دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات
اهم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار پرشور مردم و در سالروز ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام:

امام حسین علیه‌السلام برای بقای اسلام و باقی ماندن ظلم‌ستیزی بعنوان یک اصل در تاریخ بشریت با فداکاری بزرگ و تقدیم جان خود و عزیزان خود و اسارت خانواده و حرم اهل بیت علیهم‌السلام، الگویی پرشکوه و ماندگار در مقابل همه بشریت قرار دادند.سراسر زندگی حضرت امام حسین علیه‌السلام را درس و الگو است البته عظمت حادثه کربلا و درخشندگی آن به قدری است که همه نورها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مهم‌ترین درس قیام امام حسین علیه‌السلام آمادگی همیشگی برای اقامه حق و عدل، و مقابله دائم و همه‌جانبه با ظلم و ستم است.

کسی که در مسیر امام حسین علیه‌السلام قدم می‌گذارد باید آماده شهادت باشد البته حرکت در این مسیر همیشه به شهادت منجر نمی‌شود اما در هر حالت موجب سعادت و عزت است.

ملت ایران با روحیه حسینی و عاشورایی وارد میدان شد و توانست یک بنای ظلم ملّی و بین‌المللی را ویران و بجای آن یک بنای رفیع اسلامی را پایه‌گذاری کند.

عرصه بین‌المللی، عرصه تعارف و رودربایستی نیست و هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید، دشمن جلوتر می‌آید.

گفتمان مردم در این انتخابات، قانونگرایی است و همه مردم در همه جا از ضرورت پایبندی به قانون سخن می‌گویند که این مسئله، بسیار باارزش و برجسته است.

عدم تبعیت از قانون را مبنای حوادث سال ۸۸ بود. مردم و کشور از آن بی‌قانونی لطمات فراوان دیدند و این واقعیت باعث شده، ملت در انتخابات پیش رو درباره ضرورت قانونگرایی، کاملاً حساس باشد.

گاهی به خاطر مصلحت، بعضی حرف‌ها را قبول کردیم اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیش‌تر جلو آمد، بنابراین باید در مقابل خواسته‌های نامشروع بیگانگان با قدرت ایستاد.

پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین‌المللی  نیازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکا به عزت ملی، توکل به خدا و حسن ظن به وعده‌های پروردگار» است. باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند، عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۳
محسن روزبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی