرحضورگرم شما.
التماس دعای فرج
یاعلی ع
۱۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۰ معین (پسر مجرد)
سلام
نیاز به همفکری شما دارم.
من باید تا 6-5 سال دیگه (حداقلش) مجرد بمونم و ... یا نه، باید زودتر آستین بالا بزنن برام؟
والسلام ...
اصالت خدا به عنوان علت العلل با علم به این موارد تفاوتی نمی کنه
تازه وقتی ایجنوری می نویسی بدتر میشه یکی بیاد بپرسه اون خدای گذشتگان با علم مردم تکمیل شد و
شد این خدای امروزی چی جواب میدی ؟
به هر حال چه روز اول خلفت بدون علم به علل های معده و ناقصه
و چه امروز با علم نسبی به علل های معده و ناقصه
خدا همان خداست
ممنون از توجه تون

پاسخ:
پاسخ:
خدا همان خداست، اما گزاره های علوم تجربی که اساسا مبنای سکولار داره با نظریاتی مثل بیگ بنگ و تکامل و کوانتوم و آشوب و میدان های انرژی به جای خدای قادر حکیم به کار میرند
یا حسین
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۷:۳۳ آشــیــــــان
سلام گرامی.خدا قوت. ممنون از حضورتون.
شما هم وب ارزشمندی دارین.
درصورت تمایل به تبادل لینک به ما اطلاع بدین.
پیروز و سربلند باشید.
یا زینب

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتان، با افتخار لینک می شوید
یا حسین
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۵:۵۱ ستاره های گمنام در آسمان بهشت
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به شما دوست ها و همسنگرهای عزیزم.....
با دو پست جدید منتظر حضور گرم شمام
امیدوارم در هردو پستی که گذاشتم نظربذارید...
التماس دعای شدید
سلام بر برادر محسن
اولش رو خوب اومدید
قاعده پروانه که با اذن پروردگار به عنوان علت تامه منافات نداره
یه جورایی می خواد به هم مرتبط بودن اجزا عالم از جزئی ترین امور تا بالاترین حدش رو نشون بده
با صدفه هم ارتباطی نداره
می خواد بگه اینقد این اجزا عالم به هم پیوستگی و ارتباط دارن با هم ، که حتی بال زدن یه پروانه که اصلن توجهی بهش نمیشه
موثر هست در ایجاد طوفان تو اون سر دنیا
جمعه یعنی یک غروب وعده دار / وعده ترمیم قلب یاس زار

جمعه یعنی مادر چشم انتظار / درهوای دیدن روی نگار

جمعه یعنی یه سماء دلواپسی / می شود مولا به داد ما رسی . . . ؟
____________________________________________________
سلــــــام داداش عزیزمــــ
با پست جدید به روزم ... ممنون میشم تشریــــف بیارید ...
میخواهند امام حسین را استیضاح کنند
میخواهند بگویند دین نباشد
میگویند امام زمان تاخیر دارد

بعد مدتها دعوت نامه ای برایتان امد

امیدوارم بیایید

سلام

شاید...........
1- نصف شب پشم پشم را نمی دید؛سوارتانک ، وسط دشت. کنار برجک نشسته بودم . دیدم یکی پیاده می آید. به تانک ها نزدیک می شد، سمت دور می شد. سمت ما هم آمد دستش را دور پایم حلقه کرد. پایم را بوسید . گفت « به خدا سپرده متون » گفتم « حاج حسین ؟» گفت « هیس ! اسم نیار.» رفت طرف تانک بعدی.

2- یکی از بچه ها شیرینی تولد بچه اش را آورده بود. تعارف کردیم حاجی یکی برداشت . گفتم « خب حاجی . شما کی شیرینی تولد بچه تون رو می آرید؟ » گفت « من نمی بینمش که شیرینی هم بیارم.»

3- قبل از عملیات، قرآن که می خواندیم ، حاجی گریه می کرد. دوست داشت. بعد از کربلای چهار هم قرآن خواندیم و حاجی گریه کرد؛ بیشتر از دفعه های قبل . خیلی بیش تر.

یکصد خاطره از شهید حاج حسین خرازی
http://www.100khatere.blogfa.com/cat-10.aspx
سلام
کسانی این طور وانمود می کنند که نسلی که دارد روی کار می آید -که اصطلاحا به آن (نسل سوم انقلاب) می گویند- پشت کرده به انقلاب و رویگردان از ارزشهای دینی است؛ یا اگر هم نیست، به طور اجتناب ناپذیری این طور خواهد شد! بنده صددرصد حرف آنها را رد می کنم. نه این که من عوامل فساد برانگیز فرهنگی را نمی بینم یا نمی شناسم یا از آنها خبر ندارم؛ نخیر، بنده از ماهواره، اینترنت، رمانها، فیلمها، آهنگها و حرفهای فاسد کاملاخبر دارم و آنها را دست کم نمی گیرم. ... اما معتقدم نسل کنونی امروز این قدر هم آسیب پذیر و شکننده نیست؛ این را بد فهمیده¬اند. ... امروز جوان ایرانی، آگاه، با معرفت، بصیر، سیاسی و اهل تحلیل است؛ و از همه بالاتر با ایمان است ... جوان که پرورش یافته¬ی دوران انقلاب است، از معرفت دینی برخوردار است، ایمانش هم ایمان عمیقی است؛ البته احتیاج دارد که تغذیه¬ی معنوی و فکری دایمی شود. ابزارها و فعالیتها و کارهای فرهنگی باید در اختیار جوان قرار بگیرد. روحانیون خوشفکر و دانشگاهیان مؤمن باید در مقابل ایمان جوانان احساس مسئولیت کنند.

جوان از دیدگاه مقام معظم رهبری

ادامه در
www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805100991
. آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر
2. قبل از جواب دادن فکر کن
3. هیچکس را تمسخر مکن
4. نه به راست و نه به دروغ قسم مخور
5. خود برای خود، زن انتخاب کن
6. به ضرر و دشمنی کسی راضی مشو
7. تا حدی که می توانی، از مال خود داد و دهش نما
8. کسی را فریب مده تا دردمند نشوی
9. از هرکس و هرچیز مطمئن مباش
10. فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی
11. بیگناه باش تا بیم نداشته باشی
12. سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی
13. با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی
14. راستگو باش تا استقامت داشته باشی
15. متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی
16. دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی
17. معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی
18. دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی
19. مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی
20. سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی
21. روح خود را به خشم و کین آلوده مساز
22. هرگز ترشرو و بدخو مباش
23. در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند
24. اگر خواهی از کسی دشنام نشنوی کسی را دشنام مده
25. دورو و سخن چین مباش و نزدیک دروغگو منشین
26. چالاک باش تا هوشیار باشی
27. سحر خیز باش تا کار خود را به نیکی به انجام رسانی
28. اگرچه افسون مار خوب بدانی ولی دست به مار مزن تا تو را نگزد و نمیری
29. با هیچکس و هیچ آیینی پیمان شکنی مکن که به تو آسیب نرسد
30. مغرور و خودپسند مباش، زیرا انسان چون مشک پرباد است و اگر باد آن خالی شود چیزی باقی نمی ماند.....
۱۰ آذر ۹۲ ، ۱۲:۴۸ ستاره های گمنام در آسمان بهشت
هرکس شهید حق شد، همراه با حسین است

آری مسیر عشق از، عبـــاس تـــا حسین است

در کربـــــلای این عصــــر، سوگنــــد بر ابوالفضل

«لبیک یا خامنـــــــه ای لبیک یا حسین است»

*****************

خواندیم وصیت شهیدان این بود

در توصیه پیــــــر جماران این بود

یعنی که فدایـــی ولایت باشیم

آری سبب عــــــزت ایران این بود
1- زمین زیر گلوله های توپ می لرزید . رو به رو ؛ ردیف تانک های عراقی . گوشه ی خاکریز با چند تا بسیجی نشست دعای توسل خواند.

2- امام صادق اشاره می کرد، اصحابش می رفتند توی تنور داغ . بسیجی ها هم این جوری اند . منطقه ی دشمنه ، تاریکه ، سی کیلومتر پیاده روی داره ، با همه ی موانع . اما بسیجی ها می رن . هر جا حرف بسیجی ها بود، می گفت «این ها پدیده ی جدید خلقتند .»
3- عصر بود که از شناسایی آمد.انگار با خاک حمام کرده بود. از غذا پرسید. نداشتیم. یک از بچه ها تندی رفت ، از نزدیکی شهر چند سیخ کوبیده گرفت . کباب ها را که دید ، داد زد « این چیه ؟» زد زیر بشقاب و گفت« هرچی بسیجی ها خورده ، از همون بیار. نیست، نون خشک بیار.»

سردارشهید حسن باقری--قائم‌مقامی فرمانده‎ی نیروی زمینی سپاه


منبع خاطره www.100khatere.blogfa.com/cat-6.aspx
****
خوب بود

دقتمون باید بیشتر باشه
حواسمون هم باید جمع باشه
سلام علیکم.
حضرت زهرا یه الگو به تمام معنا هستن.یه حدیث معروفی داریم که امام زمان عج حضرت زهرا رو الگو و اسوه خودشون می دونند.
ان شاءالله همه ما زندگی علوی و فاطمی داشته باشیم.و نسل مهدوی تربیت کنیم.
التماس دعا
کاش گوش بدن
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۸:۵۴ یک پسر مجرد
سلام
صیغه(قابل توجه من)!! ممنون از این همه توجهی که به نیازهای اینجانب دارید D:
آیینه آینده ی من؟
چرا مرموز حرف میزنی معلم؟! من دارم ازت می ترسم :-(
سلام
مطلب خوبی بود...
همین چیزها باعث میشود که جوانان ما در انتخاب الگو خطا کنند
یاعلی
مردم ادم نمیشن حالا شما بنویس هیچ فایده نداره
سلام محسنون
درد اینِ که همه درد رو می دونن ولی فکر درمون نیستن
این هست که من رو آزار میده
به نظر کم کاری از خودمون هست ، دانشگاه ها ، حوزه ها
ما چهارده معصوم رو نتونستیم به زندگیشون بپردازیم
وقتی ماها یه دور قرآن از رو نخوندیم ، یه دور منتهی الامال نخونیدم ، خلاصه این همه که به ایده های اسپیوزا، کانت و دکارت و هیوم پرداختیم روی ایده ها و زندگی اهل بیت علیهم السلام کار نکردیم
نمی دونم شاید یکی پیداش شه بگه رو اونها هم کار نکردیم اونطور که باید
خلاصه تنبلیم تو تدوین و سیره ی امام ها از همه بیشتر وگرنه خط به خط حرف داره واسه گفتن
همیشـه دیدیم و شنیدیم کـه میگن :
این / حُ س ی ن / کیست
کـه عالم همـه دیوانـه ی اوست ..
. حالا فکرشو بکن :

این // خُــــــ♥ـــــدا // کیست کـه ارباب هم آواره ی اوست ...
چــــــــــــشم
بوی مهربانی می آید...
کجا ایستاده ای ...؟ در مسیر باد ...!
(اللهم عجل الولیک الفرج)
با عنوان او خواهد آمد ...
از دوستی با شما خوشحال شدم ...
بازم به وبلاگ من و مولـــام سر بزنید
شما نیز لینک
سلام داداش عزیزمممممممممممممممم
اومدم تا به وبلاگ تازه تاسیسم دعوتت کنم
وبلاگ من و مولـــــــــــــام
با تبادل موافق بودی خبر کن
یا عـــــــــــلی
خدا اجرت بده
1) خرید عقدمان یک حلقه ی نهصد تومانی بود برای من. همین و بس. بعد از عقد، رفیم حرم. بعدش گل زار شهدا. شب هم شام خانه ی ما. صبح زود مهدی برگشت جبهه.

2) می گفت قیافه برایم مهم نیست. قبل از عقد، همیشه سرش پایین بود. نگاهم نمی کرد. هیچ وقت نفهمید برای مراسم دستی توی صورتم بردم.

3) مادر گفت:«آقا مهدی! این که نمی شه هر دو هفته یک بار به منیر سر بزنین. اگه شما نرین جبهه، جنگ تعطیل می شه؟» مهدی لبخند می زد و می گفت:«حاج خانم! ما سرباز امام زمانیم. صلوات بفرستین.»

4) خانواده ام می خواستند مراسمی بگیرند که فامیلمان هم باشند، برای معرفی دامادشان، نشد. موقع عملیات بود و مهدی نمی توانست زیاد بماند. مراسم، در حد یک بله برون ساده بود. بعضی ها به شان برخورد و نیامدند. ولی من خوش حال بودم.

5) همه دور تا دور سفره نشسته بودیم؛ پدر و مادر مهدی، خواهر و برادرش. من رفتم توی آش پزخانه، چیزی بیاورم وقتی آمدم، دیدم همه نصف غذایشان را خورده اند، ولی مهدی دست به غذایش نزده تا من بیایم.

شهید سردار مهدی زین الدین...
منبع http://100khatere.blogfa.com/cat-3.aspx

***
سلام
چه عجب رفیق...پستت مقداریش خوندم خوب بود...الگوسازی ما ضعیفه ...
یکی از دوستان نظر خوبی گذاشت دیدم کامله!:
ما امیدواریم این تجربه مثل تجربه سال 82، 83نشه. اون تعلیق باعث شد بدویم که ،انرژی هسته ای حق مسلم ماست .
برای همین بود که تا حالا پاش ایستادیم . امیدواریم خون شهدای هسته ای مون پامال نشه ،
آرمیتا ، علیرضا امیدوارم بعد چند سال که بیشتر متوجه شدین باهاتون واسه چی شهید شدن ! مذاکره کنندگان ژنو جواب در خور خون باباهاتون داشته باشن

پست جدیدم بیاین ...
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۰۰ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
ممنونم از حضور و لطف تون...

دوباره این پست تون رو خوندم آخه خیلی به دلم نشسته
بازم ادامه بدید که حرف حقه...

یا علـــــــــــی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۲ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
خبرمون نکردید واسه پست جدید!!!
جالب بود

به روزم...


یا علـــــــــــــــــی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۰:۱۸ معراج شهداء
سلام علیکم
ممنون ازحضوروابرازنظرتون...توحش مدرن!هم جالبه...

بابت دعوتتون هم متشکریم.
مطلب فوق العاده ای بود...بسیارظریف ودقیق...خداخیرتون بده

وبلاگ ارزشی شماباافتخارلینک شد.
بازهم ازحضورتان کمال تشکرراداریم.
التماس دعای فرج
یاثارالله
سلام برادر
خوب ماروفراموش کردیدهااااااااااااااااااااا
بـــرای مـــــــــــــردی کـــــــه این روزها ...

بــــا روضـــــــــــه ی " حسیــــــــــــــن " می میـــرد ...

روزی دو بــــــــــار ...صَـبــــــاحَاً وَ مَســــــاءَاً

دعــا کنــیم ...

اللـــــــــــهم عـــــــجل لولیـــــــــک الفــــــــــــرج
۰۶ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۵ پلک شیشه ای
سلام علیکم
دقیقابه علت همین مسئولیت هاست که بنده این همه سرگردون انتخاب هستم! و اینکه به نظرم تا یک جایی برای مادر امروز نیازه که از این تحصیل به حدخوبی برخوردار باشه... الان بین ماومادرهای عزیزوگرامی مون از نظرفکری و رشد فکری بابت حضور درجامعه فاصله زیادی هست! منظورم اونها توی سن ما و الان ما!این که مادر از نظرروحی وجسمی باید نشاط خودش روداشته باشه رو باتمام وجود لمس کردم چراکه مادرم تنها 15 سال از من بزرگتر هستند! اینی که فرمودید جامعه مون پرسالمند میشه باید کارکرد روی فرهنگ ازدواج به موقع جوون ها و جاانداختن مسئله فرزندپروری در سالهای ابتدایی زندگی مشترک و ...
خیلی مفهوم ننوشتم ولی کاملا باصحبت هاتون موافقم
در این باب حرف خیلی دارم
سپاس از دغدغه های ارزشمندتان

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
ان شاءالله خداوند به وقت تان برکت دهد
۰۶ آذر ۹۲ ، ۰۵:۱۷ چریک جامانده
سلام
مطلب قابل تاملی بود
فعلا تمام الگوهامون رو داریم از غرب میگیریم و جای تاسف داره
۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۱:۵۶ یک پسر مجرد
دو تا مطلب همزمان با یک موضوع که چی مثلاً؟!
هان ...؟ هــــــــــــــوم ...؟!
سلام بزرگوار مطلبتون بجا و عالی بود...از این الگوها خیلی بدم میاد خونه خراب کن هستن....متاسفانه جای الگوهای خودمونو خوب داره میگیره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی