دغدغه های یک اهل فرهنگ

آخرین نظرات

سیمای انحراف آمیز دیگری که در این زمان از اسلام ارائه می شود, سیمایی است که با خشونت بی منطق و کشتار بی هدف و جنون آمیز و اعمال و رفتار وحشیانه ای که با رفتار و منش انسانی فرسنگ ها فاصله دارد. عجین می باشد. ارائه چنین سیمای مشوه و هولناک از اسلام توسط کسانی است که از حضور سیاسی اسلام در سطح جهان در بیم و هراس فرو رفته اند می خواهند از طریق حرکت های زشت عوامل خود, به دنیا چنین بگویند که اسلام سیاسی, یعنی ترور و کشتار بی منطق و درو کردن انسان با خشونت آمیزترین شکل و بدون حساب و کتاب عقلی. آنهایی که چنین سیمایی از اسلام ارائه می دهند, همان هایی اند که اسلام آمریکایی را نیز طرح و تبلیغ می نمایند. در واقع, منشاء طرح و تبلیغ اسلام آمریکا و اسلامی که محور فکر و عملش خشونت و جنایت های بی هدف و بی منطق می باشد, واحد است و گر چه هر یک از این دو روش, بروز ظاهری متفاوت دارند, ولی هدفشان مشترک است و می خواهند با بد معرفی کردن و بد جلوه دادن اسلام, اقبال مردم جهان را نسبت به این دین مبین کم کنند, همچنان که خرافه آمیز معرفی کردن اسلام و تحمیل قشری گری به مسلمانان نیز روش دیگر دشمنان اسلام برای بد جلوه دادن اسلام است. بنابراین, در این زمان که اسلام عزیز هم به طور آشکار و هم به طور پنهان, از هر سو هدف هجوم قرار گرفته است و همه دشمنان اسلام در سطح خرد و کلان به مبارزه با این دین مبین برخاسته اند, مسلمانان نیز وظیفه دارند علاوه بر دفاع از اسلام در میدان ها و عرصه های آشکار مبارزه, در شناختن و شناساندن اسلام نیز همت فوق العاده نشان بدهند. اکنون در این اوضاع و احوال که مجموع دشمنان اسلام بسیج شده اند تا اسلام را بد معرفی کنند, معرفی درست اسلام, یک جهاد بزرگ فرهنگی و علمی است.

به همین دلیل است که امام خمینی (ره) بر این موضوع تاکید می ورزند و می گویند: "اسلام واقعی را بشناسید و بشناسانید. ملت اسلام را بیدار و آگاه ساخته, و تباین اسلام پیغمبر خدا و اولیای او را از اسلام ساختگی امثال معاویه و حکومت های غاصب و سایر دولت های دست نشانده استعمار که از تلویزیون ها و رادیوها و وزارتخانه ها به خورد مردم می دهند, به آنان برسانید و به دنیا بفهمانید که این اسلامی که دولت های دست نشانده از آن دم می زنند, ساخته و پرداخته سلاطین اموی و عباسی می باشد که در برابر قرآن و آیین مقدس پیامبر بزرگ اسلام درست شده است." (صحیفه نور, جلد اول, ص 195)

لینک دانلود:جریان شناسی سلفی گری معاصر، سلفی کیست و چه می گوید

http://didban.ir/files/fa/news/1391/10/18/1283_522.pdf


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۷
محسن روزبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی