دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

امید و اعتماد، لازمه انتظار

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۲۰ ب.ظ

 

وظیفه منتظران:
بزرگ‌ترین وظیفه‌ى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و هم‌چنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانى که در دوران دفاع مقدّس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدّس شرکت مى‌کردند، منتظران حقیقى بودند. کسى که وقتى کشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آماده‌ى دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامى و پرچم برافراشته‌ى اسلام است، مى‌تواند ادّعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدان‌هاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما کسانى که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مى‌بازند و زانوانشان سست مى‌شود؛ کسانى که براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حرکتى که مطامع آن‌ها را به خطر مى‌اندازد، انجام دهند، این‌ها چطور مى‌توانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسى که در انتظار آن مُصلحِ بزرگ است، باید در خود زمینه‌هاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقّق صلاح بایستد.

دیدار با مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلای تهران 30/7/1381

-------------------------------------------------------------------

انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانى که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌هاى دیگر هم دارد. وقتى به ما مى‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایى باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستى قابل گشوده شدن است. فرج، یعنى این؛ فرج، یعنى گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج مى‌آموزد و تعلیم مى‌گیرد که هیچ بن‌بستى در زندگى بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روى دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کارى نمى‌شود کرد؛ نه، وقتى در نهایتِ زندگىِ انسان، در مقابله‌ى با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌هاى جارى زندگى هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ى انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعى به همه‌ى انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم مى‌شود انتظار، یک عمل است، بى‌عملى نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنى این‌که دست روى دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کارى بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازى است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایى است در همه‌ى زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ى قرآنى است که: «و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض للَّه یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». یعنى هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند.

آن روزى که ملت ایران قیام کرد، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است، از آن قیام، آن نتیجه‌ى بزرگ را گرفته است و امروز هم به آینده امیدوار است و با امید و با نشاط حرکت مى‌کند. این نور امید است که جوان‌ها را به انگیزه و حرکت و نشاط وادار مى‌کند و از دل‌مردگى و افسردگى آنها جلوگیرى مى‌کند و روح پویایى را در جامعه زنده مى‌کند. این، نتیجه‌ى انتظار
فرج است. بنابراین، هم باید منتظر فرج نهایى بود، هم باید منتظر فرج در همه‌ى مراحل زندگى فردى و اجتماعى بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج، محقَّق خواهد شد؛ مشروط بر این‌که شما انتظارتان، انتظار واقعى باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.

 
۱۳۸۴/۰۶/۲۹

‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم به ‌مناسبت نیمه‌‌ى شعبان

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------

اعتقاد به قضیه مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و موضوع ظهور و فَرَج و انتظار، گنجینه عظیمى است که ملتها مى‌توانند از آن بهره‌هاى فراوانى ببرند. شما کشتى‌اى را در یک دریاى توفانى فرض کنید! اگر کسانى که در این کشتى هستند، عقیده داشته باشند که اطرافشان تا هزار فرسنگ، هیچ ساحلى وجود ندارد و آب و نان و وسایل حرکت اندکى داشته باشند، چه کار مى‌کنند؟ آیا هیچ تصوّر مى‌شود که اینها براى آن که حرکت کنند و کشتى را پیش ببرند، تلاشى بکنند؟ نه؛ چون به نظر خودشان، مرگشان حتمى است. وقتى انسان مرگش حتمى است، دیگر چه حرکت و تلاشى باید بکند؟ امید و افقى وجود ندارد....

عقیده به امام زمان، نمى‌گذارد مردم تسلیم شوند؛ به شرطى که این عقیده را درست بفهمند. وقتى که این عقیده به طور حقیقى در دلها جا بگیرد، حضور امامِ غایب در میان مردم حس مى‌شود. امام بزرگوار و عزیز و معصوم و قطب عالم امکان و ملجأ همه خلایق، اگر چه غایب است و ظهور نکرده، اما حضور دارد. مگر مى‌شود حضور نداشته باشد؟ مؤمن، این حضور را در دل خود و با وجود و حواس خویش حس مى‌کند. آن مردمى که مى‌نشینند، راز و نیاز مى‌کنند؛دعاى ندبه را با توجّه مى‌خوانند و زیارت آل یاسین را زمزمه مى‌کنند و مى‌نالند، مى‌فهمند چه مى‌گویند. آنها حضور این بزرگوار؛ را حس مى‌کنند؛ ولو هنوز ظاهر نشده و غایب است. غیبت او، به احساس حضورش ضررى نمى‌زند. ظهور نکرده است؛ اما هم در دلها و هم در متن زندگى ملت حضور دارد. مگر مى‌شود حضور نداشته باشد؟

 

شیعه خوب کسى است که این حضور را حس کند و خود را در حضور او احساس نماید. این، به انسان امید و نشاط مى‌بخشد. این ملت بزرگ، بیش از همه چیز به همین امید نیاز دارد؛ ملتى که در راه خدا و براى عظمت اسلام، مجاهدت و مبارزه مى‌کند و افتخار طول تاریخ بشر و همه تاریخ اسلام شده و پرچم اسلام را در زمان ما به اهتزاز در آورده است. چنین ملتى، بیشتر از همه چیز، به همین امید درخشان احتیاج دارد. آن اعتقاد، این امید را به او مى‌بخشد....  

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم    ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------توصیه من به شما جوانان عزیز - چه دختران و چه پسران - همین است. شما در صحنه فعّالیتهاى جوانانه، فعّالیت علمى، فعّالیت تحصیلى، فعّالیت تحقیقى، فعّالیت سیاسى، فعّالیتهاى اجتماعى گوناگون، کار فرهنگى و مطبوعاتى و هنرى و ورزشى و امثال اینها، با همه نشاط و با همه قدرت حضور داشته باشید و طهارت و تقوا و ایمان و اخلاص و صفایتان را - که حقّاً و انصافاً در بین جوانان دنیا، شما از این جهات نمونه‌اید - حفظ کنید. اگر این تلاش مؤمنانه و مخلصانه و باصفا، در بین بخصوص جوانان ما و در بین بقیه آحاد ملت هم - هر کدام به سهم خودشان - وجود داشته باشد، استکبار در مبارزه خود با ملت ایران، قطعاً و یقیناً، نه یک بار، بلکه بارها و بارها به زانو در خواهد آمد و شکست خواهد خورد. در این، تردیدى نیست.

ما از چه چیزى واهمه داشته باشیم؟ چرا واهمه داشته باشیم؟ البته بدیهى است که وقتى مى‌گوییم مبارزه، معنایش این است که در این موضع قدرتمندانه و برخاسته از ایمان و اراده مى‌ایستیم و تسلیم کسى نمى‌شویم. معنایش این نیست که لشکرکشى مى‌کنیم و به جنگ با امریکا مى‌رویم! کار و هدف ما، این نیست. البته هر متجاوزى هم اگر تجاوز کند - هر که مى‌خواهد باشد؛ از امریکا گرفته تا دستها و ابزارها و کوچک ابدالهایش در هر جاى دنیا - با مشت محکم این ملت روبه‌رو خواهد شد. در این تردیدى نیست. آنچه که براى این ملت اصل است، همان ایستادگى و مقاومت و مبارزه حقیقى است که خداى متعال را خشنود و قلب مقدس ولىّ‌عصر ارواحنافداه را از شما راضى و حالت انتظار آن بزرگوار را در شما تقویت مى‌کند و روح مبارک امام را از شما شاد مى‌نماید و دشمن را ناکام خواهد کرد. امیدواریم که خداوند متعال، این توفیق را به همه شما عنایت کند.

۱۳۷۵/۰۸/۰۹

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان 


انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کارى نزند، هیچ اصلاحى را وجهه‌ى همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) هستیم. اینکه انتظار نیست. انتظارِ چیست؟ انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملکوتى است که باید بیاید و با کمک همین انسانها سیطره‌ى ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگى مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسانها را بنده‌ى واقعى خدا بکند. باید براى این کار آماده بود. تشکیل نظام جمهورى اسلامى یکى از مقدمات این حرکت عظیم تاریخى است. هر اقدامى در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است. انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن براى اینکه کار به خودى خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگى است. این آمادگى را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم. و خداى متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملت ایران، که توانسته‌اند این قدم بزرگ را بردارند و فضاى انتظار را آماده کنند. این معناى انتظار فرج است. انتظار فرج یعنى کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براى آن هدفى که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام) براى آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخى براى آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگى انسانى، زندگى الهى، عبودیت خدا؛ این معناى انتظار فرج است.

۱۳۸۷/۰۵/۲۷

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

یک نکته در باب مسئله‌ى مهدویت این است که شما در آثار اسلامى، در آثار شیعى مى‌بینید که از انتظار ظهور حضرت مهدى تعبیر شده است به انتظار فرج. فرج یعنى چه؟ یعنى گشایش. کِى انسان انتظار فرج دارد؟ انتظار گشایش دارد؟ وقتى یک فروبستگى‌اى وجود داشته باشد، وقتى گرهى هست، وقتى مشکلى هست. در زمینه‌ى وجود مشکل، انسان احتیاج پیدا میکند به فرج؛ یعنى سرانگشتِ گره‌گشا؛ بازکننده‌ى عقده‌هاى فروبسته. این نکته‌ى مهمى است.


معناى انتظار فرج به عنوان عبارة أخراى انتظار ظهور، این است که مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل‌بیت(علیهم السّلام) وضعیتى را که در دنیاى واقعى وجود دارد، عقده و گره در زندگى بشر میشناسد. واقعِ قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگىِ کار بشر، این گرفتارى عمومى انسانیت گشایش پیدا بکند. مسئله، مسئله‌ى گره در کار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) براى اینکه فرج براى همه‌ى بشریت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگى نجات بدهد؛ جامعه‌ى بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده‌ى بشر را نجات بدهد.

این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشرى غیرعادلانه، این نظم بشرى‌اى که در آن انسانهاى بیشمارى مظلوم واقع میشوند، دلهاى بیشمارى گمراه میشوند، انسانهاى بیشمارى فرصت عبودیت خدا را پیدا نمیکنند، مورد رد و اعتراض بشرى است که منتظر ظهور امام زمان است. انتظار فرج یعنى قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتى که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگى انسانیت حاکم شده است. این معنى انتظار فرج است.

۱۳۸۷/۰۵/۲۷

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

در مورد ماجرای اعتقاد به مهدی موعود - یعنی این که در آخرالزّمان از خاندان پیامبر، شخصی ظهور می کند که دنیا را از عدل، از دادگستری و از نیکی پُر می سازد و تبعیضها، ظلمها، سوءاستفاده ها و فاصله های طبقاتی را از بین می برد - نیز خیلی کار کرده اند.
 این عقیده که همه مسلمانان هم به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست. البته در خصوصیات و جزئیّاتش، بعضی فِرَق، حرفهای دیگری دارند؛ اما اصل این که چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملأالله به الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراً و ظلماً» ، بین مسلمانان متواتر است. همه، این را قبول دارند. خوب؛ این عقیده از آن عقاید بسیار کارگشاست که من مختصری راجع به آن عرض خواهم کرد. به دلیل همین که کارگشاست، دشمنان از یک طرف و البته دوستان نادان هم از طرف دیگر بر آن می تازند. گاهی دوستان نادان، از روی نادانی و بر اثر بی توجّهی، کاری می کنند که هیچ دشمن دانایی به آن خوبی نمی تواند ضربه بزند!
حال بحث ما در مورد دشمنان داناست که سراغ این عقیده آمدند. من سندی را دیدم که مربوط به دهها سال قبل؛ یعنی اوایل ورود استعمار به شمال آفریقاست. کشورهای شمال آفریقا، گرایش بسیاری به اهل بیت دارند. مذهبشان هر مذهبی از مذاهب اسلامی که هست باشد؛ اما محبِّ اهل بیتند. در کشورهای سودان و مغرب و غیره عقیده به مهدویّت خیلی پُررنگ است. آن زمان که استعمار وارد مناطقِ مذکور شد - که ورود استعمار به آن مناطق در قرن گذشته است - یکی از مسائلی که مزاحم استعمار شد، عقیده به مهدویّت بود!
 در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می کنند که ما باید کاری کنیم که عقیده به مهدویّت، بتدریج از بین مردم زایل شود! آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای آن مناطق افریقایی بودند - فرقی نمی کند که استعمار از کجا باشد - استعماران خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمی توانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!

ببینید، عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است! چقدر خطا می کنند کسانی که به اسم روشنفکری و به عنوان تجدّدطلبی می آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون این که بدانند چه کار می کنند، مورد تردید و تشکیک قرار می دهند! اینها همان کاری را که دشمن می خواهد، راحت انجام می دهند! عقاید اسلامی این گونه است. خوب؛ حالا چرا این کار را انجام می دهند؟...بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج)

(۱۳۷۶/۰۹/۲۵) -

امروز هم یک عده‌اى می گویند: آقا مگر می شود در مقابل این صفِ به‌هم‌پیوسته‌ى دشمنان مسلح به پول و زور و رسانه و اقتصاد و سیاست و همه چیز ایستاد؟ مگر می شود پیش برد؟ امروز هم همان حرف است. این یک تجربه است.

 بله، این حرف ما نیست؛ این حرف قرآن است: اگر براى خدا پا در میدان گذاشتید و ایستادگى کردید، پیروزى قطعى است؛ «و لو قاتلکم الّذین کفروا لولّوا الأدبار ثمّ لا یجدون ولیّا و لا نصیرا. سنّة اللّه الّتى قد خلت من قبل و  لن تجد لسنّة اللّه تبدیلا».(1) این فقط مربوط به ماجراى جنگ صدر اسلام نیست که «و لو قاتلکم الّذین کفروا لولّوا الأدبار»؛ سنّت اللّه است.
 بله، آن وقتى که ما حرف حساب خودمان را بلد نباشیم، ندانیم، یا بلد نباشیم بگوئیم و طرح کنیم، یا پاى آن حرف نایستیم، یا وسط راه با وسوسه‌هاى شیطانى یا وسوسه‌هاى نفس یا تنبلى‌ها پا سست کنیم، مجاهدت به جائى نخواهد رسید؛ معلوم است. بحث بر سر آنجائى است که: «لینصرنّ اللّه من ینصره».(2) دیگر از این تأکید، بالاتر نمی شود. اگر نصرت خدا بکنیم - نصرت خدا با فکر کردن، اندوختن اندیشه‌هاى ناب، مطرح کردن درست آن در عالم، پاى آن ایستادن، تدبیر براى پیشبرد آن به کار بردن، در مقابل خطرات آن سینه سپر کردن - «لینصرنّ اللّه»؛ خداى متعال حتماً و قطعاً نصرت خواهد کرد. معناى «لینصرنّ» این است؛ یعنى خدا حتماً و قطعاً نصرت می کند. «و من اصدق من اللّه قیلا»؛(3) از خدا راستگوتر کیست؟
 ملت ایران اینها را در عمل تجربه هم کرده است. اگر شما ملت عزیز ما، شما جوانهاى خوش‌روحیه و پرتوان و عازم، در این راهى که دارید می روید، ایستادگى کنید، شک نکنید که در زمان خود، در زمان متناسب، تمام آمال و آرزوها و داعیه‌ها و شعارهاى ملت ایران نه فقط نسبت به خود این کشور، بلکه نسبت به دنیاى اسلام و امت اسلامى و جامعه‌ى بشرى تحقق پیدا خواهد کرد. هر کارى دوره‌اى دارد، زمانى دارد؛ در زمان متناسب خود، این آرزوها تحقق پیدا خواهد کرد. ملت ایران به آن نقطه‌اى که مورد نظر اوست، به دنبال آن حرکت کرده است، اهتمام ورزیده است، خواهد رسید؛ راهش مقاومت کردن است.
 آن وقت چه اتفاقى مى‌افتد؟ مسیر تاریخ دنیا تغییر پیدا خواهد کرد؛ مسیر تاریخ عوض خواهد شد. امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گرى و سلطه‌پذیرى است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ى موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ى ظهور ولىّ‌امر و ولىّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحله‌ى جدیدى خواهد شد. این بسته به عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست.

 

مطلب اول درباره‌ى این بخش عظیم اعتقادى ماست که عبارت است از انتظار ظهور ولىّ‌عصر و مهدى موعود و منجى بشریت. همه‌ى مسلمانان، حقیقت مهدى موعود را از طریق روایات خدشه‌ناپذیرى که از نبىّ‌اکرم (صلّى‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم) و اولیاى دین رسیده است، قبول دارند؛ اما این حقیقت در هیچ جاى جهان اسلام، مثل محیط زندگى ملت عزیز ما و شیعیان، این برجستگى و این چهره‌ى درخشان و این روح پُرتپش و پُرامید را ندارد؛ این به خاطر آن است که ما به برکت روایات متواتره‌ى خودمان، شخص مهدى موعود را با خصوصیاتش مى‌شناسیم. مردم ما ولىّ‌اللَّه اعظم و جانشین خدا در زمین و بقیه‌ى اهل‌بیت پیامبر را با نام و خصوصیات مى‌شناسند؛ از لحاظ عاطفى و فکرى با او ارتباط برقرار مى‌کنند؛ به او مى‌گویند؛ به او شکوه مى‌برند؛ از او مى‌خواهند و آن دوران آرمانى - دوران حاکمیت ارزشهاى والاى الهى بر زندگى بشر - را انتظار مى‌برند؛ این انتظار داراى ارزش زیادى است. این انتظار به معناى آن است که وجود ظلم و ستم در عالم، چشمه‌ى امید را از دلهاى منتظران نمى‌زداید و خاموش نمى‌کند. اگر این نقطه‌ى امید در زندگى جمعیتى نباشد، چاره‌یى ندارد جز این‌که به آینده‌ى بشریت بدبین باشد.

این ظلم عظیم مسلط بر عالم، این سلطه‌هاى ناحق، این زورگویى به ملتها در سطح جهان، این ریختن خونهاى بناحق، این پایمال کردن شریفترین و عزیزترین ارزشهاى انسانى، این دروغها و تزویرهایى که سردمداران استکبار جهانى هر روز تحویل بشریت مى‌دهند، این همه بدى، این همه استثمار و ظلم، انسانى را که چشمه‌ى امیدى در دل نداشته باشد، به‌طور طبیعى مأیوس مى‌کند؛ لذاست که شما مى‌بینید نسل جوان در کشورهاى غربى، به سوى پوچى کشانده مى‌شوند. نسل جوانى که به سنتها خو نگرفته است و خود را پایبند سنتها نکرده است، وقتى که این نابسامانى محیط زندگى بشریت را مى‌بیند، ناامید مى‌شود؛ لذا به سمت پوچى کشیده مى‌شود. بسیارى از دختران و پسران در کشورهاى غربى، به سمت بیهودگى و بى‌اعتنایى به مظاهر زندگى و پوچى و غرقه شدن در شهواتِ آنى کشیده مى‌شوند؛ این بر اثر یأس است؛ بسیارى از دانشمندان و نویسندگان و سخنگویان بشریت به این حالت دچار مى‌شوند؛ اما آن ملتى که به آینده امید دارد، مى‌داند که روزگار ظلم و ستم و زورگویى و تجاوز و طغیان و استکبار، با همه‌ى حجم عظیمى که امروز در جهان به وجود آورده است، یک روزگار تمام‌شدنى است و دورانى خواهد رسید که قدرت قاهره‌ى حق، همه‌ى قله‌هاى فساد و ظلم را از بین خواهد برد و چشم‌انداز زندگى بشر را با نور عدالت منور خواهد کرد؛ معناى انتظار دوران امام زمان این است.

۱۳۷۰/۱۱/۳۰

بیانات در دیدار مردم قم

ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. همان‌طور که عرض کردم، فرموده‌اند: «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ»؛ این تمحیص و این امتحان بزرگ که مریدان و شیعیان ولىّ‌عصر(ارواحنافداه) با آن مواجه هستند، همان امتحان تلاش براى حاکمیت اسلام است. براى حاکمیت اسلام باید کوشش کنید؛ ملت بزرگ ما این یک قدم را برداشتند.

 
من در این شهر قم که خاستگاه مبارزه و انقلاب است، و در این ساحت مقدس که شاهد مجاهدتها و تلاشهاى مخلصانه‌ى دیرین طولانى دوران نهضت در قبل و بعد از پیروزى انقلاب بوده است، باید این مطلب را عرض کنم که اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛ این، آن چیزى است که دنیاى مادّى نمى‌خواست آن را باور بکند. بعد از قرنها تلاشى که کرده بودند تا دین - و بخصوص دین مقدس اسلام - را از صحنه خارج کنند، نمى‌خواستند ببینند که حالا این دین با یک حاکمیت و بر سریر قدرت یک حکومت، در صحنه‌ى عالم ظاهر شده است و ملتها را به خود جلب و جذب مى‌کند؛ لذا مبارزات استکبار و دشمنان دین و جبهه‌ى کفر و عناد و استکبار با جمهورى اسلامى شروع شد....

۱۳۷۰/۱۱/۳۰

بیانات در دیدار مردم قم

مسئله‌ى انتظار هم که جزء لاینفک مسئله‌ى مهدویت است، از آن کلیدواژه‌هاى اصلى فهم دین و حرکت اساسى و عمومى و اجتماعى امت اسلامى به سمت اهداف والاى اسلام است؛ انتظار؛ انتظار یعنى ترقب، یعنى مترصد یک حقیقتى که قطعى است، بودن؛ این معناى انتظار است. انتظار یعنى این آینده حتمى و قطعى است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلى مسئله‌ى مهمى است. اینجور نیست که بگویند کسى متولد خواهد شد، کسى به وجود خواهد آمد؛ نه، کسى است که هست، وجود دارد، حضور دارد، در بین مردم است.

در روایت دارد که مردم او را مى‌بینند، همچنانى که او مردم را مى‌بیند، منتها نمیشناسند. در بعضى از روایات تشبیه شده است به حضرت یوسف که برادران او را میدیدند، بین آنها بود، در کنار آنها بود، روى فرش آنها راه میرفت، ولى نمی شناختند. یک چنین حقیقت بارز، واضح و برانگیزاننده‌اى؛ این کمک می کند به معناى انتظار. این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامى به طریق اولى‌ نیاز دارد. این انتظار، تکلیف بر دوش انسان می گذارد. وقتى انسان یقین دارد که یک چنین آینده‌اى هست؛ همچنانى که در آیات قرآن هست: «و لقد کتبنا فى الزّبور من بعد الذّکر انّ الارض یرثها عبادى الصّالحون. انّ فى هذا لبلغا لقوم عابدین»(1) - مردمانى که اهل عبودیت خدا هستند، می فهمند - باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند. انتظار لازمه‌اش آماده‌سازى خود هست. بدانیم که یک حادثه‌ى بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمی شود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد، هیچ وقت هم نمی شود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکى اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود.

انتظار ایجاب می کند که انسان خود را به آن شکلى، به آن صورتى، به آن هیئت و خُلقى نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است. این لازمه‌ى انتظار است. وقتى بناست در آن دوران منتظَر عدل باشد، حق باشد، توحید باشد، اخلاص باشد، عبودیت خدا باشد - یک چنین دورانى قرار است باشد - ما که منتظر هستیم، باید خودمان را به این امور نزدیک کنیم، خودمان را با عدل آشنا کنیم، آماده‌ى عدل کنیم، آماده‌ى پذیرش حق کنیم. انتظار یک چنین حالتى را به وجود مى‌آورد.

یکى از خصوصیاتى که در حقیقتِ انتظار گنجانده شده است، این است که انسان به وضع موجود، به اندازه‌ى پیشرفتى که امروز دارد، قانع نباشد؛ بخواهد روزبه‌روز این پیشرفت را، این تحقق حقایق و خصال معنوى و الهى را در خود، در جامعه بیشتر کند. اینها لوازم انتظار است....

بیانات در جمع اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت (۱۳۹۰/۰۴/۱۸ - ۱۴:۲۹)

 

آن چیزى که مهدویتمبشر آن هست، همان چیزى است که همه‌ى انبیاء، همه‌ى بعثت ها براى خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدى و ساخته و پرداخته‌ى بر اساس عدالتو با استفاده‌ى از همه‌ى ظرفیت هائى است که خداى متعال در انسانبه وجود آورده و قرار داده؛ یک چنین دورانى است دیگر، دوران ظهورحضرت مهدى (سلام اللَّه علیه و عجّل اللَّه تعالى فرجه). دوران جامعه‌ى توحیدى است، دوران حاکمیت توحید است، دوران حاکمیت حقیقى معنویت و دینبر سراسر زندگى انسانهاست و دوران استقرار عدل به معناى کامل و جامع این کلمه است. خب، انبیاء براى این آمدند.

 همه‌ى حرکتى که بشریت در سایه‌ى تعالیم انبیاء، در طول این قرون متمادیه انجام دادند، حرکت به سمت جاده‌ى اسفالته‌ى عریضى است که در دوران حضرت مهدى (عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّریف) به سمت اهداف والا کشیده شده است که بشر در آن جاده حرکت خواهد کرد. مثل اینکه یک جماعتى از انسانها در کوه و کمر و راه‌هاى دشوار و باتلاق‌زارها و خارستانها با راهنمائى‌هاى کسانى همین طور حرکت دارند می کنند تا خودشان را به آن جاده‌ى اصلى برسانند. وقتى به جاده‌ى اصلى رسیدند، راه باز است؛ صراط مستقیم روشن است؛ حرکت در آن آسان است؛ راحت در آن راه حرکت میکنند. وقتى به جاده اصلى رسیدند، اینجور نیست که حرکت متوقف بشود؛ نه، تازه حرکت به سمت اهداف والاى الهى شروع میشود؛ چون ظرفیت بشر یک ظرفیت تمام‌نشدنى است. در طول این قرون متمادى، بشر از کج‌راهه‌ها، بیراهه‌ها، راه‌هاى دشوار، سخت، با برخورد با موانع گوناگون، با بدن رنجور و پاى مجروح شده و زخم‌آلود، در بین این راه‌ها حرکت کرده است تا خودش را به این جاده‌ى اصلى برساند. این جاده‌ى اصلى همان جاده‌ى زمان ظهوراست؛ همان دنیاى زمان ظهوراست که اصلاً حرکت بشریت به یک معنا از آنجا شروع می شود.

بیانات در دیدار اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت

۱۳۹۰/۰۴/۱۸

 

 

 

 

«امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر سلام الله علیه و امیدوارم که این انقلاب ما به همه دنیا و برای همه مستضعفین ‚ برای نجات همه مستضعفین به همه دنیا صادر بشود و همه همان را که برای شما هست و غلبه کردید بر دشمن اسلام و دشمن ملت‚ مستضعفین هم غلبه کنند بر مستکبرین» (1)

«مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند‚ خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند‚ ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»(2)

«اینطور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان سلام الله علیه هستیم پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان ‚ تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عجل علی فرجه. عجل‚ با کار شما باید تعجیل بشود‚ شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید‚ همه با هم بشوید‚ انشای الله ایشان ظهور می کند. (3)

«بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد‚ در حسینیه‚ در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان سلام الله علیه را از خدا بخواهند.اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند بلکه بعضی از آنها را که من سابقا می شناختم بسیار مرد صالحی بود‚ یک اسبی هم خریده بود‚ یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب سلام الله علیه بود. اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند لکن همین‚ دیگر غیر از این کاری / را / ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند نبودند. یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به این که در جهان چه می گذرد‚ بر ملت ها چه می گذرد‚ بر ملت ما چه می گذرد‚ به این چیزها ما کار نداشته باشیم. ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم‚ برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند انشای الله درست می کنند. دیگر ما تکلیفی نداریم‚ تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد نداشته باشیم. اینها هم یک دسته ای‚ مردمی بودند که صالح بودند. (4)

«ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور انقلاب راستین و بیان احکام محمدی (ص) است‚ به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان - ارواحنا فداه هموار می کنیم.»(5)

(1) صحیفه نور ج ۷ صفحه ۲۵۵ تاریخ: ۱۲/۴/۱۳۵۸
(2) صحیفه نور ج ۲۱ صفحه ۱۰۸ تاریخ: ۲/۱/۱۳۶۸
(3) صحیفه نور ج ۱۸ صفحه ۱۹۵ تاریخ: ۱/۱۰/۱۳۶۲
(4) صحیفه نور ج ۲۰ صفحه ۱۹۶ تاریخ: ۱۴/۱/۱۳۶۷

(5) صحیفه نور ج ۲۰ صفحه ۱۳۲ تاریخ:  ۶/۵/۱۳۶۶

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۸
محسن روزبه

نظرات  (۱۰۸)

۱۲ مهر ۹۳ ، ۲۰:۳۴ خادم الشهدا(میشداغ)

سلام
عیدتان روشن به نور استجابت...

هنوزم که محرومیم از قلم شما؟؟؟!!!


به روزم..

یا علــــــــــــــــی

۲۲ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۲۲ خادم الشهدا(میشداغ)

سلام

خوشحالم که هستید و در فکر دوباره روشن کردن چراغ سنگرتون

دلم میگیره وقتی چراغ یک همسنگر ولایی خاموش میشه

امیدوارم هرچه زودتر قلم جدید تون رو بخونم.بی صبرانه منتظرم


درمورد کامنت تون هم سپاس فراوان

و اینکه فرمودید با کلمه کابینه پیر موافق نبودید...نظر شما محترم و قبول دارم که نباید کسی رو طرد کرد تا زمانی که فتنه ای ازش سر نزده اما بنده نظرم اینه تا وقتی فکر و نیروی جوان هست چرا بایداز افراد سالخورده بهره گرفت برای کار اجرایی در صورتیکه درستش اینه که از تجربه شون به عنوان مشاور استفاده بشه ..

سلام
کجایید!!؟؟
چرا اینجا اینقدر خاک گرفته!؟
:(
۱۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۵ خادم الشهدا(میشداغ)

سلام
طاعاتتون قبول...

به روزم...
یا علــــــــــــــــی

۱۴ تیر ۹۳ ، ۰۱:۰۰ مدعی انتظار
سلام میخواهیم 124هزارتا سوره حشر برای نجات شیعیان عراق و امنیت عراق و نجف ختم کنیم هرکس تمایل داره بسم الله
لطفا تعدادی رو که میخونید به من اطلاع بدید
به دوستانتون هم خبر بدیدبه امید ظهور
۰۸ تیر ۹۳ ، ۰۸:۲۹ رند مدعی (نیشتر)
سلام مومن

شما دعوتین به محفلی از رندان ....
منتظرتون هستیم

این بار با مطالبی با عنوان :

آنان که ماندن مجنون نبودن ...
دنیا خودت را آماده کن ....
دعایی مهمتر از تعجیل ظهور امام عصر ...
توصیه حاج آقا دولابی برای ماه مبارک رمضان

http://nishtar.ir/

التماس دعای شهادت و شفاعت بی بی
۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۵ محسن مشایخ
باسلام اخوی خوشحالم توفیق زیارت از وبلاگ شما نصیب این حقیر شد بااجازه شما لینک شدید لیاقت داشتم سری به من عبد بزنید و لینک کنید یاعلی.
۱۴ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۰ موسوی/مهردونی
گل به خودی بی بی سی اینبار با حمله به سپاه!
باالخرا بروز شدیم
سلام
وب خیلی زیبایی داری به منم سربزن خوشحال میشم
"و خـــــدا خواست تو «ریحــــــــان» باشی..."
این پست فقط دل نوشته ایست از جنس لطیف دخترانه
ورود فمینیست ها ممنوع!
دعوتید
سلام. ممنون از مطلب زیباتون.
با مطلب جدید به روزم.
ممنون میشم به کلبه ی منم سری بزنید
یاعلی
با سلام.
وبلاگ حقیر به روز شد.
درد دلی کردم با حسن آقا
حسن آقا روحانی
شما هم بیایید گفت و گوی من و حسن آقا رو بخونید
راستی...........سلام

شاید...........
۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۱۰ جامانده از قافله
به روزیم آقا محسن!
تشریف بیاورید.
زیباترین خطاب “مادر جان” است
“مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق
واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید
روزت مبارک مادر . . .
سلام.
دعوتید به وبم وختم دعای جوشن کبیر به روح بلند مرتبه خانم فاطمه الزهرا
ایشالله همه ی زندگیتون بهاری باشه. http://daraghoshehejab.blogfa.com/
امشب ردیف شد غزلم با نمی‌شود
یا می‌شود تمام کنم یا نمی‌شود
عید است و در چمن خبری از نشاط نیست
یعنی بهار گل ز گلش وا نمی‌شود
عید است و ابرهای جهان گریه می‌کنند
عالم برای فاطمه پروانه می‌شود
زخمیست داغ فاطمه بر سینه‌ی علی
زخمی که هیچ گاه مداوا نمی‌شود
تنها نه هستی علی از دست رفته است
هستی بدون فاطمه معنا نمی‌شود
لا خیر بعد فاطمه هم بی‌حساب نیست
یعنی کسی برای تو زهرا نمی‌شود
تقویم عمر یاس تو هجده بهار داشت
این راز مبهمیست که افشا نمی‌شود
این گنج تا قیام قیامت نهفته است
این قبر گوهریست که پیدا نمی‌شود
باور کنید حکم گذرنامه بهشت
الا به دست فاطمه امضاء نمی‌شود
دوزخ کنار می‌کشد از نام پاک او
آتش حریف دختر طاها نمی‌شود
امیدوار، روز قیامت به دست کیست
چشمی که در عزای تو دریا نمی‌شود
برگرد یاس پرپر گلخانه‌ی رسول
در سینه‌ی علی غم تو جا نمی‌شود
امشب سپیده سر زد و روشن نشد چراغ
از گوشه بقیع علی پا نمی‌شود
سلام


.
امیدوارم موفق باشی با تبادل لینک موافقی؟؟


۱۸ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۳۵ سرباز گمنام
سلام بزرگوار
اگه بصیرت داشتیم که حالو روزمون این نبود فقط خدا خودش یه رحمی کنه!!


به ما هم سر بزنید...
سلام
اعتراف به حقیقتی شیرین: ما مجهز به سلاح هسته ای هستیم!
لطفا برای خواندن این پست چند دقیقه ای وقت بگذارید
یا زینب(س)
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۴ نگین شهدای قائم شهر
به دنبال تو میـگردم ، نمی یـابم نشـانت را

بگـو باید کجـا جویـم ، مـدار ِکهکشانت را ؟


تمام جاده را رفتم، غباری ازسـواری نیست

بیـابـان تا بیـاـبان جسته ام، ردّ ِ نشـانت را
خانه دوست کجاست؟

در فلق بود که پرسید سوار

آسمان مکثی کرد

رهگذر شاخه نوری که به لب داشت

به تاریکی شبها بخشید و به انگشت

نشان داد سپیداری و گفت

نرسیده به درخت

کوچه باغی است که از خواب خدا
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۰۳ فـرآقـــ یـــــــــآر
یاصاحب الزمان!!!!!!!!!!!!

آسمان را مى‏ ستایم، که ابرهایش را زیرانداز گام هایت مى‏ سازد.

درختان را دوست مى‏ دارم؛ که شاخه‏ هاشان نسیم محبت را با یاد تو معطر و متبرک مى‏ کنند.

آب را مى‏ پسندم که روان مى ‏شود، تا غبار از قدوم پاک تو برگیرد.

باد را مى‏ نوشم؛ که یاد روح‏ نواز کوى تو را، هدیه مشامم مى‏ سازد.

و انتظار را مقدس مى‏ شمرم ؛ از آن که هر آدینه، منتظرت مى‏نشینم. هر آدینه ،.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سلام بعد مدتی اومدم ببخشید تو این مدت نبودم
بروز هستم منتظر حضور گرم و صمیمانه شما دوستان هستم
یا مهدی ( ع )
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۳۶ سالک ولایت
سلام علیکم
ما در وبلاگ تازیانه های بی صدا با مطلب مناجات با خدا بروزیم . لطفا با نظرات مارا سرفراز کنید.
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۵۹ سیدحسن نبی زاده
دنیای عجیبی است ...
اینجا ، لبخند را هم باید "زد"...!
سلام با راز دوستی با خدا به روزم.
یا علی.
دلتنگی عاشق.
سید علی لب ترکند جان را فدایش می کنم...

یا علی...
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۰۵ سرباز گمنام
سلام مومن

جملات مفیدی بود....

فقط اگه لطف کنی ریز ننویسی...
سلام
خدا قوت
پی نوشتی خوبی بود
سلام همسنگر...
خدا قوت....

((آرمیتاو علیرضای عزیز...
ببخشید که در توافق نامه هایشان فراموش کردند،
پدر هایتان را به شما باز گردانند...))
با *درد دل های یک بیسواد* بروزم......

*اللهم عجل الولیک الفرج*
یا علی...
من با افتخار لینکتون کردم ...شما هم منو با اسم ♥♡♥ مهربان ترین مهربان ♥♡♥ لینک کنین اگه میشه ....
مثل همیشه خوب و عالی کار کردید
سلام وب بسیار زیبایی دارید
لطفا ب وب منم سر بزنید ..
اگ با تبادل لینک موافق بودید بگید..
ممنون...
یااااعلی...
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۳۷ معراج شهدا
سلام علیکم؛
ممنون ازحضوروتوضیحات جامع وزیباتون
یادآوری به جاومناسبی بود......خداخیرتون بده

شهادت قلبی است که خون حیات را در شریانهای سپاه حق می دواند و آن را زنده می کند.
اگر شهید نباشد خورشید طلوع نمی کند و زمستان سپری نمی شود!
اگر شهید نباشد چشمه های اشک می خشکد!قلبها سنگ می شود و دیگر نمی شکندو سرنوشت انسان به شب تاریک شقاوت انتها می گیردو امید صبح و انتظار بهار در سراب یأس گم می شود...!!

اجرتون شهادتـــــــــ.
یامولاعلی مدد
مولای مهربانی! به قاصدک‌های همیشه مسافر نگاه کن، آری‌‌ همان قاصدک‌های عاشقی که بین ماندن و رفتن تردید دارند،‌‌ همان قاصدکانی که به شوق عطر نفس‌هایت شهر به شهر می‌چرخند و آمدنت را به مردم نوید می‌دهند
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۲۵ معراج شهــدا
سلام علیکم؛

قراره بریم سفر!
آماده ای؟پوتین هات رو پا کردی؟کلاه وکوله و جیب خشاب و...روچک کردی؟میدونم راه سخته,محاسبه نفس سخته,اینکه همش مراقب خودت ورفتارت وگفتارت و... باشی سخته,اما با نیت الهی همه چیزآسونه...
یه سربه کلبه حقیرمون بزنیدتاباهم بریم.
دیرنکنیدهااااااا

ان شاءالله شهادتـــــــــ.
یامولاعلی مدد
مطلب جالب و قابل تاملی بود.در این صورت پس فقط با بصیرت می توان از این اتفاقات جلو گیری کرد.
دلتنگی عاشق .
یا علی.
ادامه پاسخ به کامنت رها:
در مورد ازدواج موقت باید اضافه کنم این از افتخارات اسلام هست که در شرع بیان شده و اگر درست اجرا میشد (همانطور که در احادیث هم هست) ریشه بسیاری از معضلات می خشکید.
شهید مطهری در کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» مفصلا بحث کرده و تبیین کرده و می تونید مراجعه کنید.
اگر کسی از این اختیار سوء استفاده هم بکنه نمیشه اصل موضوع را که از احکام مسلم اسلام هست زیر سوال برد.
مثلا اگر پلیس به کسی مجوز رانندگی داد دلیل نمیشه تخلف راننده را به پای پلیس نوشت.
در هر حال ازدواج موقت راه حل خوبی برای کسانیه که نمی تونند ازدواج دایم داشته باشند
یا علی
الان بدحجابی نیست؟الان خانه های مجردی نیست؟الان شراب وکراک وشیشه نیست؟الان با آمریکا دوستی نیست؟الان بی حرمتی به زن نیست؟الان غربی نیست؟اگر امام خمینی قیام نمیکرد سواک جوانی راشکنجه نمیکرد عراق به ایران حمله نمیکرد که صدهاهزار جوان به شهادت برسند
روح خودباری به زنان داد؟الان زن ها مثل یک کالا به عقدموقت شیخ هادرمی آیندکجا خودباوری داد؟
الان فساد مالی درکشور نیست؟
چندنفرهستندکه پول مردم رو میدوزدند؟

پاسخ:
پاسخ: سلام
چند نمونه بگم فقط برای اینکه معلوم بشه اوضاع چقدر عوض شده:
1- شاه ملعون بیش از سن انقلاب حکومت کرد، وقتی که ساقط شد اکثریت مردم ایران بی سواد بودند و الان اکثریت باسواد
2- وقتی شاه بر سر کار آمد (1320) ایران واردات گندم و ارزاق نداشت اما با عملکرد 37 ساله شان ایران وارد کننده گندم و گوشت و تخم مرغ و قند و شکر و روغن و ... شد به طوری که تا سال ها پس از انقلاب همه چیز وارد می کردیم حتی کره و پنیر. اصلا تولید داخل نداشتیم اما امروزه بجز گندم (در بعضی مواقع) در این موارد خودکفا شدیم
3- دکتر و درمان نداشتیم و تا سالهای پس از انقلاب از دکترهای وارداتی پاکستانی و هندی استفاده می کردیم(پسر همسایه ما با آمپول اشتباه یکی از این دکتر هندی ها فلج شد و هزاران مورد مشابه)
4- اکثریت زنان مان حتی تحصیلات ابتدایی نداشتند اما الان اکثریت دانشگاهی اند
5- امروزه بسیاری از شعائر اسلامی بسیار بیشتر و بهتر و با شکوه تر برگزار می شوند، مانند نماز و روزه و حج و زیارت گاه ها و انتظار فرج و احیاء شبهای قدر و اعتکاف و ...
اگر بخواهم بشمرم از حوصله خارج است
همه مواردی را هم که فرمودید به عنوان مشکلات، بدتر از این را در آن زمان ها داشته ایم، دلیل اکثریت این معضلات هم این است که به دستورات اسلامی که پرچمدار احیای آن امام خمینی (ره) بوده عمل نمی شود، فساد و فحشا اگر هست بیشتر در بین کسانی است که به اسلام بی توجه اند و در خانه خود گرفتار ماهواره و ... هستند
بحث تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بسیار جدی است، و گرنه چه دلیلی دارد این همه شبکه ماهواره ای فارسی زبان در چند سال ایجاد شود که هدف اصلیشان ضربه زدن به اعتقادات اسلامی مردم و مشغول کردنشان به دنیای مادی است؟
ممنون از حضور و پی گیریتان
یا علی
سلام من یک جوانم انقلاب 57 نبودم دفاع مقدس هم نبودم فقط یک چیزایی راجبه این انقلاب شنیدم
امام خمینی آمد انقلاب کرد باعث شدخیلی ازجوان هاکشته بشوند فقرپیدابشه مگه حکومت شاه چه ایرادی داشت؟همه داشتن باخوبی زندگیشون میکردن همه چی ارزان بود تن فروشی نبود درمدارس پسته ومیوه توزیع میشد اما الان چی؟ولایت فقیه یعنی چی؟
شاه چه مشکلی داشت؟کاری به خواهرش اشرف ندارم،خود شاه بد بود؟اگه اون موقع با آمریکا دوست بودیم مگه الانم با آمریکا دوست نشدیم؟
این انقلاب فقط باعث بدبختی تن فروشی گرانی کشته شدن تعداد زیادی جوان شد
اگه تأیید کردی وجواب دادی میام میخونم
اگر اشتباه میکنم شما درستشو بگو

پاسخ:
پاسخ: سلام
شاه خود را سایه خدا می نامید و اینطور به حکومت خود مشروعیت میداد
در فساد شاه و دربارش شکی نیست، بی حجابی، شرابخواری و خانه های فساد علنی، بی سوادی اکثریت مردم، خرابی روستاها و شکاف طبقاتی عمیق، حلبی آباد های حاشیه شهرها، جشن های فاسد 2500 ساله، مردسالاری افراطی و بی شخصیتی زن، ملت تحقیر شده ای که نخست وزیرش می گفت ما عرضه آفتابه ساختن نداریم و روشنفکرش می گفت باید سر تا پا غربی شویم، ساواک خونخوارش بود که جوان ها را به کشتن داد، جوان هایی که دغدغه شان دین و استقلال و آزادی بود، جوان هایی که حق رای و تعیین سرنوشت خود را می خواستند به ضرب گلوله شاه ملعون به شهادت رسیدند، و با سلاح های ارباب شاه شیطان بزرگ آمریکا در جنگ هشت ساله ...
دشمن اصلی دین و اسلام و شیعه همان شاه و دربارش بودند
امام خمینی (ره) به ایران و ایرانی عزت داد، به اسلام جان تازه و به عموم مردم مخصوصا زنان روح خودباوری، ما انقلاب کردیم تا زمینه ساز ظهور حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه باشیم، انقلاب ما با شعار نه شرقی و نه غربی داعیه دار اصلاح جهانی است و برپایی تمدن نوپای اسلامی....
الإمامُ العسکرىُّ علیه السلام : مَن لَم یَتَّقِ وُجوهَ النّاسِ لَم یَتَّقِ اللّه .

امام عسکری علیه السلام : هرکه از چهره های مردم پروا نکند ، از خداوند پروا نمی کند .

«منتخب میزان الحکمة» صفحه ۶۰۶
سلام دینه تون به خیر.
ولادت امام حسن عسکری مبارک
با پست من انقلابی ام به روز هستم
www.afsaran.ir/payamak/597000?utm_source=newsletter1&utm_medium=email&utm_campaign=afsaran+newsletter

افسران

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/283380/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%8788
آخرین گفت‌وگوی شهید فتنه88


سلام
به حسن جون انتقاد نکن چون بی سواد میشی!!
امام باقر می‌فرمایند: در یکی از روزها عمر و ابابکر و زبیر و ابن عوام و عبدالرحمن بن عوف در منزل رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ جمع شدند. رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در جمع آنان نشست، در حالی که نعلین حضرت پاره شده بود. به علی ـ علیه السلام ـ داد تا اصلاحش نماید، در این حالت حضرت فرمود گروهی از ما در طرف راست عرش خدا بر منبرهایی از نور قرار دارند که صورتهایشان نورانی و لباسهایش نیز نورانی است و نور صورتشان چشم بینندگان را خیره می‌کند. ابوبکر و زبیر وعبدالرحمن سؤال کردند آنها چه کسانی هستند، ‌پیامبر سکوت کرد، ‌علی ـ علیه السلام ـ پرسید پیامبر فرمودند: آنها کسانی هستند که به واسطه روح الله دوست هم می‌گردند و متحد می‌شوند بدون آن که اغراض مادی یا خویشاوندی داشته باشند و آنان شیعیان تو هستند یا علی و تو امام آنها می‌باشی».[بحار الانوار، محمد باقر مجلسی، ج 68، ص 139، چاپ اسلامی.] پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله صدوقی در ملاقاتی خدمت امام عرض کرده بودند. آقا این روح الله که در حدیث (تحابوا بروح الله) شما هستید؟ زیرا امروز تمام اقشار مردم به واسطه رهبری دوستی شما متحد شدند،‌ امام با لبخندی گذشت.[آینده سازان، محمد دشتی، ص 70.
ان شاالله این کشوری که کشور ائمه هدی و کشور صاحب الزمان (ع) است کشوری باشد که تا ظهور موعود ایشان به استقلال خودش ادامه بدهد. قدرت خویش را در خدمت آن بزرگوار قرار بدهد.
صحیفه امام، ج 14، ص 309
ایام الله دهه فجر مبارک.
بله دلیل امیدواری ما مسلونا همین انتظاره چیزی که نه در مارکسیسمه نه در لیبرالیسم و همین موضوع اونارو به شکست حتمی میکشونه.
آپم
سلام با افتخار لینک شدید.
سلام خیلی جالب بود.واقعا معنای انتظار دوران امام زمان همین است.
التماس دعا.
یا علی.
سلام بسیار زیبا بود بیانات عالی بود
اما......
ای کاش خواص ناخالص ما معنای ولایت و بصیرت رو درک میکردن
همین چند روز پیش کلیپ استاد رائفی پور رو از اپارات دانلود کردم درباره جبهه و جنگ......
من نه جنگ دیدم نه تو اون فضا بودم نه انسی داشتم با اون دوران
اما به خداوندی خدا قسم بعد از شنیدن اون داستان ها که به یقین قطره ای از عظمت شهدا مون بوده سر دردگرفتم و کلی اشک ریختم نه تنها برای مظلومیت شهداکه برای این که میگفتم خدایا اینا چه نسلی بودن؟ اینا کی بودن؟ افکارمو برد به عاشورا و جریان سقیفه و خانه نشینی مولا و معنی مظلومیت تنهایی و ایثار رو فهمیدم.
نمیدونم بخدا هرچی فکر میکنم ما از اون نسل نبودیم!!!
اونا ادمای خاص خدا بودن که ولایت رو فهمیدن یعنی چی!!!
اونا فهمیدن برای دین از همه چیم میگذرم و مخلصانه گذشتن
ما فقط شعار دادنشو بلدیم.............
منتظران مهدی (عج)اونها بودن به واقع!!
یه روایتی بود میشنیدم که میگفتن اززبان خود امام عصره
اینکه ملت فقط تو درد ها و سختی ها و برا گرفتن حاجاتشون میان سمت من.میان جمکران ............
حالا توراست بودن اینکه اززبان مبارک اقا بوده یا نه مطلع نیستم
اما حس میکنم درسته!!!!
اون قسمت حرفاشون درست بود غربیا به پوچی که میرسن یعنی به یاس رسیدن ولی ما آموزه هامون امید به زندگی رو تو وجودمون پروروندن....که ایمان تو وجودمون نباشه دسته کمی از غربی ها نخواهیم داشت
الهم عجل لولیک الفرج
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۰۵:۳۰ سعید بنده محتاج خدا
به نام الله
الا بذکرالله تطمئن القلوب
سلام
با پست "انسان های بزرگ، متوسط و کوچک" آپم و منتظر حضور گرمتون
یک اتاق کوچک . گوشه ی حیاط . آن قدر کوچک که فقط یک تخت تویش جا میگرفت. اتاق نم دار بود. رگه ها ی آب تا سقف بالا رفته بود. هیچ کس را آنجا راه نمی داد، حتی علی را . اگر هم می خواست راه بدهد، جا نمی شد. فقط خودش بود و خدای خودش.

ِیکصد خاطره از شهید ردانی پور (2)
http://www.100khatere.blogfa.com/8502.aspx

***

سلام
شرمنده دیر اومدم....
اما شما انگار غیبت صغری هستین!! نمیاین وبم....
۰۴ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۰۵ امام صادقی
دُرّ غلطان دادیم و آبنبات گرفتیم.
دکتر علی لاریجانی
سال هشتاد و دو
سلام عمو نفرمایید شما بزرگوارید منم اگر نظرو تایید نکردم دلیل داشتم خواستم باشید تا دربارش ازتون سوال کنم ...

اون وبلاگتون ببخشید ها ولی خیلی خیلی زیبا تر از این وبلاگه رو اون بیشتر کار کنید فکر کنم بیشتر مخاطب رو کمک کنه ...

راستی کوچولوتون خوبه الحمدالله؟
۰۴ بهمن ۹۲ ، ۰۶:۳۷ دختر بارانی
باسلام.
با مطلب: «به "زن" بودن خویش افتخار میکنم» به روزم.
سلام عمو جان هستی شما؟؟
این روزها من

خدای سکوت شده ام

خفقان گرفته ام تا

آرامش اهالی دنیا

خط خطی نشود...

اینجا زمین است

اینجا زمین است رسم آدمهایش عجیب است

اینجا گم که میشوی

بجای اینکه دنبالت بگردنن

فراموشت میکندد....

بروزمـــــــــــــــ عمو جــآن
دلم جهانگردی ست

که دنیا را

در تو سیر می کند !
۲۷ دی ۹۲ ، ۱۴:۱۸ نوشته های یک پسر قمی
سلام.می دانید خسرو پرویز چگونه عذاب خواهد شد؟
....در جنگ نهروان در رکاب امیرالمومنین علیه السلام بودم.بعد از پایان جنگ ، جمجمه ی پوسیده ای را مشاهده کردیم.حضرت با تازیانه ی خود آن را حرکت داد.فرمود:بیاورید.
سپس به او فرمود: چه کسی هستی؟ از فقرایی یا از اغنیاء؟ از سعادتمندانی یا از شقاوتمندان؟
جمجمه با زبان فصیح گفت:....

برای خواندن ادامۀ مطلب به وبلاگ"نوشته ای یک پسر قمی" بیایید.

راستی اگر مایل به تبادل لینک بودین، خبر بدین
سلام
من نظر خودم رو در باب فرهنگ سازی گفتم و متوجه کلی بودن بحث شما هستم.
مسئله اسباب بازی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت کودکان دارد که اگر نداشت ما امروز شاهد تغییر ذائقه دختران و پسران جوان در جامعه خودمان نبودیم دخترانی که به دنبال اندامی باربی گونه حتی به قیمت تیغ جراحی هستند و پسرانی که به دنبال باربی های ایرانی.
شخصیت افراد فرهنگ افراد فرهنگ افراد فرهنگ جامعه و فرهنگ جامعه سبک زندگی مردم آن دیار را می سازد.
سبک زندگی امروز ما نه ایرانی و نه غربی و نه اسلامی است ما دارای یک سبک زندگی التقاطی هستیم، از هر جا و هر چیز خوب و بد وام گرفته ایم .
این سبک زندگی امروز این مادران تک فرزند را رقم زده این سبک زندگی فست فودی و چیپس و پفکی زنان نازا را، کودکان بیش فعال را به وجود آورده بحث منم در خصوص سبک زندگی است در خصوص این است که در راه فرهنگ سازی نه تنها حاضر به شهادت نیستیم که به دنبال تجارتیم ...
بصیرت باید در هر زمینه ای باشد باید با بصیرت و دیدی کلی به مسائل نگاه شود.
به نظرم مقصر اولبه این عدم احیا ها را باید حوزه دانست.
من کامنتی گذاشته بودم که نیامده بود دوباره در همان کامنن شما کپی کردم مطالعه بفرمایید. گفتم چرا مالیات دیدمش.
اما
مساله اینجاست که «نقل» هیچ گاه شیعیان را از زحمت تلاش «عقلی» راحت نکرده. بعد هم دنیا تخصصی ست . اما من گمان نمی کنم که خمس و زکات با توجه به احتیاطی که در مصارفشان وجود دارد. بتوانند همه ی نیازهای جامعه را ‍پوشش دهند.
۲۶ دی ۹۲ ، ۱۸:۴۰ یاران نگار
امام علی (ع)کار خیر انجام دهید و چیزی از آن را دست کم نگیرید که کم آن بسیار و کوچک آن بزرگ است.
دوست گرامی بیاید با اطلاع رسانی انجام کار نیک موجی در این فضای مجازی راه بندازیم تا شاید بتونیم حقی رو که محرومین به گردن ما دارند رو ادا کنیم و انشاالله بتونیم خیرین گرامی رو برای کمک به محرومین جذب کنیم.
لبیک یا مهدی
اطلاع رسانی کنید تا شاید برگ زرینی در پرونده انسانی ما ثبت شود.
yaranenegar.blogfa.com
امور حمایت از معلولین ،محرومین و کودکان بی سرپرست و سرطانی
۲۶ دی ۹۲ ، ۱۷:۲۴ ف.ن به آقای محسن
با سلام ‍
پاسختون را دادم فقط چون طولانی بود اینجا نیاوردم
۲۶ دی ۹۲ ، ۱۶:۲۲ ܓ✿چــــــــــــــادرخاکیܓ✿
خداامام خامنهای روبرامون حفظ کنند
ضمناعکستون زیباست
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۵:۰۹ ۞ فــرآقـــــ یــآر ۞
امروز، خورشید مهربان تر از همیشه بیدار می شود. روز از شانه های تو آغاز می شود تا جهان، بزرگی ات را ببیند؛ چون بزرگی ابراهیم خلیل علیه السلام در برابر بتانی که فرو ریختند.
ملکوت را در دست هایت به تماشا می گذارند تا رسولان بی رسالت دنیازده، بهشت را پیچیده در قنوتت به تماشا بنشینند.
جهان، خلاصه ای از لبخند توست که امامتت را تمام آبشارها قیام می کنند و جنگل ها قامت می بندند.
*********************
" نهم ربیع الاول سالروز آغاز ولایت و امامت مولایمان مبارک بآد "
به روزیمــ
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۱:۵۵ آموزگار بسیجی
با سلام شما را با نام محسنون لینک کردم.لطفا شما هم با نام آموزگار بسیجی لینک بفرمایید.
با تشکر در پناه خدا
سلام مطلبت جالب بود.
التماس دعا.
یا علی.
امام حسن عسکری(ع):

پـارسـاتـریـن مـردم کسـى است که در هنگـام شبهه تـوقف کنـد.

عابـدتـریـن مـردم کسـى است که واجبـات را انجـام دهـد.

زاهـد تـریـن مـردم کسـى است که حـرام را تـرک نمـاید.

کـوشنـده تـریـن مـردم کسـى است که گنـاهـان را رهـا سازد. (تحف العقول ،ص 489.)
شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت .

سلام خدا قوت ، خوشحال میشم به وبم سر بزنید ..

یا علی
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۰:۴۳ دختر بارانی
سلام.به اصطلاح عامیانه:آپم.مطلبتان را نیز خواندم.ممنون.
۱۹ دی ۹۲ ، ۲۲:۲۸ معین 20 ساله
و همچنین ایشان به مسئولین فرمودند:
برای حل مشکلات نگاه ها به داخل باشد نه به خارج از کشور ....
امام حسن عسگری (ع) :
کسى که “پارسایى” خوى او، و “بخشندگى” طبیعت او
و “بردبارى” خصلت او باشد دوستانش بسیار شوند. . .
شهادتش تسلیت، التماس دعا
با سلام و دعای خیر...
بسیار خرسندم که توی این دنیای مجازی به وبلاگ بسیار زیبا و پربار شما برخوردم
طیب الله
انشالله که در راهتون ثابت قدم باشید همیشه
به قول حضرت آقا:× بسیجی شدید مبارکه. اما بسیجی بمانید×
خوشحال میشیم اگر به کلبه ما سربزنید.
اگر با تبادل لینک موافقید لطفا اطلاع بدید.
منتظرتون هستم
در پناه حق.
سلام وبلاگ جالبی داری.
اگه دوست داری یه سری هم به من بزن.
اگه با تبادل لینکم موافقی خبرم کن.خوشحال میشم.
غار تنهایی آقایان چیست؟

سلام دوست عزیز. با آرزوی موفقیت شما در زندگی
خوشحال می شوم نظر شما را هم بدانم
ممنونم

شما از اعضای خاص وبلاگ میباشید
سلام
خسته نباشید
شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات
یــــا حـــــق
۰۳ دی ۹۲ ، ۱۲:۳۳ هانیه(فراق یار)
همــــه چیـــــز تکــــرار می شود و می گــذرد

امــا یــــاد تـــو " آقــــا " هـــــــر روز تــــجدید مـی شــــود

بــی تــاب ِ وصالتــــــــ ، چــه می فهمـــد شب و روز چیست

* الســــــــلام علیکـــــــــــ یا ابا صـــــــــالح المهــدی عج *

به سختی عاشقم کردی دلم پیش دلت گیره منم میشم مثل خودت بی تو غصم نمیگیره...دیگه ترسی ندارم من از این بودن از این رفتن میخوای بری برو ولی یه روز میوفتی یاد من..!!
۰۳ دی ۹۲ ، ۰۹:۴۶ علی قربانی
سلام ، دوست عزیز وب لاگ بسیار زیبایی داری. مطالبت رو خوندم، واقعا مطالب خوبی داری
دوستان وب سایت زیر خبرهای جالبی در زمینه تکنولوژی و علم و نجوم منتشر می کنه، واقعا عالیه
حتما به سایت زیر سر بزنید ، پشیمون نمیشید:
http:/elmik.ir
۰۳ دی ۹۲ ، ۰۹:۲۹ علی (فرآق یآر )
مهدی جان! سئوالی ساده دارم از حضورت/من آیا زنده ام وقت ظهورت/ اگر که آمدی من رفته بودم / اسیر سال و ماه و هفته بودم /دعایم کن دوباره جان بگیرم /بیایم در رکاب تو بمیرم...
سلام خدمت شمآ دوست عزیز
با مطلب جدید آپم منتظر حضور
شمآ در فرآق یآر هستیم
یا مهدی (عج)
۰۳ دی ۹۲ ، ۰۴:۲۸ مصطفی قاسمی
سلام
همان دنیاى زمان ظهور است که اصلاً حرکت بشریت به یک معنا از آنجا شروع می شود.
سلام فوق العاده زیبا و با بصیرت نوشتین .ممنونم ازتون
اربعین آقا امام حسین (ع) رو تسلیت میگم
الهم عجل لولیک الفرج
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۲:۳۴ زهرابانو
سلام
ممنون از حضورتون



کربلایت بار دیگر منزل زینب شده...

در عزای اربعینت جان او بر لب شده...

او که شمع محفل شمس و قمر، چون غنچه بود...

بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده...

اربعین حسینی تسلیت باد


* اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *

* اللهم عجل لولیک الفرج *

* التماس دعا *
سلام.
به صرف "هم شهری" بودنتون اومدم اینجا اما حالا می بینم که ارزش گشتن هم داره.
مستدام باشید...
ای آنکه در نگاهت حجمی ز نور داری / کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟ (یا مهدی)
سلام
پای دلم خسته شد از بس
دنبال کاروان اربعین دوید
و به آنها
نرسید
اربعین حسینی بر شما دوست عزیز تسلیت باد
به روز هستم
منتظر حضور سبزتون
۰۲ دی ۹۲ ، ۰۰:۰۱ مهرآســا
همواره تجّسم قیام است حسین (ع)
در سینة عاشقان ، پیام است حسین (ع)
در دفتر شعر ما ، ردیف است هنوز
دل چسب‌ترین شعر کلام است حسین (ع)


ســلام عمــــــــــو جون بروزمـــــــــــــــــــــ
۰۲ دی ۹۲ ، ۰۰:۰۰ مهرآســا
من گاهی اوقات مجبورم
به آرامش عمیق سنگ حسادت کنم
چقدر خیالش آسوده است
چقدر تحمل سکوتش طولانی ست
چقدر …
خدایی را که به اجبار به یاد آوری بی اختیار فراموشش خواهی کرد.

سلام دوست عزیز. امیدوارم موفق و پیروز باشید
خوشحال میشم نظر شمارا در مورد مطلب جدید وبلاگ بدونم
ممنونم

مسجد حضرت ابوالفضل (ع)
سلام علیکم.اربعین تسلیت...
همه رفتند
و تنها «ما» ماندیم
همه رفتند
و ما «تن‎ها» ماندیم
همه دور تا دور سفره نشسته بودیم؛ پدر و مادر مهدی، خواهر و برادرش.

من رفتم تو آشپزخونه، چیزی بیارم.

وقتی اومدم، دیدم همه نصف غذاشون رو خوردند، ولی مهدی دست به غذاش نزده تا من بیام ...

به یاد شهید آقا مهدی زین الدین

سلام
ایام اربعین تسلیت...
اللهم عجل لولیک الفرج...
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۷:۲۳ خادم الشهدا(میشداغ)
سلام
سوغات جدید دولت راستگویان
گل بود به سبزه هم آراسته شد...

دروغ که شنیدیم حالا هم نوبت رسیده به توهین....

سریع القلم تازه به دوران رسیده ای که معلوم نبود تا حالا کجا بوده چطور به خودش اجازه میده به مردمی که اگر نباشند امثال این آقا حتی وجود پیدا نمیکنند توهین کنه و هیچ کسی هم حرفی بهش نزنه!!!

ببین کار ایران مون رو به کجا رسوندند که این آقا شده مشاور!!!!

یا علــــــــــــــــــی
۰۱ دی ۹۲ ، ۰۵:۰۱ چریک جامانده
شب یلدا چنان باش که خرابت نکند
غافل از واقعه کرب و بلایت نکند
ای که دم میزنی از عشق حسین
انچنان باش که ارباب جوابت نکند
یاعلی
سلام به همه عزیزان
یلداتون مبارک
مسجد حضرت ابولفضل(ع)
۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۱ علی (فرآق یآر )
مرا کویر فـرآقـ یـآر ترک ترک کرده..
دلم بهانه دریا گرفته..آقاجان

کجا جزیره خضراست؟..من نمیدانم!
دلم برای همانجا گرفته..آقاجان

یا مهدی (عج)
سلام
زیبا بود
ممنون میشم به ما هم سر بزنی
قلب من از معرفت تو دوره
تو حاضری چشم منه که کوره
این یه بیت خیلی به دلم چسبید گفتم بین این همه ظهور بنویسمش
متمادیه یا متمادی ؟
رد نشیم، یعنی باید چی کار کنیم ؟ من در مورد دوست و آشنا تا اونجا که بشه یه تذکرکی میدم ولی در مورد غریبه ها کمتر این اتفاق میفته و احساس می کنم درستشم همینه
من کسی رو که نمی شناسم و نمی دونم تو چه شرایطی هست و اصلن نمی دونم باید از چه لحنی استفاده کنم تا بهش برنخوره و با سلیقه اش جور دربیاد چه جوری نصیحت کنم
شاید اون کسی باشه که به همون اندازه ای که علم داره، داره به علمش عمل می کنه ، من می گم هر کسی دور و اطرافیان خودش رو تر و خشک کنه همه چی گل و بلبل میشه که به نظر میرسه این کار رو انجام نمی دیم
بقیه اشم متأسفانه زیاد شاهدش هستیم
ﺭﺍﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﻋﻨﺼﺮ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩ :

آب آتش خاک هوا


آبی کـه ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﺭﯾﻎ ﮐﺮﺩﻧﺪ


آتشی ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﯿﻤﻪ ﮔﺎﻫﺖ ﺍﻓﺘﺎﺩ


خاکی ﮐﻪ ﺷﺪ ﺳﺠﺪﻩ ﮔﺎﻩ ﻭ ﻃﺒﯿﺐ ﺩﺭﺩﻫﺎ


ﻭهوایی که عمریست افتاده بر دلها


" ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺍﯾﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﻋﻨﺼﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐـــــــــــــــﺮﺑﻼ


کربلا نصیبتون

وب زیبایی دارین به منم سر بزنین لدفن
سلام

یک کاریکاتوریست خلاق انگلیسی با کشیدن کارتون‌هایی به برخورد دوگانه دولت‌های غربی با مسلمانان اعتراض کرده است.
برین این آدرس...جالبه...

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/270507/%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DA%A9%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۴ چـــــــــــــــادرخاکی
یک قافله با دیده ی تر میگذرد

بر نی سر هجده قمر میگذرد

امشب شده یک دقیقه طولانی تر

یعنی به رقیه سخت تر میگذرد
آیا حضرت آدم و حوا واقعا در بهشت بودند؟ فکر نمی کنم!

سلام دوست عزیز. به وبلاگ من هم سر بزنید، خوشحال میشم نظر شما رو هم بدونم
ممنونم
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰ علی (فرآق یآر )
بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن / جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن
شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن / جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین . . .
با مطلب جدید به نآم : اربـعیـن [ یـآ حــسین ]آپم
منتظر حضور گرم شمآ هستیم
یآ حسین
...
اللهم عجل لولیک الفرج...
التماس دعا...
سلام
ممنون بابت پست مفید و مختصرتون.
بلندترازشبهای زینب درخرابه هاسراغ ندارم
یلدای امسال مااربعین ال الله است.
صلی الله علیک یا اباعبدالله
التماس دعای مخصوص برای همه سرطانیها

ســــــلام عمو ممنـــون از پست مفیدتــــــــون ...

استفاده بردمــــــــــــــــــــ
سلام خسته نباشید وب خوبی داریـــــــــــــــــــد به من هم اگه سر بزنی ممنون میشم
سلام دوست عزیز

با افتخار، شما به عنوان عضوی از خانواده مسجد حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب شدید
شما وارد لیستی شدید که به شما پیام ارسال خواهد شد

با تشکر از شما
اگر بعد از هر لبخندی خدا را سپاس نگویید روا نیست بعد از هر اشکی از او گلایه کنید

سلام دوست عزیز، امیدوارم همیشه شاد و خندان باشید. خوشحال میشم با نظر مفیدتون به بهتر شدن وبلاگم کمک کنید

با تشکر فراوان

در ضمن اگر مایل بودید تا دوباره به شما پیام ارسال کنم لطف کنید در نظرتان بفرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی