دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

نقش روحانیت

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۴ ب.ظ

    روحانی هم مثل دیگران مسلمان متعهدی است که باید به تعهدات خودش عمل کند و اگر در جامعه ما روحانیت در قسمت هایی نقش رهبری را عهده دار می شود این به خاطر امتیاز طلبی روحانیت نیست. این ها هرگز معنای امتیاز طلبی روحانیت و انحصار طلبی روحانیت نیست. این ها همه دور از رویه روحانیت مبارز ماست. من با صراحت این مساله را اعلام می کنم که ما نه تنها امتیاز طلب و انحصار طلب نیستیم بلکه آن هایی که به ما نزدیک هستند کاملا هر روز احساس می کنند که ما همیشه می خواهیم استعداد های دیگر می خواهد روحانی و می خواهد غیر روحانی باشد، این ها رشد کنند ، آمادگی پیدا کنند و بیایند مسئولیت هایی را که امروز ما به عهده داریم آن ها به عهده بگیرند و ادامه دهند.

    بنده معتقدم که یک حرکت اسلامی سالم نه مقید است که در این گونه تشسکیلات رهبری اش در دست روحانیت باشد و نه مقید است که رهبری اش خارج از دست روحانیت باشد ، بلکه یک روحانی و یک غیر روحانی هر دو مسلمان مبارز هستند. هر کدام استعداد بیشتر و شایستگی بیشتر برای ایفای یک نقش را دارند باید این نقش به همان سپرده بشود خواه معمم باشد خواه غیر معمم. هم با حساسیت و آلرژی جاهلانه و متعصبانه ای که علیه چهره های معمم خلاق فعال با تدبیر آگاه در بعضی از قشرها وجود دارد باید مخالف بود، این ضد حق است و ضد اسلام است و هم با آلرژی و حساسیت این که همه چیز باید در دست معممین باشد، این پندار هم پندار واهی است. حق این است که هر کاری باید در دست شایسته ترین و آماده ترین فرد قرار بگیرد. این فرد می تواند معمم باشد و می تواند غیر معمم باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۶
محسن روزبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی