دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات
به تصریح مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله امروز انتخابات ما جنبه بین المللی پیدا کرده است.ایشان در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند:"با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده،واتاقهای فکر جهانی ودشمنان ایران،حتی مقدمات آنرابادقت رصدمی کنند."1392/2/25

و سیاست خارجی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که کاندیداها بر آن تاکید دارند و راه حل بسیاری ازمسایل اقتصادی را تجدید نظر در سیاست خارجی و نحوه تعامل با دنیای غرب می دانند.

از این منظر سه گفتمان در صحنه انتخابات پیش رو قابل رصد است:

1-گفتمان تسلیم:این گفتمان به ظاهر خود را در پشت نقاب اعتدال و تعامل با دنیا پنهان کرده است اما با تامل در بعضی اظهار نظر ها می توان به نیات آنها پی برد.

"ما با مردم اسراییل مشکلی نداریم""مسئله فلسطین عربی است""ما با اسراییل سر جنگ نداریم"

2-گفتمان سازش:این افراد با زیر سوال بردن دستاورد های چشمگیر در مذاکرات هسته ای و همچنین سیاست تهاجمی در برابر مستکبران و تعامل با دنیا که نمونه آن برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد بود راه برون رفت از مشکلات را تغییر روش از تهاجمی به تدافعی می دانند.سیاستی که امتحان خود را در زمان اصلاحات پس داده است.

3-گفتمان مقاومت:گفتمانی که برخاسته از منش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و همچنین مورد تایید خلف صالحش مقام معظم رهبری می باشد.آنجا که فرمودند:انسان هایی باشند که مصداق"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقامو" اهل استقامت،اهل ایستادگی،زرهی فولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند وارد میدان بشوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۹
محسن روزبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی