دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

قلب تمدن ساز-زنان انسان ساز

شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ
یادداشت مهمان.وبلاگ همسفر عشق نوشت:

مغز و قلب دو عضو مهم بدن برای ادامه حیات انسان است.اگر مغز شخصی از کار بیفتد می گویند طرف مرگ مغزی شده است.در این صورت می توان سایر اعضای آن فرد را مانند قلب ،کلیه و... را اهدا کرد چون هنوز زنده اند.اما اگر قلب شخصی از کار افتاد،مغز و سایر اندام های بدن وی از کار می افتد و مرگش را به دنبال دارد.

بر طبق نظریه Heart Land  اگر برای کره ی زمین هم مغز و قلبی تصور کنیم،مغز جهان همانند بدن انسان برای ادامه حیات خودش باید قلب جهان را در اختیار داشته باشد.

بر طبق تفکر امریکایی ها(بخوانید آنهایی که می گویند هرچه را که ما فهمیده ایم،دنیا باید از ما تقلید کند و مایلند جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه دهند)فکر برتر و مغز متفکر جهان خودشان هستند. همان تفکر نظام جهانی رعیتی در اختیار مغز جهان!

می ماند مکان قلب،قلب را جایی می دانستند که به مرور زمان مؤلفه هایی که آنها می خواهند داشته باشد.

در مؤلفه اولشان قلب زمین باید جایی می بود که بتواند برایشان قدرت سیاسی تولید کند.در این نظریه اوراسیا را قلب زمین گرفتند که قسمتی از ایران را هم شامل می شد.در واقع ماهیت نظام بین المللی به چگونگی تسلط بر این منطقه بستگی داشت و همین تلاش برای تسلط بر اوراسیا منجر به جنگ های خونین جهانی اول شد.

گذشت،نیمه دوم قرن نوزدهم بود.غرب برای توسعه یافتن تکنولوژی اش نیاز به انرژی سرزمین های دیگر داشت،در این جا نفت و گاز بود که اهمیت پیدا می کرد.در این زمان 61% ذخایر نفتی دنیا و 27% ذخایر گازی جهان در خلیج فارس و 11% ذخایر نفتی جهان و 40% ذخایر گازی جهان در دریای خزر بود.ایران در مؤلفه ی دوم قلبی بود که بین 72%نفت و 67%گاز جهان محاصره شده بود!در واقع قرن نوزدهم دوره ی کشف ایران برای اروپاییان بود.شاید بتوان گفت یکی از علل شروع جنگ جهانی دوم تصاحب انرژی برای چرخاندن پایه های صنعتشان بود.

ریچارد نیکسون رئیس جمهور متفکر و فرهیخته امریکا می گوید:«خلیج فارس قلب تپنده ایست که خون(نفت) را از طریق شاهراه هایی به مغز زمین پمپاژ می کند.»با توجه به سیاست جدید امریکا در جهان در دوره نیکسون که همزمان با حکومت محمدرضا پهلوی بود،ایران در خلیج فارس وظیفه ژاندارمی منطقه را پذیرفت.وظایف ژاندارمی ایران به مرور در جهت پوشش امنیت برای منافع غرب در منطقه خلیج فارس با تکیه بر نقل و انتقال عادی نفت و... بود.

می گذرد تا اینکه در حدود سه دهه گذشته اتفاقی می افتد که تئوری غرب را بر هم می زند.نوع سوم حکومت داری در دنیا شکل می گیرد که نه قصد استعمارگری داردو نه اجازه می دهند تا استعمارش کنند.این جاست که انقلاب اسلامی و اولین موج بیداری اسلامی با ادبیات استکبار ستیزی در ایران شکل می گیرد.گفتمان انقلاب اسلامی که پایه غرب را می زند.پس سومین مؤلفه برای قلب زمین جایی مطرح می شود که سرزمینی باشد که تمدنساز است،پس در مؤلفه سوم،ایران تمدن ساز برایشان مشکل آفرین می شود.

برای از بین بردن این انقلاب و تفکر تمدن ساز دست به چه کارهایی که نزدند،ترور شخصیت ها،تحریم ها،هشت سال جنگ سخت و ...اما دیدند باز این تفکر را نمی توانند تغییر دهند! بنابراین جنگ دیگری در پیش گرفتند...جنگ نرم.برای راه اندازی جنگ نرم کارگروهی تشکیل دادند تا مانع تحقق دستیابی به اهدافشان را پیدا کنند.نتیجه این تحقیق 5 ساله مغز متفکر، چیزی جز یک کلمه نبود:«خ ا ن و ا د ه»

آنها فهمیده بودند مادامی که جوامع متشکل از یک خانواده سنتی (حاصل از ازدواج یک مرد و زن)باشد،ارزش هایی در آن شکل می گیرد که متضاد با خواسته های نفسانیشان بود.اگر خانواده را به منزله یک خیمه تصور کنیم،ستون این خیمه کیست جز «زن » خانواده.اگر ستون را از بین ببرند،خیمه ای دیگر وجود نخواهد داشت.اینجاست که جنگ نرم با محوریت زن صورت می گیرد.راهبرد خانواده زدایی که در صدر آن می خواستند و می خواهند  زن را از موجودی متعالی به موجودی دیگر تغییر دهند و کارکرد وی را عوض کنند .در واقع عمر خانواده ها را کوتاه و سبک زندگی را از اسلامی ایرانی به سمت غرب و اسلام امریکایی تغییر جهت دهند.

به گفته معمار کبیر انقلاب :«از اول بنا بر این بود که نگذارند انسان درست بشود،که مبادا اینها منافعشان از دستشان برود.آنکه می تواند منافع را از دست این ها ببرد انسان است.انسانی که می تواند منافع این ها را به باد فنا بدهد در دامن پرفضیلت مادر ها تربیت می شود.مادر و مادر بودن و اولاد تربیت کردن بزرگترین خدمتی است که انسان به انسان می کند.این را کوچکش کردند،این خیانت را به جامعه ی ما کردند.همه ی منافع کشور ما از دامن شما مادرها تامین می شود.این ها نمی خواستند بشود

با این وجود آیا نمی توان گفت که مهم ترین عنصر در کادر سازی و تربیت نسل بر عهده ی زنان است و مادران کلید راز ظهورند؟همین مادری که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگی های اخلاقی یک قوم و جامعه را با جسم خود،با روح خود با خلق خود ،با رفتار خود دانسته یا ندانسته به فرزند منتقل می کند.اگر زنان جامعه ای از قدرت تحلیل درست اتفاقات بر آیند و با تکیه بر نجابت و حیای ذاتی خود در مسیر صحیح حرکت نمایندجریان ظهور را چنان تسریع می کنند که ابدا چنین کاری از مردان بر نمی آید!اما افسوس که برخی دختران ما(بخوانید زنان آینده)هدف خود را گم کرده اند و امان از نسلی که چنین زنانی (دختران غفلت زده،غرق در تجملات و رویاهای واهی)بخواهند تربیت کنند.

این یک ظلم است،ظلم به خودمان،ظلم به نسل آینده مان و ظلم به ظهور منجی مان...

الهم عجل لولیک الفرج...


*اردیبهشت پارسال در همایش اموزشی جامعه اسلامی دانشجویان (جاد) با عنوان "تفکر فاطمی رسالت زینبی"شرکت کردم...این دغدغه نوشت اشاره دارد به برخی صحبت های خانم دکتر "معصومه حاج حسینی"که بنده توفیق داشتم و در آن جلسه حضور داشتم.

*متن نگارش شده تلفیقی از صحبت های ایشون ،امام خمینی ،امام خامنه ای ،استاد رائفی پور و تحقیق و خط نوشته های بنده حقیر هست که در یکی از نشریات دانشگاه هم با همین عنوان به چاپ رسید.

*خانم دکتر حاج حسینی:مسئول مرکز آینده پژوهی و مطالعات راهبردی زنان و خانواده

*برای اطلاعات بیشتر در زمینه "زن و خانواده"و دانلود جزوه های مربوطه از اساتید مطرح کشور اینجا کلیک کنید.

*کپی کردن این دغدغه نوشت با ذکر منبع موردی ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۹
محسن روزبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی