دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

نسل سوخته ، نسل پدر سوخته

سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۵۰ ق.ظ

اول نوشت: این را نوشتم برای آنها که این روز ها دل و دماغی ندارند برای مبارزه، آنها که تجربه اولین شکست شاید کلافه شان کرده، آنها که میدان سیاست را بی پدر و مادر می دانند، آنها که هنوز در ابتدای راه روشن فردای ملت سر بلندم هستند، آنها که گوشی شنوا و چشمی بیناتر از من دارند.

ادعا ندارم نماینده هم نسلان خودم هستم، من هم یکی از آنها هستم، اما به یقین می دانم شما نسل سومی ها و بعد از آن وقتی به جایی که من هستم برسید حتما خواهید نوشت: ایران سرفراز همیشه سر فراز بوده، هست و خواهد بود. ان شاء الله با یاری خداوند متعال و در پناه ولایت...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به ما می گویند نسل سوخته. شاید به این خاطر باشد که توضیح می دهم. بچه که بودیم دوره پدرسالاری بود. کسی جرات نداشت روی حرف پدر حرف بزند، شلوغ که می کردیم مامان می گفت:«بذار باباتون بیاد تا بهتون بگم». بابا یک موتور یاماها صد داشت، اصل ژاپن، عجب اگزوزی هم داشت، از سر کوچه صدایش می آمد. چند ثانیه ای فرصت داشتیم تا خراب کاری ها را جمع و جور کنیم.

بیچاره مادرم که باید غیر از کار روزمره خانه و مراقبت از چند بچه قد و نیم قد و شیری و غیر شیری، قالی هم ببافد، ما هم مجبور بودم کمک کنیم، دختر و پسر هم نداشت، خصوصا تابستان که بی کار می شدیم.

مدرسه رفتن با شلوار گرم کن و دمپایی آنقدر عادی بود که الان داشتن تلفن همراه برای بچه های ابتدایی، لباس و کیف و کفش برادر و خواهر بزرگ تر به کوچک تر ها ارث می رسید، یک نایلون یا یک کش که به دور کتاب و دفتر ها کشیده می شد می توانست جای خالی کیف های شیک امروزی را پرکند. البته دوره من وفور نعمت حساب می شد نسبت به مثلا برادرم که شش سال از من بزرگتر است و من هنوز در خاطرم هست که پاکت های سیمان را جمع آوری و با قیچی به شکل برگ دفتر برش می زد و با یک دوخت ساده با تار و پود قالی، یک دفتر مشق تمیز و مرتب با فناوری روز درست می شد.

تا خوردیم به جنگ. بمباران و موشک باران لعنتی ها هم شب و روز نداشت، اول صدای آژیر خطر و بعد غرش پدافند هوایی و انفجاری مهیب و لرزش زمین زیر پا و خرد شدن شیشه ها و صدای آژیر ممتد گروه های امداد.ترس و وحشت وجود کودکانه مان را فرا می گرفت و کابوس های شبانه. شهر خلوت شده از مردم وحشت زده، آنهایی که مثل ما جای امنی برای پناه (فرار) نداشتند هم در زیر زمین خانه پناه گاهی درست می کردند.

از همه دردناک تر اینکه نصف عمرمان را در صف ها سپری کردیم. صبح صف گوشت منجمد و مرغ و بعد نانوایی، بعد صف قند، شکر، روغن، صابون، پودر رخت شویی، شیر پاستوریزه، سیگار، تخم مرغ، کره، پنیر و ناخن گیر و هر چیز دیگر...

گفتیم بزرگ می شویم و هر چیزی را که نداشته ایم بدست خواهیم آورد، از همه خوشایند تر تصور اینکه روزی بر جای پدر تکیه خواهیم زد و چه جایگاه پرابهت و احترامی بود و واقعا آرزویی بود خواستنی.

اما دیگر چه می دانستیم که گردش زمان تقدیر دیگری را رقم خواهد زد. حالا که به حساب خودمان مردی شدیم و عیال اختیار کردیم، تا وقتی بچه نداشتیم زن سالاری بود و حالا با وجود دو بچه فرزند سالاری است که حکم فرماست.

و من و هم نسلان من شدیم نسل سوخته، وقتی احترام والدین در دوره خود را با امروز مقایسه می کنیم و از سوی دیگر امکانات نداشته مان را با فرزندان امروز می سنجیم، می بینیم که از هر دو سر سوخته ایم و واقعا شده ایم نسل سوخته.( و دوستی با رندی افزود ما شدیم نسل سوخته و بچه هامان شدند پدر سوخته)

اما زندگی نسل ما جنبه های دیگری هم داشت. ما نسل مقاومتیم، نسلی که التهاب انقلاب را در وجود پدران و مادران مان دیده ایم، نسلی که به مرور شاهد تحول ایران اسلامی بوده ایم، نسلی که جنگ و تبعات آنرا با همه وجود خود لمس کرده است، نسلی که ایثار و شهادت را و جانبازی در راه خدا را در برادران و خواهران خود دیده است، نسلی که لذت زیارت عاشورا برای پیروزی رزمندگان اسلام را چشیده است، نسلی که چشم انتظاری مادران آزادگان سرافراز را دیده است، نسلی که هر روز در گوشه ای از شهر و دیار خود شاهد به خون خفتن عزیزان خود با تیر کین دشمن غدار بوده است، نسلی که بوی دفاع سرفرازانه را می دهد، نسلی که شمیم عطر ولایت را از امام خمینی کبیر(ره) استشمام کرده است، نسلی که در سوگ بت شکن زمان یتیم شده است، نسلی که داغ امام را تحمل کرده باشد قطعا نسل مقاومت است، نسلی که جنایات آمریکا و مزدورانش را با رگ و پوست خود لمس کرده است، نسلی که فتنه های بسیار دیده است، فتنه قائم مقام رهبری را، جام زهر را، گریه های رزمندگان از جبهه بازمانده را.

ما نسل تربیت شده جانشین خمینی عزیز هستیم، نسلی که قدم به قدم با مقتدای خود رشد کرد، راه پیمود و به بلوغ رسید. در جنگی دیگر. جنگی ناجوانمردانه در میدانی وسیع به پهنای همه انسانیت. شبیخون دشمن ما را زخم بسیار زد، تلفات دادیم، با یک تفاوت که اگر در جنگ مستقیم هر شهید بر انگیزاننده مجاهدان دیگر بود، در اینجا شهیدی نداشتیم که ادامه راه را نور افشانی کند، فقط تلفات دادیم و سوختیم.

ما نسلی هستیم که مظلومیت مقتدایمان را دیدیم. فریاد های او را شنیدیم، و دیدیم کسانی را که خود را به راه دیگر زدند تا فرمایش مولایمان بر زمین بماند، دیدیم مانور تجمل را، دیدیم اشرافیت را، دیدیم نخبه های آقا زاده را، دیدیم له شدن زیر چرخ های توسعه را، دیدیم تغییر ارزش ها را، دیدیم فراموش شدن شهدا را، دیدیم تبدیل شدن چادر ها را به مانتو، تبدیل مانتو ها را به سا...، دیدیم خروش و حماسه ملت را تا حماسه ای آفریدند به بلندای خرداد، و کسانی را که بر موج سوار شدند و حماسه را به بیراهه بردند، بیراهه ای که سرانجام آن جام زهر دیگری به کام مولا باشد، دیدیم که از دانشجو نردبان قدرت ساختند، دیدیم که ولی نعمتان انقلاب را لشکر قابلمه به دست خواندند، دیدیم که نظام جمهوری اسلامی را متهم به دروغ گویی کردند، آنهم مقابل که؟ استکبار جهانی! دیدیم کشتند و جنایت کردند و به پای مولا نوشتند، دیدیم زبان ها و قلم های مسموم را که تیزی قلمشان قلب مولا را نشانه رفته بود، دیدیم به موزه سپردن امام را،دیدیم زمینی خواندن قرآن را، دیدیم تساهل و تسامح زینت الوزرا را، دیدیم خشونت طلب نامیدن پیامبر(ص) و فرزندانش را، دیدیم که چگونه برخی برای سرپیچی از امام حاضر، امام گذشته را به نفع خود مصادره می کنند، دیدیم مظلومیت مولایمان را در اوج اقتدار، لمس کردیم که خار درچشم و استخوان در گلو یعنی چه، سال ها سوختیم و صبر کردیم، اما جام زهر به کام همان ها ریخته شد که تعارف کرده بودند. دیدیم حماسه دیگری راکه قطار از ریل خارج شده را به ریل برگرداند، دیدیم چگونه سیل خروشان ملت امانت را از نا سپاسان پس گرفت، مردی از جنس مردم.

دیدیم که چگونه عطش خدمت می تواند باعث انحراف شود، دیدیم اگر برای خدمت از خود غافل شدی چگونه به دام منحرفان می افتی، دیدیم که انتظار در حد یک بشقاب و صندلی خالی به ابتذال کشیده شد، دیدیم شورش علیه جمهوریت را، دیدیم کهریزک را و کوی دانشگاه را، دیدیم دغدغه برخی پایین کشیدن منتخب ملت شد، دیدیم تکذیب دست دادن با زنان اجنبی آنهم در کسوت روحانی را، دیدیم و نفهمیدیم چه را تکذیب کردند؟ حرام بودن دست دادن را؟ یا نا محرم بودن اجنبی را؟ دیدیم کسوت رسول الله هم نمی تواند مانع گناه شود، دیدیم رنگ باختن جناح های خیالی را، دیدیم مار فتنه را که اگر در سوراخی فرو می رود باز از سوراخی دیگر سر بر خواهد آورد، دیدیم که چگونه غصه آب و نان و کام به انکار می انجامد، دیدیم حماسه 9 دی را، دیدیم فرو ریختن کاخ ستمگران را، دیدیم تحقق وعده های الهی را، دیدیم ثمره مقاومت را، دیدیم آزادی لبنان را، دیدیم خواری صهیونیسم را.

در همه این سال ها دیدیم که هر فتنه ای هست از این است که از مقتدایمان پیروی نکردیم، گاهی تند رفتیم و گاهی کند، که ای کاش سرعت حرکتمان را با جلو دار میزان کرده بودیم.

ما رشد و بلوغ انقلاب اسلامی مان را دیدیم، با انقلاب به دنیا آمدیم، با انقلاب به بلوغ رسیدیم، با انقلاب گردنه ها را پشت سر گذاشتیم، فتنه ها را دیدیم، جاماندگان را گذاشتیم و گذشتیم، در کوران حوادث چون فولاد آبدیده شدیم، ما داغ های همه تاریخ را دیدیم، سوختیم اما مولایمان را تنها نگذاشتیم.

آری، ما نسل مقاومتیم.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پا نوشت: منتظر نظرات نسل ... هستم....

بعدتر نوشت: اگر ما نسل مقاومتیم، پدرانمان نسل ستم کش مجاهدند و نسل بعد از ما نسل ظهورند.ان شاءالله

دفاعیه: بعضی دوستان شاکی اند که مطالب خیلی طولانی می شود. برای نسل من که همه چیز برایمان به سرعت شما نگذشته و مانند قالی که رج به رج و سانت به سانت بالا رفته به آهستگی بوده و حوصله مان ته نکشیده طولانی نیست.

در ضمن خاصیت کار من است و عادتی که اول زیر بنا می گذاریم و مقدمه می چینیم تا روی آن پایه ها مطلب را بیان کنیم، ببخشید اگر مثل دانش آموز ابتدایی برایتان نوشته ام.

اما نسل شما که تا دهان باز کرده همه چیز برایش فراهم بوده و به پیامک عادت دارد و ساندویچ خور شده، البته مطلب طولانی است.

دو راه دارد، من مطلب را لقمه کنم و شما هم یک مقدار حوصله تان را زیاد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۹
محسن روزبه

نظرات  (۶۱)

خیلی عالی بود
شاگردی از استادش سوال پرسید:

استاد،چکار کنم خواب امام زمان(عج) را ببینم؟

استاد گفت:شب یک غذای شور بخور،آب نخور و بخواب.

شاگرد دستور استاد را اجرا کرد و برگشت!!!

شاگرد:استاد،دیشب دائم خواب آب را می دیدم!

خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب می نوشم،کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم،در ساحل رودخانه ای مشغول......!!!

استاد فرمود:تشنه آب بودی خواب آب دیدی!

"تشنه امام زمان(عج) بشو تا خواب امام زمان(عج) ببینی"
اتل متل توتوله وبلاک من چه چورههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انقد نسل سه، نسل سه و دهه شصت، دهه شصت میکنید کسی ندونه گمون میکنه تو کل نسل چهار و دهه هفتادیا یکدونه آدمم یافت نمیشه همه ساندویچ خور و مفت خور و بی حوصله و حاضر آماده خورن... این چه اخلاقیه این دهه شسصتیادارن...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
درسته که همه مثل هم نیستند اما دوره دوره پیامک و فست فود و لقمه آماده است و جوان هم همیشه عجول بوده و معترض به وضع موجود، مثل دوره خود ما دهه شصتی ها که به بزرگتر ها کلی انتقاد می کردیم.
نظر من اینه که نسل امروز از نسل من خیلی بهتر و جلوتر هستند اما با این وجود تجربه کافی ندارند، و انرژی و جسارت و شجاعت جوان و قتی با تدبیر و تجربه و آینده نگری بزرگترها همراه بشه میتونه هر مشکلی را از پیش پا برداره.
عذر تقصیر اگر به کسی یا نسلی بی حرمتی شد. بگذارید پای سن بالا و غفلت نویسنده.
غرض اصلی این نوشته هم این بود که بگم دنیا بالا پایین زیاد داره، فتنه ها و مصیبت و جلوه ها داره که باور کردنی نیست مگر با مرور گذشته. دهه شصتی نسل سوخته است، باهاش مدارا کنید.
یا علی
۲۸ آذر ۹۲ ، ۰۶:۱۹ هم نسل خودت
آیا دیدی اختلاس‌های کلان در دوره شیفتگان عدالت را؟
بذل و بخشش از منابع تامین اجتماعی که متعلق به زحمتکش ترین اقشار را؟؟؟
دیدی واردات قاچاق به شکل شرکت‌های وابسته به افراد خاص را؟؟؟؟
........
ای آقا ظاهرا شما بعضی چیزها را می‌بینید و بعضی چیزهای دیگر را نه....
ظلم و بی‌عدالتی و حیف و میل بیت‌المال با هر عنوانی ناپسند است...اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا ، سازندگی یا مهرورزی ، .....توجیه مانند کلاه شرعی هست.

پاسخ:
پاسخ: سلام
همه اینها را دیدیم، انواع انحرافات را، حرف شما کاملا درست است
راه یکی است، پیروی از ولایت، نه چپ و راست، نه اصلاحات و اصولگرا و اعتدال و ...
فقط راه ولایت
یا حسین
عمو اتفاقا دیشب داشتم فکر میکردم واقعا نسل ما چه چیز خوبی از خودش قراره ب جا بزاره ؟ داریم چیکار میکنیم ؟؟ میترسم جنگ بشه میدونم اخه بعضی ها از کوفیان هم بد تر میشن . امان از دل رهبر .
عمو برا نسلمون دعا کن دعا کن مولا(عج) هدایتمون کنه
عمو به نظر خودم به نظر نسل 70 دارم میگم . نسل شما یا یکم قبل تر از شما بهترین نسلی بود که اوازشو با گوش و دل شنیدم . هرچی داریم از صدقه سری نسل 40 تا 50 داریم . همین افتخار میکنم به کشورم که پست اول وبلاگمه هر موردش مربوط به نسل اون موقع است .
تاحالا هرچی از این نسل شده عکس پسر ارایش کرده و دختر بد حجاب بود که دیدم .
عمو به نظر من مهم ترین عامل ماهواره هست به چشم خودم دیدم چقدر حرمت ها رو تو خانواده شکسته . خود دختر خاله من که پیش پدرش با لباس خوب بود از وقتی خونشون ماهواره خریدن چون اونا پیش پدرشون راحت میگردن خیلی راحت تاپ و شلوارک میپوشه . بعضی موقع میرم خونشون اینو کنار باباش با اون لباس میبینم خودم بیشتر خجالت میکشم بخدا
والانسل سوخته ایم
ازهمه لحاظ
انشالاخوشبخت بشند

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ان شاء الله همه عاقبت به خیر بشند
یا علی
نسل سوخته بچه هایِ دهه ی شصت اند

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
کی همچین حرفی زده.
من که سوخته نیستم فقط کمی جزقاله شدم که مهم نیست.
به مقاوم شدن می ارزه.
بالاخره هر چیزی تاوانی داره.
شما چه نسلی هستید؟
یا علی
الان همه چی عوض شده مث قبل نیس که.. ولی احترام به بزرگترا اره واقعا کم شده.

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
متاسفانه همین طوره.
یا علی
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۴ راه پر از تو میشود...
تو رو خدا نگید نسل بعد...
ایشالله ما نسلی باشیم که ظهور آقا رو ببینیم..

پاسخ:
پاسخ: سلام.
ان شاءالله همین طور است
یا علی
سلام.دست قلم بسیار زیبا و عمیقی دارین .تبریک
خیلی زیبا بود.من هم نسل شما نیستم.اما این خاطراتو میتونم تصور کنم.درسته ما به سادگی و شاید سختی روزگار شما زندگی نکردیم اما همیشه حسادت زیادی دارم به تعاملات و مهربونیها و رفت وآمد و زندگی ساده دیروزیه شما و پدر و مادرم
میدونین شاید ما الان خیلی چیزا داریم اما...................
حوصله نداریم.مهربونی و انسانیت بین آدمای روزگارمون کمرنگ شده.سادگی و باورهای ناب روگار شما رو نداریم..............

از این دو سه بند آخر مطلبتون خیلی کیف کردم.درست همونی رو گفتین که باور منه.متاسفانه سرعت حرکت باورهای انقلابی با سرعت نفوذ فرهنگ غرب یکی نبود.وهمین باعث شکاغ بین نسل هاشد.انگار ملت بعد از انقلاب و جنگ دل و دماغ ترویج فرهنگ رو نداشتن که خلا باعث نفوذ افکار پوچ غربی بین هم نسل های من شد.خوشحال میشم به من هم سر بزنید
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام. نظر لطف شماست.
اما من به شکاف نسل ها معتقد نیستم.
همیشه بین شرایط زندگی والدین با فرزندان تفاوت هست اما این تفاوت دید معنایش لزوما شکاف نسل ها نیست. به همین دلیل سفارش شده که فرزندان خود را برای شرایط نسل جدید تربیت کنید نه نسل خودتان.
ما در جامعه شکاف های عقیدتی داریم که به صورت نرم با هم در تقابل هستند.
ان شاء الله در آینده نزدیک به این شکاف ها خواهم پرداخت.
یا علی
نقاط ضعف بوده و هست
سیاه نمایی و حاشیه سازی بوده و هست
مسئله این است که انحراف نبوده
تشکر
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
فکر نمی کنم شما هم شکی در زاویه داشتن برخی از افراد دولت و بعضی نظرات آقای احمدی نژاد با دیدگاه های مقام معظم رهبری داشته باشید.
مثلا بحث ورود زنان به ورزشگاه ها و برخی افشاگری ها و ...
یا علی
اگر دنباله رو صحبت آقا باشیم ...
ایشون فرمودن جریان انحرافی و انحرافی در کار نبوده
به قول دوستان باید همگام با آقا بود نه جلوتر نه عقبت تر
البته نقاط ضعف هم برای همه هست

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
ممنون از نظر ارزشمندتان، اما چیزی که مسلم است حاشیه های زیادی برای دولت و شخص آقای احمدی نژاد ایجاد کردند، و در مواردی رهبری معظم انقلاب مجبور شدند وارد مسئله شوند.
مواردی که مسئله مهمی برای کشور نبود اما با پافشاری دولت و مجلس بر مواضع خود به تقابل و تزاحم می انجامید.
دوستی با مردم اسراییل، معاون اولی، عزل وزیر اطلاعات و خانه نشینی 11 روزه و ...
یا علی
سلام علیکم
زیبا و پُر حوصله نگاشتید
ما حوصله مان زیاد است ولی چشمی دیگر برای نگاه کردن به این صفحه برایمان نمانده ... بگذریم
به مثال داستانی گفتید که مستندش را ساخته باشند
یک دور تاریخ مرور شد
حقیقتا جنس احترام ها و تکریم ها تغییر کرده
شماها کجا ، الان و ماها کجا
خلاصه به قول دوستان متن تان حرف نداشت و کلی حرف داشت!
اون جایی که گفتید " دیدیم که چگونه عطش خدمت می تواند باعث انحراف شود " مگر قائل به جریان انحرافی هستید؟
آماده خور بودن رو هم خوب گفتید!

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
یازینب(صلوات برای عمه)

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
ممنون از لطف و حسن نظرتان.
من معتقدم هر مسوولی به هر نسبت که در رده های قدرت بالا می رود آسیب پذیری اش افزایش می یابد و به همان نسبت باید توجه، توکل و تو سل اش بیشتر شود.
عطش خدمت باعث شد که آقای احمدی نژاد از خود غافل شود و به مرور زاویه انحرافش بیشتر. البته علم غیب که ندارم فقط نظر شخصی است.
یا علی
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۲۸ درخانه اگر کس است یک حرف بس است
انشاءالله که همان گونه باشد که فرمودید
ولی بنده همان نسل مقاومت را بیشتر دوست دارم
چون در اون موقع 30میلیون بودیم اما همه یک رنگ بودیم
ولی حالا 80میلیون هستیم و چه قدر دور از هم و چه قدر رنگین کمان
الللهم عجل لولیک مولانا امام المحمود

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
در این مورد رنگین کمان مطلب دارم به زودی ان شاءالله.
یا علی
۱۰ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۵ درخانه اگر کس است یک حرف بس است
سلام
بسیار بسیار زیبا
ولی بنده هم که نسل سوخته نیستم نمی دونم چرا احساس می کنم اون جوری خیلی بهتر
شاید.....
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
پاسخ:
سلام...
توو این دوره زمونه هستن بچه های کوچکی که نون آور خونشوننن...وقتی توو خیابون میبینمشون با خودم میگم آی خدا آخه چرا باید بچه ای به این سن و سال باید کار کنه....؟؟؟این باید الآن توو خونه باشه و بشینه درسشو بخونه....
اما هستن بچه هایی که صبح تا شب میشینن پای کامپیوتر و فقط فکر و ذکرش شده بازی....
آخه تفاوت و تبعیذ تا کی...
میشناسم پسری رو که تا الآن که میره اول دبیرستان باباش براش 5 تا دوچرخه خریده...تمام امکانات رفاهی براش فراهمه...از توپ فوتبال بگیر تا کامپیوتر و هزار کوفت و زهر مار دیگه....اما درس نمیخونه....نمیدونم...
بچه ای رو میشناسم که داره کار میکنه و خرج خونوادشو د رمیاره...با این حال توی مدرسه همیشه شاگرد اوله...
ادم توو بعضی کارای خدا میمونه...
اون کجا و این کجا....
خدا آخر عاقبت بچه های مارو به خیر کنه...

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
پیامبر آخرالزمان(ص)هم یتیم بود، حضرت عیسی (ع) هم فقط مادر داشت، امام خمینی (ره) هم یتیم بود.
نمی دانم یتیم بودن چه مفهومی دارد، اما شاید خدا می خواهد خود سرپرستی آنها را عهده دار باشد.
نمونه بچه های یتیم و فقیر با همت بلند را در دوره خدمتم دیده ام.
یا علی
چه خوب شد به مطالبتون عکس اضافه کردید/
من عاشق عکسای دهه 60 هستم... لباسا، روابط، مردمش، آدما ... همه انگار یه جور دیگه بودن. یه مدل دیگه فکر میکردن، یه شکل دیگه ای زندگی میکردن. فکر میکنم هشت سال جنگ تاثیرات عجیبی روی مردم ما داشته. ای کاش اثرات مثبت و منفی جنگ (خارج از اینکه چه تعداد عملیات داشتیم و چه تعداد تک و پاتک) بیشتر از جنبه ی، روحی و روانی مردم بحث میشد تا مسائل سیاسی/

پاسخ:
پاسخ: سلام بر پسر مجرد.
دهه شصت دهه بی ریایی بود اما اواخرش خورد به جاده خاکی و مانور تجمل و درو کردن بچه حزب اللهی به اسم نیاز به تخصص و فراموشی یاد شهدا که دیگه دوره مردن تمام شد و حالا وقت زندگیه!. بعد هم باقی قضایا تا امروز...
این مطلب آخرت هم بودار بود...
نکنه شما هم...

یا علی
عالی بود...
پس من هم جزو نسل سوختم و بچم پدر سوخته....
حالا که فکر میکنم من نسبت به برادرای دیگم کیفو دفترو و کتابام بهتر بود تا....
اما ...
بیخیال...
حاضرم تمام هستیمو بدم و برای چند لحظه برگردم به اون سالها....

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
شما که مجرد هستید تا ازدواج کنید و بچه دار بشوید و بچه تان بزرگ شود (خیلی ببخشید) اما از دوره پدر سوختگی هم عبور می کند...
نسل ما هم گرچه امکانات کمی داشتیم اما مثل بچه های الان که تو خونه حبس می شن و پای بازی یارانه ای عمرشون حروم میشه نبودیم.
بازی های دوره کودکی و نوجوانی و نشاطی که داشتیم الان نیست. حیف...

یا علی
دمت گرم داداش حرف دلمو گفتی هیچ کس معصوم نیست .اما بعضی از ما ها کاری می کنیم که انگار معصوم اومدیم و معصوم میریم . و راحت همه رو مورد اتهام و تهمت قرار میدیم کاش یکم زندگی شهدارو میخوندیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام. غلام همت آنم که به جای فحش دادن یا به به چه چه کردن نقدمان کرد و خطایمان را گوشزد. عبارت دیگر امر به معروف و نهی از منکر است.
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۱۳ خادم الشهدا
سلام
خدا قوت

ما هم ادامه نسل شماییم
مایی که میخایم حفظ کنیم انقلابی رو که امثال شما و پدر مادرمون برامون بدست آوردنش و الان سپردید به ما
اما قبول کنید سختی که الان ماها داریم میکشیم که با چنگ و دندون امانت شما رو حفظ کنیم اگر بیشتر نباشه کمتر از درد و رنج شما نیست
به خدا که سخته شنیدن خیلی چیزا از هک جبهه ای خودت

با اجازه و افتخار لینک شدید
یا علــــــــــی

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتان که سر زدید و لینک کردید.
اما من هنوز جوانم و اول راه. فکر نکنید بازنشسته شدم این حرف ها را زدم.
به قول شهید آوینی :«شهادت دررکاب امام خمینی زیباست.اما دفاع از ولی فقیه حاضر از آن هم زیبا تر است .خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آنهم زیبا تر است !»
یا علی
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۵۹ امید محمدپور
پاسخ:
باور کنید من بشخص به کسی توهین نکردم تنها یکی از طرفدار های اقای جلیلی بود که گفت شما ها و مردم بی بصیرتیت که به جلیلی رای ندادید که من جوابشو دادم بله به همین قانون ناقص هم باید احترام گذاشت البته دلیل دارم که میگم قانون ناقص.ببینید رهبری عزیزه همه هستند ماهم گوش فرمانیم اما نباشد طوری که فکر کنید رهبری هم اشتباه نمی کنند.تنها پیامبران هستند که بدون خطا هستند که ما دیدیم یوسف و یونس نیز اشتباه کردند.خیلی از حامیان جنبش سبز هنوز هم زیره پوست شهر ها هستند و به انها بر میخوره وقتی کسی میگه فتنه گر بهشون دیدم وقتی روحانی پیروز شد در جشنهای خیابانی و حتی در جشن صعود فوتبالمون هم مردم با شال و دستبند سبز اومدن تکرار فتنه در دل خیلی ها که خود را ایرانی می دونند و بدلیل عدم شفافسازی هنوز معترضند باعث کینه میشه و این یک افت برای همبستگی هست من خودم بشخص شیفته سیاستمداری و مدیریت رهبری هستم و تاکیید دارم که اگر مدیریت ایشان نبود کشور سالها پیش سقوط کرده بود .من هنوز تاکیدد دارم برای همبستگی از کامه فتنه استفاده نکنیم و نمی کنم و همان جریان 88 را بکار می برم.و اعتقاد قلبی دارم که باید رهبری بر راس امور باشند چون جزو نخبگان برتر جهان و از سیاست مداران بزرگ قرن هستند.
رهبری هم خیلی جاها به اتاق فکر خود رجوع میکند که کسان دیگری به ایشان درپاره ای از مسائل مشاوره می دهند بی شک انها نیز گاهی اطلاعات غلط می دهند و پیشنهادات اشتباهی می دهند.رهبری شاید بخاطر خیلی مسائل هنوز از کلمه فتنه یاد می کند در سخنان بخاطر مصالح و تدابیر نظام اما فراموش نکنید ایشان مخالفین خود را نیز برسمیت می شناسند و این یعنی رهبری جامع بر کشور که همه را در بر میگیرد.
نتنها با انقلاب واقعی فاصله داریم بلکه تا اینکه یک کشور مدرن و منطقگراهم شویم راه طولانی داریم.بله اقای جلیلی هم برای کشور تا حد توان خود در عرصه دیپلماتیک و در جنگ تحمیلی تلاش کردن و از جان مایه گذاشتن و پای خود را در کنار مرز این کشور و برای دفاع جا گذاشتن

پاسخ:
پاسخ:
سلام. فرمایش شما درست. اما شما وقتی میخواهید به اشتباه یک پزشک برسید باید شورای پزشکان نظر بدهند چون باید متخصص باشند. در مورد رهبر معظم انقلاب هم مجلس خبرگان هست و می تواند نظر بدهد.
قبول دارم که امکانات بیشتر است اما قبول نمیکنم سوختن یک نسل را.پس عدل خدا چه میشود؟
هر نسلی،هر دوره ای،هر انسانی سختی های مختص به خود را دارد ونمیشود گفت که یک نسل سوخته اند.زندگی همه انسانها یک معادله ی جبری است که جواب آخر همه ی آنها یکسان است.این رااستادمان میگفت.
اما در رابطه با قالی:
هم من خوب میدانم هم شما که بافتن قالی کارسختی نیست.به نظر بنده نسبت به کارهای دیگر خیلی هم آسان است.

پاسخ:
پاسخ:
سلام. من هم که گفتم ما سوخته نیستیم، این را اتفاقا در جواب آنها نوشته ام که به ما هی سرکوفت می زنند که سوخته اید.
این نسل سوخته هم از اختراعات آن طرف آبی ها بود که در داخل هم با بوق هایشان تکرار کردند.
در مورد قالی هم به نظرم کار سختی است. نه خیلی سخت اما سختی خودش را دارد.
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۲۱ امید محمدپور
سلام محسن جان من تا الان شنا بودم جات خالی و به هیچ عنوان از نظرات شما ناراحت نشدم بلکه خوشحالم شدم که با اینکه تفاوت دیدگاه داریم اما با هم دوست و برادریم ما در فرع با هم کمی تضاد دیدگاه داریم اما در اصل با هم یکی هستیم الان جواب شما را هم چشم ارسال میکنم نیازی هم به تحقیق نیست باور کنید در طول روز کامنتهای خصوصی بدستم میرسه که تقریبا سوالات مشابه پرسیده میشه و تقریبا جواب های دیدگاه خودم را از برم.
سلام ممنون بخاطر حضورتون
و احسنت بخاطر قلم زیباتون
منم حس میکنم از نسل سوخته م
ولی نمیدونم شما مطالب زیاد توضیح میدید یا من طاقت ندارم؟/؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ممنون سر زدید.
اگر یک کمی من کوتاه تر بنویسم و شما هم یک کم بیشتر حوصله به خرج بدید درست میشه.
من اصلا احساس نمی کنم سوخته ام. خیلی هم خوشحالم که توانستم انقلاب و جنگ و باقی قضایا را درک کنم.
باسلام.بنده هم نسل شمانیستم،نه جنگ را از نزدیک دیده ام ونه خیلی چیزهای دیگری که مطرح فرمودین.اما دیدم بی انصافی است که تصور کنید برای ما همه چیز آماده بود ولقمه شده.
هم رج به رج قد کشیدن قالی را دیده ام وبافته ام ومیبافم البته نه برای تفریح وهنر دوستی به همان دلیلی که ذکر فرمودین وهم صف های طولانی.
انقدر زود قضاوت نفرمایید

پاسخ:
پاسخ:
سلام. منظور من مقایسه همه نسل ما با نسل شما نیست. چیزی است که عمومیت دارد. کلا جوان ها کم حوصله ترند. ما هم که جوان تر بودیم به پدران و مادرانمان خیلی گیر می دادیم.
اما قبول کنید زمانی در شهر ما در خیلی از خانه ها قالی وجود داشت اما امروز بعضی دختران قالی بافی را مایه سرشکستگی می دانند و حاضرند با مزد اندک در کارخانه ها 10 ساعت کار کنند اما قالی نبافند.
هم وطن افغانی سراغ دارم که چهار نفر (مادر و دختران) درسال یک تا دو قالی ابریشمی 12 متری می بافند.شما که قالی بافته اید می دانید معنایش چیست.
در ضمن من معلم هر روز با بسیاری از جوانان سر و کار دارم و اتفاقا در محروم ترین منطقه شهرمان. تغییر را به وضوح می توان دید که نسل ما چه امکاناتی داشتند و نسل امروز چه امکاناتی.
سلام
خسته نباشید
مطلباتون خوبه
اما
خیلی طولانیه
کوتاه باشه فکر کنم بهتر بشه

نوشتن دل میخواد
دلم الان پا نمیده برا نوشتن

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ممنون که سر زدید. جای شما بودم می رفتم زیارت شاید دلم ...
سلام.
با دغدغه نوشتی با موضوع غیرت مردان با عنوان"حجاب و عفاف و غیرت از تو..." به روزم...
منتظر نظر های ارزشمندتان...
یا زهرا

پاسخ:
پاسخ:
سلام. حتما باید خواندنی باشد.
بله کاملا درست می فرمایید.بنده منکر این حرف ها نیستم مشکل کار جای دیگرس باید از ریشه ببینیم مشکل کار کجاست.درست است که این ها نشانه ظهور اقاست اما فکر میکنید اقا این چنین بسیجی هایی می خواهد؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام. آقا بسیجی نخواهند؟ چرا این حرف را می زنید؟
دوره من و قبل از من اکثر مردم دینداریشان تقلیدی بود، بگذرید از دوره جنگ که اقتضاء آن زمان بود، اگر حالا هم جنگ تکرار شود مطمئن باشید همان حال و هوا و بهتر از آن تکرار خواهد شد.
هنر این است که در دوره ای که همه اسباب گناه فراهم است و شبهه فراوان دیندار باشید.
اگر خطا هم کردیم، راه توبه همیشه باز است.
و کیست که معصوم باشد؟
۰۲ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۳۴ سفره صبحانه
سلام بر آقا محسن عزیز
مطالب‌تان را خواندم و استفاده کردم. قلم روان و اطلاعات خوب و جامع، مطلب‌تان را خواندنی کرده بود. می‌بینم که همه بر و بچه های حزب‌اللهی را از گوشه و کنار کشیده‌اید به وبلاگ‌تان. برایتان آرزوی موفقیت دارم.
در ضمن "پدرسوختگی نسل مان" را در لینک‌های روزانه‌ام برای استفاده بقیه همسفره‌ای‌هایم گذاشتم.
موفق باشید.

پاسخ:
پاسخ: سلام. نظر لطف شماست به بنده حقیر. کاش آنها که واقعا اطلاعات و تحلیل دارند بیایند بجای چرندیات من به جوان ها خط بدهند.
در مورد پدر سوخته هم اگر یک جست و جو بکنید می بینید که این واژ ها را چه کسانی ساخته اند.
من سعی کردم یک اشتباه رایج را تصحیح کنم.
وگرنه گفتم که شما نسل حضور و ظهورید.
خدا را هم شاهد می گیرم نسل ما نصف شما هم تحلیل نداشت.
و هر روز می بینم که جوانان ما از امثال من جلو می زنند.
یا علی
۰۲ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۵۵ چریک فرهنگی
سلام برووووووووووووووووووزم .
حق با شماست .............
اما کاش می دید چیزهاییی که بنده دیدم ..........
من نه جنگیدم نه زخمی شدم و نه آزاده ام یک بسیجی دستو پا شکسته ای بیش نبودم اما بسیجی نه به تعریف عموم به تعریفف خودم............
اما میدانم تا اقا ظهور نکند ما انسان ها ادم نمیشویم

پاسخ:
پاسخ: سلام. چرا فکر می کنید چیزهایی را که شما دیده اید من ندیده ام؟ مگر من در این اجتماع نیستم؟ مگر من هر روز با نو جوان و جوان سر و کار ندارم؟
و دیگر اینکه از علائم قطعی ظهور این است که دولتی از ایران مقدمه ساز ظهور است.
این وعده الهی است.
در آن شک نکنید.
البته ناسپاسی با عث می شود خدا نعمت را از انسان بگیرد.
یا علی
سلام برادر .مطالبت عالی بود بله ما نسله سوخته هستیم.ما سوختیم و ساختیم.اما کسی نفهمیدند چطور سوختیم و ساختیم.ممنون که بهم سر زدید اما همه ما خوب میدونیم بده جنگ چه بلاهای سرمون اومد.این مدینه فاضله ای نبود که به خاطرش جونامون رفتن زیر بارون گلوله و خم پاره.

پاسخ:
پاسخ:
سلام. تا ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه چیزی نمانده اگر جا نزنیم و دلسرد نشویم. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده ایران و انقلاب روشن ترین است.
در جنگ هم حلوا خیر نمی کنند. زخمی دارد، تلفات دارد، روزی جنگ تحمیلی بود، روزی شبیخون فرهنگی و امروز هم جنگ نرم.
نا امیدی و یاس از رحمت خدا گناهی است که شاید بخشیده نشود.
به سنت های الهی ایمان کامل باید داشت.
آینده زمین در دست صالحان و مستضعفان است.
با عمل خود به تحقق وعده حتمی الهی می توان کمک کرد.
یا علی
منظورم از "جوونی کردن و آب به آسیاب دشمن ریختن" شما و امثال شما نبودین ها, تفکر فعلی شما ارزشمنده... پس یقین دارم گذشته ی پرافتخاری هم داشتین.
نظر لطفتونه اما به هرحال نسل شما بیشتر به چشم اومده و ازش صحبت شده, نسل ما یه نسل نصفه-نیمه ست انگار!
اگر انتخاب سال تولد با خودم بود ترجیح میدادم به جای سال 70, سال 50 یا نهایتا 60 به دنیا می امدم!

پاسخ:
پاسخ:
سلام. شما هنوز اول یک راه پر افتخار هستید، سختی داره، تلفات داره، اما زیر سایه امام زمان (عج) و با رهبری حضرت آقا، شما ان شاءالله نسل ظهور خواهید بود.
سلام علیکم
زیبا بود ولی با همه این سوختگی نسل شما خیلی دلم میخاست اون دوره تجربه کرده باشم...دوران انقلاب، دفاع مقدس، هم دانشگاهی شدن با شهدا، اینکه معلمت دکتر چمران باشه و دست فروش سر خیابون شهید رجایی، دبیر تشکیلات شهید بهشتی
و هر شب تو حسینیه ارشاد بشینی پای حرفای شهید مطهری، دکتر شریعتی...
فرمانده ات حسن باقری باشه بگه با همت برو دفاع کن!
خودمونیم خیلی هم نسوختید
خوشحال میشم به وب ما سر بزنید و نظرتون بگید...سپاس...یاعـلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام. من که گفتم ما نسل مقاومتیم. این وصله ها هم به ما نمی چسبه که سوختیم و ...گرچه سن من به جنگ نمیرسید یا پدربزرگ ما شاید می توانست پای درس شهید مطهری برود. این قدر هم بابا بزرگ نبودیما...
هر دوره ای هم اقتضاءات خود را دارد. قطعا شما از نسل ماها بهترید...
چشم به شما هم سر می زنم، اما انتظار به به چه چه نداشته باش که من از هر کس خوشم بیاد بشتر بهش گیر میدم.
یا علی
سلام
خدا قوت
قلم و تفکرتون قابل تحسینه.
تعریفی که از نسل خودتون کردید درسته, اما فقط به همفکرای خودتون برمیگرده. خیلی از هم نسل های شما دوران کودکی و نوجوونیشون مثل شما تو بحبوحه ی جنگ بوده اما... اما بعد موقع جوونیشون تا تونستن از دید خودشون جوونی کردن و در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن.
اما نسل ما, نسل بعد از رواج سیاست های غلط تنظیم خانواده ست! اونقدر تعدادمون کمه که اگه حرکت مثبتی هم بکنیم به اسم "نسل سوم" تموم میشه! شاید در نگاه اول حرف من خودخواهانه به نظر بیاد, اما معتقدم نسل شما یک امتیاز بزرگ داشت که نسل ما نداره... اونم اینه که شما جنگ رو لمس کردین. بمبارون رو از نزدیک دیدین. دفاع از حریم و ناموس رو درک کردین. اما نسل ما بچگیش با کارتون سوباسا گذشته, نوجوونیش با بازی کمپیوتری و گیم نت و جوونیش هم با هزار تا فناوری دیگه. نسل ما فتنه ی 88 رو دیده اونم تازه اگه همت کرده باشه, وگرنه اسمشو فتنه هم نمیذاره و هنوز بهش میگه تقلب در انتخابات!
نسل ما حتی تیر 78 رو هم درست یادش نیست...
اما خیلی هم نسل های من با وجود اینکه فقط از آرشیو صدا و سیما حرفای امام رو شنیدن, اما قلبشون براش می تپه... نسل ما هم حق داره که به حساب بیاد...

پاسخ:
پاسخ: سلام.ممنون از توجه و حسن نظرتان. من البته از یک دیدگاه نسل خودم را واکاوی کردم و به بسیاری از زوایا نتوانستم بپردازم. در اول نوشت هم علت را توضیح داده ام.
برای نسل شما هم یک مطلب در ذهن دارم. نسلی که منتظر لقمه آماده است، و بی حوصله، به همین خاطر پیامک باز است و ساندویچ خور.
البته نسل من جنگ و تهاجم فرهنگی و فتنه ها را دیده، اما فکر می کنید چند نفر از هم نسلان من با نظرات من موافقند؟
نسل شما بسیار بهتر از نسل ماست، ما جنگ و شهادت را دیدیم و باز در دام تهاجم فرهنگی افتادیم و به قول شما جوانی کردیم و ...
نسل شما در دینداریش دیندارتر، در حق طلبیش پی گیرتر، در منشش عدالت گراتر، در افکارش جسورتر، در مبارزه اش راسخ تر و در ایمانش محکم تر است، چرا که اگر دیندار است از روی تقلید نیست، بلکه از روی تحقیق است، اگر عدالت گراست عدالت را در عمل می خواهد ببیند و پیاده کند، جسارتش در طلب علم و فضیلت است، و مبارزه اش ابعاد بزرگتری دارد، مبارزه اش جهاد اکبر است...
سلام عنوانش به نظر من خوبه
به شخصه نفهمیدم این نسل سوخته به چه نسلی میگن و نسل پدر سوخته به چه نسلی
البته نه تو متن شماها
تو فضای واقعی جامعه
یه سری مشکلات بوده همیشه ولی
این نسل بازی در حد اصطلاح خوبه
به نظر من نه بچه ای سالار شده نه سالاری بچه
نه سوخته ای پدر و نه پدری سوخته

پاسخ:
پاسخ:
سلام. من هم مثل شما اعتقادی به نسل اول و دوم و سوم و سوخته نسوخته و این جور حرف ها ندارم، این بهانه ای بود برای یاد آوری یک راه پر افتخار، راهی سخت و دشوار، پر هزینه، پر دغدغه، پر تلاطم، پر هیاهو، پر از تجربه و پر از حماسه.
پرچمی اگر زمین افتاد پرچم دار دیگری آمد و آنرا برداشت، اما بر زمین نماند، گرچه کارهای بر زمین مانده و راه های نرفته بسیاری مانده است.
پس همه با هم، از هر نسل و نژاد و زبان و دین و فرهنگ، دست بدست هم، تا قله های عزت و افتخار...
پشت سر مولا...
تا مسجد الاقصی...
یا حق
اصلا نگران نباشید@#$
در خدمتم

پاسخ:
پاسخ:
سلام. تنها نگرانیم جازدن و در راه ماندن است. کم آوردن...
وگرنه حرف زدن که خرجی نداره و کنتور نمیندازه.
سلام
ماهمان نسلی هستیم که اگر اصلاح نکنیم تاریخ روایتی دهشتناک تر از قاجار برای ما می نویسد
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
والعاقبة للمتقین

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ممنون که سرزدید و نظر دادید.
سنت الهی است که اگر اصلاح نکنیم....
خیلی زیبا و با حال بود ... جانا سخن از زبان ما می گویی می شه اصلا اینقدر نوشت و از آرزوهای دوست داشتنی دینی گفت خیلی زیبا بود

پاسخ:
پاسخ:
سلام. نظر لطفتان است. این قدر ها هم تعریفی نیست.
سلام اول نوشتتون ک خیلی قشنگ بود عالی بود!
من جز اونام ک اولین بار بود ... واقعا گریه کردم اون روز! روز بدی بود.
فعلا امتحان دارم بعدا مطالعه میکنم.یازهرا

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ممنون که با همه مشغله تان قابل دانستید و سر زده نظر دادید. چرا گریه؟ ندیدید رهبرمان چگونه بود؟ یک بار پیامشان را بخوانید.
(( قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمةالله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم . و انیبوا الی ربکم و اسلموا له من قبل ان یاتیکم العذاب ثم لا تنصرون ))

(( بگو ای بندگانم که بر خویشتن اسراف کردید از رحمت خدا نومید مشوید به راستی که خدا همه گناهان را می آمرزد چه او آمرزگار مهربان است . باز گردید به سوی پروردگارتان و تسلیم او شوید پیش از آنکه آید شما را عذاب و دیگر یاری نشوید ))
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۳ چریک فرهنگی
سلام بر شما
خیلی جذاب شروع کردید.
من هم نسل شما نیستم ولی فکر میکنم تو نسل ماهم مقاومون زیادن ، فقط باید شما که بزرگتر و با تجربه ترید تربتشونو به عهده بگیرید و نزارید به سمت دیگه ای کشیده بشن.
شما رو لین نمودم، اگه دوست داشتی منو بلینک.
یاحق
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ: شما هم نسل مقاومتید. لینک شدید.

سلام با سخنرانی رهبر و همچنین داستانی از شهید خرازی به روزم.
خوشحال میشم بهم سر بزنید.

پاسخ:
پاسخ: سلام. چشم.
حالا شدی عضو ما

http://basirat14.ir/w/news.aspx?id=565

راستی برو اینجا وبت ثبت کن حتماwww.naghleghol.ir

میتونی مطلب هم پایین صفحه واسشون بفرستی
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۳۳ سیدسجاد موسوی
میگم ما چه نسلی هستیم؟
عزیزی میگفت شما هم نسل سوخته اید
از طرفی در تاکسی شنیدم هم وطنی میگفت شما ها هنوز خامید!
آخر نفهمیدم ما خامیم یا سوخته ایم!؟!؟!؟!
ولی به قول شما بهتره بگیم ما نسل مقاومتیم
آقا جان ما خیلی مخلصیم شما با افتخار لینک میشوید

پاسخ:
پاسخ: سلام. به آن چه که هستید افتخار کنید. و سعی کنید مایه افتخار پدرمان باشید. من که نتوانستم اما شما اول راهید و می توانید.
ممنون از اینکه قابل دانسته لینک کردید. یا علی
ما که هم دوره ی شما نیستیم... خیلی ازین چیزا رو ندیدیم اما نسل مقاومت بودیم. مقاومت ما در برابر فشار روانی بود.. با کودکیمان باید تفنگ جنگ روانی را بر دوش می گذاشتیم. بخاطر حجابمان مورد سوال واقع می شدیم. بخاطر بی/جی اف نداشتنمان تمسخر می شدیم و کم نمی آوردیم. بخاطر اینکه از پدر تبعیت می کردیم و تحت امرش بودیم به دیده ی عقب ماندگی و مورد ظلم واقع شدن بهمان نگاه می شد و ذره ای از عقیده و لذتمان از این تبعیت و ولایت پذیری کم نمی شد... چون در زمان ما دیگر کسی این رنگ نبود!!!
پدر سوختگی که طنز است اما بر مبنای منطق همان طنز هرچه می کشیم از همین پدر سوختگیست!!! مادران و پدران امروز و آینده نگذاریم پدر بسوزد جایگاه و منزلتش در خانه .. ما نگذاریم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام. آفرین به شما. حتما شما و هم نسلانتان از من و هم نسلان من بهترید. شما هم از نسل خود بگویید. از حالا نه...
دختر من ده ساله است و تا به اینجا که شما هستید برسد اقلا ده سال طول می کشد. پس هنوز نسل پدر سوخته ها نیامده اند.
نمی دانم شما که این بین هستید(بین نسل من و فرزندانم) خود را چه می نامید؟
سلام ببخشید که یه ذره دیر شد
شما هم لینک شدید

پاسخ:
پاسخ:
سلام. اختیار دارید. ممنون از لطف شما. یا علی
بابا منظور نداشتم باور کن

پاسخ:
پاسخ: سلام. البته برای تازه کارهایی مثل من عجیب نیست که مورد سوال واقع شوند. اشکال از من است نه شما دوست عزیز.
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۵۱ سیدسجاد موسوی
سلام اگه خدا بخواد بروزم!
یا مهدی عج

پاسخ:
پاسخ: سلام. چشم سر میزنم!

سلام،قلم بسیار زیبایی دارید،احسنت.
زیبا توصیف کردید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام. از لطف شماست. هنوز در اول راهم. دعا کنید عاقبت به خیر بشیم.
اصلاح شد...

تحلیلهایت مال کیه؟

پاسخ:
پاسخ: سلام. این به اصطلاح تحلیل ها از خود بنده حقیره به خدا. اگر مشابهش پیدا کردید خبر کنید

سلام.
اختیار دارین. بسیار زیبا و دغدغه مند نوشتین.
التماس دعا . من ازونایی هستم که متاسفانه ناامید شدم. دعا کنید امیدم بهم برگرده
پیوندشدین

با اسم محسنون. شما هم منتظر بزار

پاسخ:
پاسخ: سلام. شما هم با افتخار لینک شدید. ممنون از لطف شما. یا علی
با افتخار لینک شدید.

پاسخ:
پاسخ: سلام.شما هم با افتخار لینک شدید. ممنون از لطف شما. یا علی
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۱۶ یک پسر مجرد
سلام
بله، دقیقاً همین که فرمودید، در آینده یک مطلب میزنم در مورد همین مسئله ی توهم توطئه. این نظریه توسط صهیونیست ها و غربی ها مطرح شد برای خفه کردن و روانی خطاب کردن کسانی که پی به پشت پرده ها بردن.
مسئولین خیلی وقت خواب تشریف دارن.
اصلاً مسئول یعنی چی؟
مگر در مقام سئوال واقع شده نیست؟
مگر مسئول در عربی به کسی نمیگن که ازس سئوال پرسیده میشه، در باب مفعول؟ پس چرا هیچ مسئولی پاسخگو نیست یا حتی مردم گاهی اوقات از پرسش کردن از مسئولین ترس و هراس دارن؟
اما بعد ...
آوووووووووورین :)
خیلی متن زیبایی بود، خوب به ما تیکه میندازیا
وقتی متنتون رو خوندم یاد سریال "وضعیت سفید" افتادم. تجمل، تجمل و تجمل تمام زندگی مارو فراگرفته. اون مقایسه هاتون بین ایستادن در صف سیگار و روغن رو بزارید کنار الان با حرص و ولع امروزی ها در خریدن ال سی دی و تبدیل ال سی دی به LED !!
شما خوب بود به جای شیمی، ادبیات یا تاریخ یا حداقل دفاعی تدریس می کردید.
ممنون که با متن زیباتون آبی شدید به روی آتش دل ما، نسل بلوتوث، نسل فیس بوک، نسل اس ام اس های شبانه زیر پتو، نسل عموپورنگ و خنده بازار، نسل شب های برره، نسل Galexy note 2
ای بابا، چه قدر حکومت ها و مردم حکومت ها تغییر میکنن. یک زمان دغدغه ی شما پیدا کردن پناهگاه بود برای اینکه کروز شوروی روی سرتون آوار نشه و حالا ما باید به دنبال سرپناه باشیم تا تهاجم فرهنگی دشمن مارو وسط شهرمون شهید نکن!
چه جالب ...
دشمن همون دشمن و ما هستیم که هر روز داریم به دنبال پناهگاه می گردیم.
++ طیب الله انفاسکم

پاسخ:
پاسخ: سلام.از معصومین روایت شده که فرزندان خود را برای عصر خود تربیت کنید. و هر روز سخت تر میشه با ورود این فناوری های جدید.
آفرین به شما که دینداری و دغدغه دین داشتن در این شرایط است که مصداق پیدا می کند و ارزش دارد.
وگرنه دین تقلیدی یا اجباری که پشیزی نمی ارزد.
نسل ظهور و حضور باید آنقدر داغ ببیند و امتحان پس بدهد که خالص شود، تا منافق از غیر منافق شناخته شود. تا دینداران حقیقی و وارثان زمین شناخته شوند.
برای من هم دعا کنید مبادا ببرم یا نفاق پنهانم آشکار شود، نکند مولایم را تنها بگذارم مثل همه انقلابی ها که بریدند به هر دلیل.
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۱۵ مصطفی قاسمی
سلام
آری، ما نسل مقاومتیم.
سلام. تحلیل هایتان خواندنی است. لینک تان کردم
ضمنا نسل مقاومت بیش از 1400 سال است در جریان است! ما هم در یکی از ادوار آن به سر می بریم...

پاسخ:
پاسخ: سلام. نسل مقاومت در جریان است و خواهد بود، این را نوشتم برای آنها که در ابتدای راهند. شما هم با افتخار لینک شدید.
سلام
خدا قوت
میخوام لینکتون کنم بی زحمت بفرمایید با چه اسمی لینکتون کنم

پاسخ:
پاسخ: سلام. ممنون از حسن نظر شما. لطف کنید و با نام دغدغه های یک فرهنگی لینک کنید. باعث افتخار بنده است.
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۵۳ زائر باران
سلام.چقدر و چقدر زیبا به تصویر کشیده بودید هرانچه را که دیدید.احسنت!
این را بزرگ دیگری هم میگفت:
و من و هم نسلان من شدیم نسل سوخته، وقتی احترام والدین در دوره خود را با امروز مقایسه می کنیم و از سوی دیگر امکانات نداشته مان را با فرزندان امروز می سنجیم، می بینیم که از هر دو سر سوخته ایم و واقعا شده ایم نسل سوخته.( و دوستی با رندی افزود ما شدیم نسل سوخته و بچه هامان شدند پدر سوخته)
واما گاهی دوست داشتم من هم در ان دوره جنگ و شهادت را از نزدیک میدیدم...والبته که نسل شما امتحانات سختری را تا به اینجای سن ما پس داده است.البته بنده عقیده دارم اگر خدا خواسته من نوعی در فلان سال و فلان مکان و فلان گوشه تاریخ زندگی کنم قطعا حکمتی در ان بوده:و تو می پنداری که ما تو را بیهوده افریدیم...شاید ما نسل آخرالزمانی باشیم...
و پاراگراف های اخرتان را ماهم عمرمان رسید و دیدیم!

با اجازه و با افتخار مطلبتون لینک شد..

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ببخشید از عنوان مطلب هنوز ناراضی ام. شاید عوضش کردم. مطمئن باشید امتحان های شما سخت تر و داغ هاسنگین تر خواهد بود.
به همان میزان دینداریتان محکم تر ، ایمان راسخ تر و آینده روشن تر است.
«والعاقبة للمتقین»

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی