دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

تعامل رییس جمهور منتخب با رسانه ها

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ

«برخی امروز با گمانه‌زنی‌ها هم خود و هم دیگران را خسته می ‌کنند و گاهی هم توقعات نابجا در جامعه به وجود می‌ آورند و گاهی برخی از سخنان و گفتارها خیلی با اخلاق اسلامی سازگار نیست ، رسانه ای کسی را به عنوان کاندیدای یک وزارتخانه معرفی می ‌کند، رسانه ا‌ی دیگر آن را نقد می ‌کند، رسانه ا‌ی دیگر نیز برای او شرط و شروط می ‌گذارد، این جز خستگی ذهنی و فکری چیز دیگری نخواهد داشت.»

این بخشی از اظهارات دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب ملت ایران بود که روز چهارشنبه گذشته در دیدار با علما و روحانیون بیان کرد.
دکتر روحانی پیشتر نیز در همایش افق رسانه تاکید کرده بود: برخی رسانه ها گمانه‌زنی‌هایی درخصوص افراد کابینه آینده مطرح کرده اند که به صراحت می‌گویم اینها صرفا گمانه‌زنی است و نسبت به هیچ فردی از اعضای کابینه هیچ تصمیم‌گیری نشده است.
علیرغم اظهارات شفاف و صریح رییس‌جمهور منتخب، متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها با گمانه‌زنی‌های نادرست، هم اذهان عمومی را مشوش می کنند و هم زمینه توقعات نابجا را دامن می‌زنند.
از همگان، اعم از شخصیت‌ها و رسانه‌های محترم درخواست می‌شود گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب دولت یازدهم و کمیته‌ها و کارگروه‌های بررسی کننده در این زمینه را متوقف کنند و اجازه دهند رییس‌جمهور منتخب با دقت و آرامش بررسی‌های خود را در مهلت مقرر قانونی به فرجام رساند.

متن بالا بخشی از اطلاعیه دفتر رییس جمهور منتخب بود.فکر نمی کردم آقای روحانی اینقدر در برابر رسانه ها ناشکیب باشد، البته شباهت اطرافیان آقای هاشمی رفسنجانی با ایشان دور از ذهن نیست اما هنوز رییس جمهور نشده اینطور از رسانه ها انتقاد کردن سعه صدر ایشان را نشان می دهد که چرا در مورد کابینه احتمالی گمانه زنی می کنید؟ این رفتار با شعار اعتدال که تناسبی ندارد، با اصل آزادی اظهار نظر و نقد هم که نمی خواند.

البته رفتار ایشان را در اولین گفت و گوی ویژه خبری در برابر سوال مجری برنامه را به یاد بیاورید که چگونه از کوره در رفت. و در مناظره ها هم گفت من عصبانی نیستم فقط دارم محکم حرف می زنم.

خدا کند تا همین حد بماند وگرنه روزگار سختی را باید برای رسانه های منتقد پیش بینی کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۲
محسن روزبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی